G: Lapsen ruokajuoma(/t)?
Minusta lapseni ruokajuomat ovat maito ja vesi. Itse annan 1,5 vuotiaalle ruoan jälkeen vettä ja sitten saa vielä maitopullon. Hän on juonut tavallista sinistä kevytmaitoa yksivuotiaasta asti. Se on myös hyvä d-vitamiinin ja kalsiumin lähde.
Lähipiirissäni on pari tällaista "hörhöä", joiden systeemit kyllä ihmetyttävät tällaista tavallista lapsenkasvattajaa. Toinen ei anna ollenkaan lapsilleen maitoa! Nuorinta lasta imettänyt ainakin 1,5 vuotta... Meidän molemmat lapset juovat paljon maitoa - samoin minä itse. Eikä kummallakaan lapsella ole ollut juurikaan korvatulehduksia, joiden syyksi monet hörhöt laittavat maidon. Voi elämä näitä suuntauksia.
Kommentit (6)
vettä joskus, eka korvatulehdus tuli 3 vuotiaana
oikein ymmärtänyt ap:n pointtia... Minäkin hörhö olen imettänyt lähes 2-vuotiaaksi...
Siitä huolimatta n. 12 kk iästä ovat kaikki lapset juoneet ruuan kanssa maitoa tai piimää tietenkin. Sitä ennen on aloitettu totuttelu raejuustolla ja maustamattomalla jugurtilla.
Mikä tässä on vaikeaa?
miksi maitoPULLO ? Tuon ikäinen juo jo mukista.
2v10kk juo maitoa, vettä ja piimää. 1,5v juo maitoa ja vettä.
samaa mieltä ruokajuomista.
En nyt alkanut tässä "hörhöasioita" sen laajemmin urputtamaan. Ihmetyttää vaan näiden eräiden tahojen systeemit. Itse kun tuntuu olevan aina liian ei eko, ei luomu, aina tekee väärin jne. jne. Se on aloittajan pointti.
Kyllä lapseni (1,5 v) juo mukista, pullosta ja nokkamukista - joo, ja aika usein harjoittelee syömistä itsekin. Maidon annan usein vasta veden jälkeen, ettei mene kokonaan maitolinjalle. Tulee siis juotua muutama huikka vettäkin. Vesi on kuitenkin niin hyväksi elimistölle - kai sitä nyt mieluummin kermajäätelöä syö kuin kevytjäätelöä -tyyliin.
Sen vuoksi annan usein ruoan jälkeen sen maitoPULLON, koska nokkamukista saattaa huiskia juomaa sinne tänne. Pullon kanssa maito menee kaikki masuun.
Tällä palstalla saa yleensä (silloin harvoin, kun aloittaa) ihmeen kärkkäitä ja nokittelevia vastauksia, vaikka kuinka yrität asiallisesti kysellä/kirjoitella. Täältä puuttuu lähes täysin sellainen sivistynyt keskustelu. Onneksi sitäkin välähtelee joukossa.
T. aloittaja
mutta miks annat maitopullon ruuan jälkee? eiks se vois juoda mukista maidon ruualla, ja vettä ruuanjälkeen, hampaatkin puhdistuis