Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen tuleva ope on facebookissa.

Vierailija
27.07.2009 |

Voinko pyytää häntä ystäväksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletteko te ystäviä? :) Minä en ihan tajua sitä, että siellä ollaan kavereita kaikkien tutulta etäisesti näyttävien kanssa... Vaikka kukin toki tehköön tavallaan.

Tuskin sun kuitenkaan tulisi sen FB:n kautta pidettyä opettajaan yhteyttä..?

Vierailija
2/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei. En ymmärrä miksi kaikki edes jollain tavalla mutkan kautta melkein tunnetut pitää pyytää kavereiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan sama. Sitä kautta en työasioita hoitaisi, meillä on siihen muut välineet netissä. Mutta toisaalta en sinne laita muutenkaan mitään salaista, joten ei siitä mitään haittaa olisi.

Vierailija
4/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä opettajana myöskään hyväksyisi kaveripyyntöä, jos kaveri on vain oppilaan vanhempi.

Vierailija
5/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna opettajan pitää yksityiselämänsä erillään työroolista. Kurja, jos hän joutuu pohtimaan kieltäytymistä tms ja sen vaikutusta teidän yhteistyöhönne. Itse en halua oppilaitani heidän vanhemmistaaan puhumattakaan naamakirjakavereiksi, koska yksityiselämäni on eri asia kuin työkuviot. Mielestäni minulla on siihen oikeus.

Vierailija
6/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun ystäväpyyntöä. Ainakin mun tuttuni "piilotti" profiilinsa heti kun meni päiväkotiin töihin. Juuri siksi että lasten vanhemmat eivät etsisi häntä FB:stä.

Vierailija
7/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan haluaisi opettajana että oppilaitteni vanhemmat saisivat kaikki "Ihanaa - pääsiäisloma, töitä vasta 5vrk kuluttua, kyllä tätä odotettiinkin!" statuspäivitykseni tietoon eli tällaisessa tilanteessa laittaisin ystävän automaattisesti sellaiseen ryhmään joka ei saa mitään statuspäivityksiäni koskaan. Toisaalta en kyllä olisi kiinnostunut oppilaitteni vanhempienkaan statuspäivityksistä eli piilottaisin heidät omasta näkymästäni. Joku toinen opettaja ehkä olisi julmempi ja ei hyväksyisi pyyntöä ollenkaan...

Tokihan tuolla tavalla saa kavereita parisen sataa jos kaikki kumminkaimansisarenpojanveljenkaveritkin pyytää omiksi kavereiksi mutta miksi?

Vierailija
8/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin "julmempi", enkä hyväksyisi pyyntöä ollenkaan. Pidän FB:n avulla yhteyttä kaveripiiriin, joten en todellakaan halua, että minulle lähes tuntemattomat ihmiset näkisivät profiilini. Varsinkaan oppilaideni vanhemmat.

Mä en kyllä hyväksy myöskään oppilaiden kaveripyyntöjä.

Vierailija
9/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei voi tuolla tavoin kontrolloida työntekijän vapaa-aikaa ja työkuvion ulkopuolisia asioita.

Vierailija
10/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata sekoittaa "työtä" ja huvia.

Voinko pyytää häntä ystäväksi?

Vierailija
11/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muuten fb:ssa laittaa niin, että vaikka Maija Maijanen ei voi pyytää minua kaverikseen, mutta kaikki muut voi?

Vierailija
12/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoi, että laittoi profiilinsa salaiseksi juuri näiden oppilaiden ja vanhempien kaveripyyntöjen takia.

Vierailija
13/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko naamakirjailun, koska entiset oppilaat alkoivat lähetellä ystäpyyntöjä. Meni maku koko touhusta. Entiset oppilaat ovat ihan kivoja, kiva jos joku joskus kirjoittaa mailin ja kertoo kuulumisiaan, MUTTA en kuitenkaan ole heidän henkilökohtainen ystävänsä.

Vierailija
14/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut kehtaa lähettää kaveripyyntöjä lastensa opettajalle/päiväkotihoitajalle...?? Ei voi olla totta!

Haloo.

Vierailija
15/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hekin varmaan haluaa vapaa-ajalla olla erossa työasioista.

Vierailija
16/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sun kuitenkaan tulisi sen FB:n kautta pidettyä opettajaan yhteyttä..?

Vierailija
17/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työpaikkoja, joihin hakeville tehdään tarkka tutkimus näiden taustoista, esim Supo tekee, ja sen jälkeen työntekijältä voidaan vaatia pitäytymistä poissa tietyistä jutuista. Ja ihan virallisestikin, esim upseerit eivät voi olla ehdolla valtiollisissa vaaleissa.

Työpaikka ei voi tuolla tavoin kontrolloida työntekijän vapaa-aikaa ja työkuvion ulkopuolisia asioita.

Vierailija
18/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilaiden tai vanhempien kanssa facebookissa. Työ ja vapaa oltava erillään, enkä halua olla koko ajan opettajanroolissa, vaikken mikään rellestäjä olekaan. Samasta syystä en itse pyydä vaikka kuntosaliohjaajaani kaverikseni, minähän olen hänelle työkontakti, en hänen vapaa-aikaansa.

Myöskään entisiä oppilaita/vanhempia en samasta syystä ota kaveriksi, koska kuitenkin heillä on tuttavapiirinsä, jossa sitten vielä nykyisiä oppilaita/huoltajia. Ehkä joku 20 vuoden takainen miellyttävä kontakti voisi olla eri juttu, mutta sellaisia ei uran tässä vaiheessa ole:)

Vierailija
19/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Hesarin haastattelussa joku rehtori sanoi, ettei voi kieltää opettajia ottamasta kaverikseen oppilaita tai vanhempia. Opettajakunta voi sopia yhtenäisen linjan (rehtori ei nähnyt sitä tarpeellisena) tai kukin toimikoon oman halunsa mukaan.

En tiedä ainuttakaan opettajaa, joka tahtoisi kavereikseen FB:ssa oppilaitaan tai näiden vanhempia.

Vierailija
20/26 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ainuttakaan opettajaa, joka tahtoisi kavereikseen FB:ssa oppilaitaan tai näiden vanhempia.