Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta pikkupojan ahtaasta esinahasta, kokoajan tulehduksia!!!:(

Vierailija
27.07.2009 |

En tiedä mitä tehdä..:( Pojallani on ollut koko lapsuuden noin 4-5 kertaa vuodessa tulehdus pippelissä. Aina on saanut antibiootin. Se on tosi kipee pissatessa kun on tulehdus ja mätänen. Säälittää lapsi..!! Nyt taas tullut. En jaksa enää tätä ensiavussa ramppaamista, kun lääkärit eivät voi tehdä asialle mtn. Kävin kirurgilla, mutta sitä ei voi leikata kuulemma noin pienellä lapsella.. En ymmärrä, oliko lääkäri laiska vai onko asia totta...? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Mistä sais hoitoa, jossa oikeesti paneuduttais asiaan???

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä nyt itse olen saannut selville. Se pojan esinahka viellä voi löystyä ja sen takia ei leikata. Jatkuvasti puhtaana pitämistä vaan ei siinä kai muu auta ennen kun poika kasvaa.

Vierailija
2/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää toisella lääkärillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkkupoikaa, joilla ihan samaa vikaa ja sama vika tuli myös omalle pojalleni.

Serkkupojat kärsi vaivasta useampia vuosia. Toinen ympärileikattiin vasta 10-vuotiaana ja toisen lääkäri oli viisaampi ja leikkautti 5-vuotiaana saman vaivan. Todella kireä esinahka, joka ei taaksepäin mennyt ja jatkuvasti tulehduksia.

Itse tuosta viisastuneena pyysin itse jo aikaisessa vaiheessa ympärileikkaamaan poikani, kun neljävuotiaana pojan esinahka oli edelleen ihan älyttömän tiukka ja jatkuvat tulehdukset vaivasivat. Siihen loppuivat tulehdukset ja poika on tyytyväinen, kun pippeli on puhdas ja kuiva:)

Meillä siis näyttävästi miehen puolen suvussa sukuvikana tuo. Miehelleni tehty lapsena sama operaatio ja serkkupojat oli myös mieheni suvun puolelta.

Vierailija
4/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma pojalla 4 vee. lääkäriltä saatu antibioottista voidetta jota käytetään kunnes tulehdus paranee. joskus ollaan saatu silmähuuhteita jotka hieman desinfioi. mutta kun pitää hyvin huolta hygieniasta eli huuhtelee vedellä joka ikinen päivä ja vaihtaa alushousut myös niin tulehdukset pysyy hyvin aisoissa.

Vierailija
5/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen siisti ihminen, pesen poikani alapäätä monta kertaa päivässä. Siitä ei ole kyse!

Vaan siitä että hänellä on aina ollut ahdas esinahka. Poikani on siis 4-vuotias.

Vierailija
6/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitää varmaankin mennä vielä toiselle kirurgille, urologille, jos hän ottais asian hoitaakseen.

Vierailija
7/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pesee liian usein.

Vierailija
8/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdas, mutta yhtään tulehdusta ei ole ollut. Tuttavaperheen pojalla taas on koko ajan. Mä olen itse ajatellut,että voisiko sillä olla yhteyttä, että tällä pojalla koko ajan räpelöidään, kiskotaan ja jatkuvasti pestään, meillä taas on pojan nahka saanut olla ihan rauhassa.

Vierailija
9/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alueen oma tasapaino katoaa.

Yritä pestä vain Avecydillä yms ihoystävällisillä aineilla kerran päivässä. Ja yksi neuvo, minkä sain toisen poikalapsen äidiltä, oli paljussa istuttaminen. Eli istumakylpy on parempi kuin suihkuttelu.

Minäkin yrittäisin nyt etsiä lääkärin, joka leikkaa lapsen. Mitä nuorempana ympärileikkaus tehdään, sitä vähemmän lapsi jaksaa isona esinahkaansa kaivata.

Meidän pojalla on vain hieman tiukka nahka, mutta stondikset tuossa 5-8-vuotiaana ovat olleet hirveän kivuliaita, itkee öisin tuskasta. Isällään ollut sama ja paikat on sitten repeilleet vähitellen. Minua hirvittää, mutta tämä on kuulemma vielä "normaali esinahka", joten lääkärit eivät suostu edes puhumaan leikkauksesta. Äitinä kivaa miettiä, miten poika kokee koko seksuaalisuutensa myöhemmin, kun stondis tuottaa pelkkää tuskaa nyt. :(

Vierailija
10/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vauvojakin... Miksi kärsiä vuosia vaivasta, jonka saa hoidettua hetkessä?

T. Saman kokenut

Vierailija
11/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljeni on leikattu kolme vuotiaana, joten ei iän pitäisi olla syynä ja kyllähän vauvojankin ympärileikataan. Rohkeasti vaan eteenpäin lähetettä hakemaan lasten urologisella. Onhan tuollainen vaiva saatava kuntoon!

Vierailija
12/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pieniä vauvoja. Meidän poika on ympärileikattu muusta syystä 1,5 vuotiaana, eipä tarvii miettiä tulehduksia.

Vierailija
13/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksia oli, mutta meillä saatiin aina silmärasvaa. Onko sitä teillä? Eli silmärasvaa pippeliin, niin johan pysyy tulehdus taas poissa. Koskaan ei saatu antibioottia. (Meille sanottiin, että eivät leikkaa mielellään, koska normaali kasvu korjaa yleensä tälläiset jutut.)

Lisäksi lääkäri käski aina pojan itse venytellä esinahkaa suihkussa, JOKA päivä. Kuuliaisesti poika venytteli esinahkaa niin pitkälle kuin hyvältä tuntui, (lopetti kun sattui) useamman kerran joka ilta, samalla suihkutellen. Ihmeen nopeesti venyttely tuotti tulosta ja nyt murrosikäisenä poika on TODELLA iloinen, ettei esinahkaa ole leikattu. (olis noloa esim koulun kanssa uimahallissa)

Vierailija
14/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksia oli, mutta meillä saatiin aina silmärasvaa. Onko sitä teillä? Eli silmärasvaa pippeliin, niin johan pysyy tulehdus taas poissa. Koskaan ei saatu antibioottia. (Meille sanottiin, että eivät leikkaa mielellään, koska normaali kasvu korjaa yleensä tälläiset jutut.) Lisäksi lääkäri käski aina pojan itse venytellä esinahkaa suihkussa, JOKA päivä. Kuuliaisesti poika venytteli esinahkaa niin pitkälle kuin hyvältä tuntui, (lopetti kun sattui) useamman kerran joka ilta, samalla suihkutellen. Ihmeen nopeesti venyttely tuotti tulosta ja nyt murrosikäisenä poika on TODELLA iloinen, ettei esinahkaa ole leikattu. (olis noloa esim koulun kanssa uimahallissa)

Älkää missään nimessä viekö poikaa ko "harmin" takia leikkaukseen. Meilläkin poika nelivuotiaana kärsi toistuvista pippelitulehduksista. Käyvimme erikoislääkärillä, joka kirjoitti meille riittävästi silmärasvaa pippelin hoitoon. Vaiva vaivasi noi vuoden verran aina silloin tällöin, mutta kuten ylläoleva jo kommentoikin; kotihoitona venyttely ja suihkuttelu auttavat parhaiten.

Nyt kuusi vuotiaana vaivaa ei ole ollut yli vuoteen. Vaiva menee ohi kun pojat lakkaavat rämpläämästä pippeliään. Tuossa iässä se kun eniten kiinnostaa.

Älkää vaan viekö poikaa leikkaukseen moisen vaivan takia, uimahallissa tosiaan voi siitä olla paljon enemmän haittaa. PS: Meillä poika harrastaa uintia : )

Vierailija
15/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en eläissäni ole nahkoja liikutellut, eikä ole pojat valittaneet tulehduksia.

6v neuvolassa tarkastivat isommalta, ja kyllä se närkästyi sellaisesta yksityisyyteen kajoamisesta! jotain rajaa!

Vierailija
16/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meillä

Vierailija
17/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en eläissäni ole nahkoja liikutellut, eikä ole pojat valittaneet tulehduksia. 6v neuvolassa tarkastivat isommalta, ja kyllä se närkästyi sellaisesta yksityisyyteen kajoamisesta! jotain rajaa!

Olkaa poikien kanssa onnellisia ettei tulehduksia ole ollut; on todella kivulias :(

Vierailija
18/22 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy mehiläisestä, =katso lääkärit/ urologit nettisivuilta

Vierailija
19/22 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pojalla neljävuotiaaksi asti melkein kerran vuoteen kikkelitulehdus johon aina saatiin silmätippoja (ja myöhemmin samaa kamaa salvana joka olikin astetta käytännölisempää kamaa). Tulehdukset on loppuneet mutta pojalle on jäänyt hienoinen pelko kikkelinsä venyttelyyn itsekseen ja muille.

Vierailija
20/22 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan esinahkaan leikataan pieni kiila, joka tekee sen löysemmäksi. Näin meille ainakin kokenut lasten kirurgi kertoi kun saman asian kanssa olimme lääkärillä.