Aion aloittaa Nutrilett-dieetin, kokemuksia?
Aion seuraavat 10 viikkoa vain nutrata, pudotettavaa on noin 15 kiloa akuutisti ja siitä vielä 5 kiloa mielellään. 10 kiloa on tullut viimeisen vuoden aikana ja ne haluaisin pois ennen joulua. Mitä luulette, onnistuuko? Loput sitten kevään aikana kesään mennessä osanutraamalla.
Kommentit (22)
Laskin että tulee maksamaan noin 5 e per päivä, eli ei mitenkään ihan hirveän paljon.
mutta epäilen 10 viikon mahdollisuutta.
Mun oli tarkoitus tehdä sama juttu, 3 vkoa nutrauksella, 1 viikko normaalia jouluun asti ja kestin vaan 2 vkoa ja 4 pv normaalia ja taas jatkuu nutrauksella.
10 viikkoa putkeen on tosi pitkä aika, silloin alkaa jo syömään pöydän kulmaa.
Ekat nutrit maistuu tosi pahalta, mutta äkkiä makuun tottuu ja nyt suklaapirtelö on jopa hyvää.
Jos et ole ostanut vielä, suosittelen eniten niitä nutrauspaketteja, 5 pv starttijuttuja. Ne paketit, missä myydään pelkkää yhtä tuotetta ei ole niin hyviä, kun niitä pitäis olla niin monta että sais vaihtelua.
Tsemppiä !
Nutriletin sivuilla toimii myös keskustelupalsta.
Minulla nutraus on onnistunut hyvin. Mutta mutta...täysnutrata saa vain 3vkoa putkeen eikä sitä tosiaan kannata enemmän tehdäkään tai käy köpelösti. Vähintäänkin niin että repsahdat oikein kunnolla (eikä se terveellistä muutenkaan ole kropan ollessa täysnutrauksessa ketoosissa).
Minä olen saanut ihan pelkällä osittaisnutrauksella -10kg heinäkuun alusta eli 3kk aikana. Vielä olisi matkaa 5kg tavoitteeseen. Teen näin:
Aamulla nutrilett smoothie tai pirtelö (joko 120kcal tai 210kcal)
Lounaaksi keitto tai salaatti ja ruisleipää (100% ruis) pari palaa kinkulla ja kasviksilla (noin 300-400kcal)
Välipalaksi nutrilett patukka (n. 215kcal)
Päivälliseksi kevyt pataruoka tmv (n. 300kcal)
Illalliseksi Nutrilett aamiaispatukka (joo...outoa... ;) 210kcal)
Koko päivän kalorimäärä tuossa 1200kcal paikkeilla joka on minimimäärä mitä kannattaa pitää jos pitkäaikaisesti laihduttaa. Lisäksi ei kyllästy nutreihin kun muutakin syö. Välillä syön kyllä ihan herkkujakin vieraisilla tmv.
Silloin kaloreita tulee per päivä noin 700-800. Kunnon liikuntasessiossa menee jo ainakin puolet tuosta kalorimäärästä. Ei riitä vaan energia.
Mutta osittaisnutrauksella kyllä onnistunee.
alun muutaman vaikean päivän jälkeen olo on nýt mitä mainioin. Nälkä ei ole ollenkaan ja kaikki ruokaan liittyvät mieliteot ovat poissa!
Urheilua ei taideta suositella ainakaán täysnutrauksella. Meinaan vielä viikon jatkaa, tuota osanutrausta en oikein ymmärrä, tämä nutrauksen helppous kun perustuu juuri tuohon ketoosiin, nälkää ei ole. Ei tällaisella kitukalorimäärällä muuten voisi elää.
Viisi kiloa lähtenyt parissa viikossa, ei valittamista ; )
Minä jaksoin neljä viikkoa ja siiten tuli niin kauhea olo, että oli pakko alkaa syömään.
Toinen riski noissa nopeissa laihdutuksissa on, että sen jälkeen iskee totaalinen ruokahimo. elimmistö lähes huutaa raivosta syötävää. Ja siinä sitten tulee kaikki saavutettu pudotus nopeasti takaisin ja pahimmassa tapauksessa muutamia kiloja lisää.
Paras keino pysyvään laihduttamiseen (Sitähän me kaikki viime kädessä kuitenkin tavoittelemme?)on omien ruoka ja liikunta tapojen muuttaminen. Sekin kannattaa tehdä pikkuhiljaa, ilman suurempaa dramatiikkaa ja hetkellisistä epäonnistumisista lannistumatta.
Taitaa vaan olla niin, että laihduttaminen on vaikeaa. Laihduttamisien jälkeen tavoitepainossa pysyminen vielä vaikeampaa. Jos katsoo ketkä tässä ovat onnistuneet, niin joukosta ei taida löytyä näiden pikakuurien käyttäjiä kovinkaan runsain määrin.
äkkirysäyksellä vaan kilot pois. Painon hallinta on se pääasia ja varmasti meistäkin jokainen oikeesti tietää miten kannattaa syödä, pysyäkseen normaalipainoisena.
Mutta ainahan näitä "väärin laihdutettu" huutajia löytyy, musta pääasia on se kunhan lähtee! Jokainen tyylillään.
-se kaksi viikkoa nutrannut.
Eli jos syöt 117kcal verran leipää (käytännössä yksi iso ruisleipäpala, kinkkua, kevytlevitettä ja vihanneksia) niin sinulla on nopeammin nälkä kuin jos syöt 117kcal nutrilett pirtelön. Saati sitten jos puputat tuolla kalorimäärällä vaaleaa leipää. Se nutrilett pirtelö vaan on tehty niin että se täyttää pitemmäksi aikaa.
Nutrauksen eli erittäin niukkaenergiaisen ENE-dieetin idea on pitää päivittäinen energiansaanti korkeintaan 800 kcal, jolloin keho menee paastotilaan eli ketoosiin. Koska näin niukkaenergiaisen ruokavalion koostaminen normaalista ruoasta siten, että saisi riittävästi vitamiineja, mineraaleja, proteiinia ja rasvahappoja on käytännössä mahdotonta normaalilla ruoalla, käytetään valmiiksi koostettuja jauheita, joissa sisältö standardoitu. ko. valmisteet sisältävät ohjeen mukaisilla pussimäärillä päivittäin tarvittavat vitamiinit, mineraalit, proteiinin ja rasvahapot. Eli niitä on turvallista käyttää itsenäisesti tuo 3 viikkoa (jos on terve). Terveydenhuollon ammattilaisten valvonnassa (esim. painonhallintaryhmässä) näitä ENE-valmisteita käytetään 6 - 12 viikkoa putkeen ainoana ravintolähteenä. Käyttö on täysin turvallista, kunhan annetuista määristä ei tingitä. (Katso lisää vaikka Aikuisten lihavuuden Käypä hoito -suosituksesta)
Positiivista nutrauksessa on sen helppous ja toisaalta se, että tuloksia tulee nopeasti.
Tuo mainittu 1200 kcal laihduttajan ruokavalio koostetaan tavallisesta ruoasta, ja se vaatii silti paneutumista, jotta siitä tulee riittävän monipuolista. Sen lisäksi suosituksena on ottaa päivittäin monivitamiinitabletti vitamiinien saannin turvaamiseksi. Etuna on tietysti se, että syödään oikeaa ruokaa ja tulee tosiaan paneuduttua ruokavalion koostamiseen kunnolla. Haittana on se, että kiireinen elämäntapa on monilla sellainen, ettei ruoan monipuolisuuteen kuitenkaan tule paneuduttua - ja vointi voi olla sen mukaista, varsinkin jos yksipuolisella ruokavaliolla laihdutetaan pitkään.
Laihtuuko kokonaan syömättä jättämällä sitten parhaiten ja halvimmalla??? No, tosiaan ei maksa mitään, ainakaan sillä hetkellä kun paasto on päällä. Paasto ei kuitenkaan ole laihdutuskeino - keho alkaa kuluttaa mm.lihaksia, ei niinkään rasvaa. Ja kun paasto loppuu (sitähän ei voi jatkaa loputtomiin) ja palataan normaaliin ruokavalioon, lihasmassan määrä ei palaakaan ennalleen vaan paino palaa rasvana (näin siis tutkimusten mukaan).Tällainen epäterveellinen laihduttaminen voi siis aiheuttaa kehon rasvaprosentin nousua, mikä ei varmaankana ole kenelläkään laihdutuksen tarkoitus??? Lisäksi paaston aikana keholta puuttuvat vitamiinit, mineraalit näkyvät myöhemmin mm. alentuneena vastutuskykynä jne.
Kaikkein parasta painonpudotusta tietysti olisi se, että muutetaan ruokavaliota pysyvästi, lisätään liikuntaa - ja pudotetaan painoa noin puoli kiloa viikossa, näiden muutosten avulla. Mutta jos ei kärsivällisyys riitä, niin löytyyhän noita laihdutustapoja. Tärkeää on vain pitää mielessä, että ruokavalion täytyy sisältää riittävästi ravintoaineita - joko ruoasta tai purkista/pussista :-)
puoli kiloa kasviksia päivässä ja nutraus
tuolla systeemillä pudotin 20 kg
ne tuotteet siinä ovat älyttömän pahanmakuisia.
Olen itse nutrannut nyt melkein 10 viikkoa ja 13 kiloa on lähtenyt. Mitä pidemmän aikaa kuluu, sen helpompaa tämä on.
hei.. itse olen ollut nyt tuolla nutrilett dietillä jo 7vk ja kiloja on lähtenyt nyt 11 kg että kyllä tuo on hyvä jos haluaa laihtua :)itse olen syönyt sitä suklaa makua ja hyvää on ku siihen tottuu...tsemppiä..=)
Mitä per päivä?
Kuulostaapa hyvältä.
hei.. itse olen ollut nyt tuolla nutrilett dietillä jo 7vk ja kiloja on lähtenyt nyt 11 kg että kyllä tuo on hyvä jos haluaa laihtua :)itse olen syönyt sitä suklaa makua ja hyvää on ku siihen tottuu...tsemppiä..=)
Minä laihdutin täysjyväruisleivällä. Päälle joko sipulia, sieniä, tonnikalaa tai tomaattia. Ruisleivän päälle ketsuppia, jotakin yllämainituista, pari siivua kermajuustoa ja mikroon. Poisotettaessa valkosipulijauhetta päälle. Kyllä on hyvää, täyttävää, vatsa toimii ja parissa viikossa jo muodot alkavat näkyä. Syö vain kun on nälkä, noin 6-8 palaa päivässä. Mustaa kahvia ja paljon vettä. Mua ei ainakaan turvottanut, päinvastoin. Lupaan että toimii!
Halvallahoikaksi kirjoitti:
Minä laihdutin täysjyväruisleivällä. Päälle joko sipulia, sieniä, tonnikalaa tai tomaattia. Ruisleivän päälle ketsuppia, jotakin yllämainituista, pari siivua kermajuustoa ja mikroon. Poisotettaessa valkosipulijauhetta päälle. Kyllä on hyvää, täyttävää, vatsa toimii ja parissa viikossa jo muodot alkavat näkyä. Syö vain kun on nälkä, noin 6-8 palaa päivässä. Mustaa kahvia ja paljon vettä. Mua ei ainakaan turvottanut, päinvastoin. Lupaan että toimii!
Saathan sä luvata vaikka mitä.
Helpommallakin pääsisi pysyviin tuloksiin... Hiilarit minimiin, rasvaa kehiin, proteiinia kohtuudella. Jos on nälkä niin vaikka lusikalla oliiviöljyä suuhun.
t. -60 kg
Kysyy yksi ylipainoinen, jolla on itsehillintäongelma ruoan suhteen. OLisiko helpompaa, jos ei söisi MITÄÄN, vaan olisi pelkän Nutrilettin varassa?