Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menet kylään ja sinua pyydetään pesemään kädet, otatko sen loukkauksena ja epäkohteliaisuutena?

Vierailija
26.07.2009 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ilmoitan lapsillekin heti eteisessä, että ensimmäisenä mennään käsipesulle, sitten vasta tervehtimään esim. tuttavaperheen lapsia, tms.

Vierailija
2/22 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkauksena: olen aikuinen ja tiedän milloin kädet pitää pestä

nythän virallinen suositus on että kädet pestään sisälle mentäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran joku tuttu alkaa hyysäämään. osaan varmaan itse mennä sinne käsipesulle ilman että joku sanoo siitä erikseen.

Vierailija
4/22 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran joku tuttu alkaa hyysäämään. osaan varmaan itse mennä sinne käsipesulle ilman että joku sanoo siitä erikseen.

Vierailija
5/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan kiitollinen että joku muistuttaa. Ja olen muuten tosi iloinen että siinäkin talossa tajutaan hygienia-asiat :)

Vierailija
6/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa opittu tapa, aina sisään mennessä ja ennen ruokailuja ja luonnollisesti wc-käynnin jälkeen tulee pestyä kädet.

Oon levittänyt tavan töihinikin. ;-D Yli puolet kahviporukasta käy nykyään pesemässä kädet ennen kahvia ja eväiden syöntiä.

Vierailija
7/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on luonnollista pestä kädet sisään tullessani - kotiin tai toisten luokse vierailulle mennessäni, ja tietenkin myös kahvilaan etc tullessani. Jos joku kehtaa huikata asiasta heti ovensuussa, on tosin kyse huonosta käytöksestä, kyllä isäntäväen on osattava odottaa hetki, josko vieras itse hallitsee hygieniasäännöt

Vierailija
8/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviin tapoihinja hygieniaan kuuluu pestä kädet ja että olinpa idiootti kun en tajunnut niitä ilman käskemisstä pestä....

Vierailija
9/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet aina kun tulen sisälle, alan syödä tai käyn vessassa sekä monta, monta kertaa muutoinkin.

Vierailija
10/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sen verran monta kerta muistutellut ihmisiä samasta asiasta :) ja ihan keskoslapseni vuoksi.

Vierailija
11/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkauksena, vaan vitsinä. Kaikenlaisia hygieniahulluja onkin.... Ei ole kumma jos ihmisillä ei ole vastustuskykyä.

Vierailija
12/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pese käsiäni paljon muuten kuin wc käynnin jälkeen,ja lapset tekevät samoin,meillä on suur- perhe,sairastamme kekimääräistä vähemmän..

Vierailija
13/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsiäni kuuraamaan heti ovesta tultuani. Toki pesen kädet, jos menen katsomaan pientä vauvaa ja vessareissun jälkeen. En pese käsiä ennen syömistä enkä kotiin tullessani. Kesäisin kannan mukana käsihuuhdetta, että voin syödä vaikka mansikoita torilla.

En ota loukkauksena, vaan vitsinä. Kaikenlaisia hygieniahulluja onkin.... Ei ole kumma jos ihmisillä ei ole vastustuskykyä.

Vierailija
14/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä menen samantien käsipesulle pyydettiin tai ei. Pesen kädet aina kun tulen kotiin kun olen käynyt kaupassa tmv niin tottakai haluan pestä käteni myös kun tulen vieraisille.

Vierailija
15/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet pestään vessakäynnin jälkeen. Ulkoakin tullessa vain siinä tapauksessa, että ovat erityisen likaiset.

Lapsi 5v. sairastanut elämänsä aikana kolme tai neljä kertaa. Ei allergioita tms.

Me aikuiset sairastamme nuhan ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään.

Ja täysin sama kuvio lapsuudenperheessäni sairastelutiheyttä myöten.

Vierailija
16/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet pestään vessakäynnin jälkeen. Ulkoakin tullessa vain siinä tapauksessa, että ovat erityisen likaiset. Lapsi 5v. sairastanut elämänsä aikana kolme tai neljä kertaa. Ei allergioita tms. Me aikuiset sairastamme nuhan ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään. Ja täysin sama kuvio lapsuudenperheessäni sairastelutiheyttä myöten.

Kun rupesin 3v sitten pesemään käsiäni todella tunnollisesti aina kun tulin ulkoa kotiin niin sairastelu väheni todella paljon. Kolmessa vuodessa kaksi flunssaa! Normaalisti olisi siis ollut päälle 10 ja lähemmäs 15. En keksi muuta syytä kuin tuon käsienpesun.

Vierailija
17/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten kyse olisi siitä, että perheessä on pieni vauva tai immuniteetiltään vajavaisia ihmisiä.

Sitä en lainkaan pidä outona, että ihmiset tulevat kylään ja pesevät ensimmäisenä kätensä.

Vierailija
18/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käsidesi vähentävät sairastelua merkittävästi (näitä tutkittu mm. päiväkodeissa), mutta av: n mukaan asia on juuri päinvastoin?

Vierailija
19/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin vain, että meillä käsien pesemättömyys ei ainakaan ole aiheuttanut mitään jatkuvaa sairastelua ym.

Olen elämässäni muutenkin kohdannut paljon tutkitusta tiedosta rajua poikkeavuutta. Ne ovat kuitenkin yksittäistapauksia. Esim. taatani kuoli keuhkosyöpään 50-vuotiaana, vaikka ei eläessään polttanut tupakkaa. Isäni isä taas poltti kuin korsteeni ja eli yli 90-vuotiaaksi. Kuoli sydänkohtaukseen.

En silti missään nimessä kiistä tupakoinnin vaaroja.

Vierailija
20/22 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kädet pestään ennen ruokailua! mieti nyt jos oot kosketellu vaikka esim. kolikoita tai ylipäätään rahaa joka on kiertäny sadoissa likaisissa käsissä ennen sinua, yök! tai olet riisunu kenkäs joissa on vaikka sun mitä pöpöö, yök! etkö tosiaankaan pesis käsiäs kun tulet sisälle syömään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän