Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

käsketkö vieraita pesemään kätensä kun tulevat teille

Vierailija
26.07.2009 |

nyt sikainfluenssavaaran aikana? entä ennen tätä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole heidän äitinsä. eiköhän sen possukupan saa kaupasta tai muualta joka tapauksessa.

Vierailija
2/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen enkä nyt

kulkeehan se pisaratartuntana joten mitä käsienpesu hyödyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän aikana käskin, nykyään en ole käskenyt. Voisi kyllä harkita asiaa.

Vierailija
4/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en käske varsinaisesti pesemään, mutta ojennan käsidesipulloa, jonka olen ihan possunuhan takia ostanut, eli ei meillä sellaista muuten käytetä.

Vierailija
5/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse ajattelisit, jos sinua pyydettäisiin pesemään kätesi, kun astut kyläpaikan ovesta sisään??? Minusta aika loukkaavaa käytöstä vieraita kohtaan... Jos pelkää sikatautia niin paljon, minusta olisi parempi jättää vieraat kutsumatta kuin olla noin epäkunnioittava käytökseltään! Huh, mitä sitä kuuleekaan. Itse siis kyllä useimmiten pesen kädet, kun astun kyläpaikkaan, mutta en sitä kyllä vierailtani vaadi...niin kuin joku jo totesikin, en ole heidän äitinsä!

Vierailija
6/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä, että ajatteleeko kukaan sitä epäkohteliaisuutena, jos perheessä on esim. joku vakavasti sairas, jonka esim. tavallinen flunssakin voi viedä sairaalaan.

Vierailija
7/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä, että ajatteleeko kukaan sitä epäkohteliaisuutena, jos perheessä on esim. joku vakavasti sairas, jonka esim. tavallinen flunssakin voi viedä sairaalaan.

Vierailija
8/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelin, että jokainen fiksu ihminen tajuaa itse käydä pesemässä kätensä kun tulee sisälle (omaan tai vieraaseen taloon), mutta näin ei valitettavasti käy!!!

Olen tehnyt päätöksen, että jos vieraat eivät osoita itse aktiivisuutta käsienpesun suhteen siinä alkumetreillä, tokaisen, että käydäänkin heti tässä käsipeuslla kun tarjottavatkin ovat pöydässä. Näin usein vieraa "heräävät" ja tilanne menee kuin itsestään. lasten kädet pesen kyllä heti (omien ja vieraiden)

Vierailija
9/9 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, influenssa tarttuu pisaratartuntana, mutta pisarat lentävät vain noin metrin päähän. Influenssainen ihminen ei välttämättä pärski, vaan levittää tautia käsillään tehokkaammin. Hän on kenties niistänyt nenänsä pesemättä käsiään, tai on pessyt ne huonosti. Tai hän on hiukan vain rapsuttanut karstaa nenästään kuten moni huomaamattaankin tekee. Käsihygienia on tärkein tekijä taudin torjunnassa.