Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkooko jotkut muutkin miehet tai naiset vaatteitaan jatkuvasti, vahingossa?

Vierailija
09.09.2024 |

Mä en voi käsittää, miten nopeasti mies rikkoo vaatteitaan. Töissä hänellä on työvaatteet ja samassa kodissa eletään, mutta mies onnistuu aina istumaan jonnekin niin että housuihin tulee palkeenkieli, taskuun reikä, tai sitten vaikka jotain väriä, joka ei pesussa lähde pois. Kuten farkuissa, melkein uusina niihin tuli jostain lahkeeseen vihreää maalia tms. Ei lähde.

Paidoissa on melkein samantien reikiä, eikä ne voi olla pesukoneesta tms johtuvia, koska mun paidoissa ei samanlaisia ole. Ja paidat tilaan samasta paikkaa, laatukaan ei ratkaise. Juuri huomasin että kuukausi sitten ostamissani kahdessa paidassa on reiät. 

Puhumattakaan sukista, niitä tuolla menee muutama pari kuukaudessa kun tulee isoja reikiä pohjiin tai varpaisiin, eikä hoksaa mihin olisi jäänyt kiinni. Tosi "kiva" kun koko ajan ostettava uusia...

Miten näin voi ollakaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen ihminen. Kaikki hajoaa ja likaantuu. Jos pyykkikone ei pyörisi joka päivä rinnuksista näkisi ruokalistani ja vaatteista mitä töitä on tullut tällä viikolla tehtyä. Kun joudun pesemään vaatteita usein ne menevät rikki, melkein kaikissa vaatteissa on aina jokin reikä ja ompelukone surraa myös päivittäin. Jos ei tekisi mitään, niin varmaan silloin vaatteet säilyisivät ehjempinä ja puhtaampina.

Vierailija
2/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla repee aina haarat housuista ja hihat jää ovenkahvaan kun kävelen ohi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin oisit sille äiti. 

Vierailija
4/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen ihminen. Kaikki hajoaa ja likaantuu. Jos pyykkikone ei pyörisi joka päivä rinnuksista näkisi ruokalistani ja vaatteista mitä töitä on tullut tällä viikolla tehtyä. Kun joudun pesemään vaatteita usein ne menevät rikki, melkein kaikissa vaatteissa on aina jokin reikä ja ompelukone surraa myös päivittäin. Jos ei tekisi mitään, niin varmaan silloin vaatteet säilyisivät ehjempinä ja puhtaampina.

Joo tuo on toinen! Kahdeksalta jos laittaa puhtaan paidan, se on yhdeksältä jo tahrainen 😄 Ja monesti sellaisia tahroja vielä jotka ei lähde pesussa. Ap

Vierailija
5/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin oisit sille äiti. 

Ja voi kuinka paljon se sua ahdistaakaan 😂 Ap

Vierailija
6/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika tällainen. Tuntuu että kun se laittaa uuden paidan päälle ja kävelee metrin niin hupsista, paidassa on reikä.

Vierailija
7/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paitojen reiät kainaloissa? Silloin varmaan raapii kainaloitaan. Onko reiät enempi helmassa? Jos tunkee paidan housujen sisään, vyön solki tekee helposti reikiä. Näin noita reikiä meidän huushollissa syntyy.

Vierailija
8/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vaatteet mene ikinä rikki. Katson jo ostohetkellä niin hyvät materiaalit. Mun vaatteet pikemminkin menettää värinsä, alkaa haista, nukkaantuu tai joku muu vika. Reikiä ei kyllä tule ja nykyään ei mene vetoketjutkaan rikki. 

Vierailija
9/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaatteet rikkoutuu lähinnä pesukoneessa. Veikkaan syyksi huonolaatuisia vaatteita + vettä säästävää pesukonetta.

Kertokaa ihmeessä, jos jostain saa vielä kestäviä vaatteita.

Vierailija
10/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaatteet rikkoutuu lähinnä pesukoneessa. Veikkaan syyksi huonolaatuisia vaatteita + vettä säästävää pesukonetta.

Saat mun ostovinkkejä: 

Osta puuvillaa, puuvillan pitäisi kestää 60 astetta ja yleensä se kestää. Myös polyesteri kestää 60 astetta. Vältä muita keinokuituja eli ainoastaan puuvilla, polyesteri ja pellava. Kun ostat puuvillaa, tutki ostohetkellä vaatteen pintaa, onko jo kaupassa nukkaantunut/nöyhtäinen ? Näin opit tunnistamaan laadukasta puuvillaa. Huonolaatuinen puuvilla on jollain tapaa nukkainen, nyppyinen tai epätasainen jo kaupassa. 

Vetoketjut: Testatkaa ostohetkellä vetoketju niin, että vetoketju kiinni ja yritä saada se auki ilman, että vedät sitä pidikkeestä auki. Jos vetoketju ei lähde aukeamaan, niin vetoketju yleensä on laadukas ja kestää pesut. Jos kaupassa vetoketju on mutkalla, vetoketju ei tule kestämään pitkään eikä tule kestämään pesuja. Kun vetoketju menee mutkalle, se yleensä on jo menetetty. Laittakaa pesukoneisiin kaikki vetoketjut kiinni. 

Vierailija
11/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varustelekasta - Bundesheerin kauluspaita päällä (se palveli jo rintamalla :) )))

Vierailija
12/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat mun ostovinkkejä: 

Osta puuvillaa, puuvillan pitäisi kestää 60 astetta ja yleensä se kestää. Myös polyesteri kestää 60 astetta. Vältä muita keinokuituja eli ainoastaan puuvilla, polyesteri ja pellava. Kun ostat puuvillaa, tutki ostohetkellä vaatteen pintaa, onko jo kaupassa nukkaantunut/nöyhtäinen ? Näin opit tunnistamaan laadukasta puuvillaa. Huonolaatuinen puuvilla on jollain tapaa nukkainen, nyppyinen tai epätasainen jo kaupassa. 

Vetoketjut: Testatkaa ostohetkellä vetoketju niin, että vetoketju kiinni ja yritä saada se auki ilman, että vedät sitä pidikkeestä auki. Jos vetoketju ei lähde aukeamaan, niin vetoketju yleensä on laadukas ja kestää p

Tuohon ei mielestäni voi enää luottaa. Kaupassa voi vaikuttaa hyvältä, mutta totuus paljastuu pesun jälkeen. En tiedä käytetäänkö niihin jotain ainetta, mikä saa kankaan vaikuttamaan paremmalta vai mistä tuo johtuu?

Vierailija
13/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö miehesi siis jotain fyysistä työtä, ja työvaatteet pitää huoltaa kotona? Jos, niin en ihmettele, mutta muuten en oikein saa kiinni siitä, miten hän noin sotkee ja vaatteitaan hajottaen elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän