Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 5v poikamme on 104cm pitkä, neuvolan mielestä ei tarvetta lisätutkimuksiin, aina ollut lyhyt

Vierailija
26.05.2008 |

.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä naisissa että miehissä! Miksei siis lapsissakin?

En ymmärrä sitä ajattelua että jos et ole keskiverto kaikessa niin pitää tutkia! Yksilöitähän tässä ollaan.

Ja mikä ihmeen pakko että poikalapsi olisi mieluummin pitkä kuin pätkä? Ihan naurettavaa! Typerää stereotypioimista. Meillä on tyttö aina ollut pidempi kuin poika, saman ikäisinä.

Vierailija
2/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvaa tasaisesti omaa käyräänsä, ei ole mitään tarvetta tutkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan on kasvanut samalla käyrällä, mitään kasvun pysähtymään ei ole tullut. Miten te vanhemmat, oletteko pitkiä vai lyhyitä? Onko suvussa lyhyitä (joskus pituus tai sen puute pompsahtaa hassusta sukupolvien yli tms).

Eikä tuo ole mitenkään ihmeellisen lyhyt, meidän keskikäyrän 4-v poika oli 102 tasan nelivuotiaana.

Vierailija
4/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te olette lyhyitä niin ei ihme jos poikakin on. Tiedän että tuonkokoista lasta on alettu tutkimaan, mutta vanhemmat olivatkin tosi pitkiä (isä 194cm ja äiti 176cm).

Vierailija
5/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyttö, joka oli 5-vuotisneuvolassa 103 senttiä. On päätään lyhyempi nyt eskarikavereitaan. Ymmärrän kyllä huolesi.

Vierailija
6/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kun itselläni on kummipoika joka kasvoi juuri tuossa 6 vuotiaana aivan yllättäen todella paljon. Oli pikkuinen viisi vuotias ja yht'äkkiä humahti isoksi pojaksi.

Vierailija
7/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkalleen, minkä mittaisia poikani olivat tuon ikäisinä, mutta nyt 7-vuotias poikani on 120 cm pitkä (täyttänyt 7 v jo puoli vuotta sitten) ja 10-v poikani on noin 135 cm pitkä. Muistelen, että 5-vuotiaana olivat muutaman sentin päälle metrin.

Kaikki ei vain kasva kovin nopeasti tai erityisen pitkiksi. Olen itsekin aika lyhyt.

Vierailija
8/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kuitenkin on kasvanut tasaisesti. Minulla on nyt 17 -vuotias poika, joka oli aina muita pienempi. Toki itseä harmitti varsinkin sitten kouluaikana, kun luokassa saattoi olla yksi tyttö, joka oli poikaani pienempi. Vielä yläasteelle mentäessäkkin oli ikäisekseen lyhyt, muistaakseni vain 146cm, mutta kasvoi tasaisesti omalla käyrällä ja kun me vanhemmat ollaan aika lyhyitä minä 162cm ja isäntä 173cm niin kasvuun ei puututtu. Pojan suureksi iloksi kasiluokan aikana alkoi senttejä tulla vauhdilla, nyt pituutta on 176cm. Toivottavasti teilläkin sitten jossain vaiheessa ne sentit tulla humahtaa

Vierailija
9/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaa enemmän tuohon henkiseen puoleen, äläkä tuollaiseen ulkonaiseen hömpötykseen . Mitä väliä tuolla pituudella oikeasti on elämässä? Ei mitään.

Vierailija
10/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalin rajoissahan tuo on. Onhan meitä aikuisiakin niin eri mittaisia niin miksei sitten lapsiakin?

Minun tyttö oli täsmälleen saman pituinen 5-vuotis neuvolassa. Enkä ole yhtään huolissani koska ennustepituuskin on vain reilut 160cm.

Vierailija
11/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen taitaa olla juurikin samankokoinen ja -ikäinen. Selvästi keskikäyrän alapuolella, mutta jotkuthan siellä aina ovat.

Vierailija
12/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pituus on MIEHELLE vamma, joka voi vaikuttaa suuresti elämään, elämänlaatuun ja itsetuntoon.

Minun tyttö oli täsmälleen saman pituinen 5-vuotis neuvolassa. Enkä ole yhtään huolissani koska ennustepituuskin on vain reilut 160cm.

Vierailija
13/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lyhyyden takana ei ole mitään hoidettavissa olevaa sairautta vaan geenit. Enemmän se vielä vammauttaa, jos ulkopuolisten lisäksi vielä vanhemmatkin jatkuvasti päivittelevät että voi voi voi, onpas tuo meidän poika lyhyt, kyllä sille varmaan tulee surkea elämä.

Sellainen pituus on MIEHELLE vamma, joka voi vaikuttaa suuresti elämään, elämänlaatuun ja itsetuntoon.

Vierailija
14/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen saa selville? Ei meille kukaan ole kertonut mitään ennustepituutta. Kiinnostaisi kyllä, sillä tyttö on nyt pitkähkö (4 v -neuvolassa 110 cm), vaikka vanhemmat eivät mitään huippupitkiä olekaan (äiti 175 cm, isä 177 cm).

Vierailija
15/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin poika oli 5v neuvolassa 103cm. En ole huolissani, koska isänsä oli samanikäisenä 104cm ja nyt aikuisena 180cm. Kasvoi vasta kouluikäisenä, muistaakseni 12-16v välillä luokkansa pienimmästä keskimittaiseksi. Eli ei jäännyt pieneksi kuitenkaan...

Kasvuennuste miehelläni oli kuulemma 170cm eli meni 10cm pidemmäksi, itse taas jäin 10cm lyhyemmäksi kuin kasvuennuste eli annan piut pauta millekään ennusteille :DD

Vierailija
16/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keskimmäinen oli ekaluokalle mennessän eli 7-vuotiaana 104 cm. Nyt on ekaluokka lopussa ja pituutta 114 cm. Tutkittu on, aihetta toimenpiteisiin ei. Ennustepituus 152 cm.

Itse olen 160 cm, mies 172 cm ja koko suku samanlaisia kääpiöitä.

Että en olisi ap:nä huolissani. Enkä ole omastanikaan.

Vierailija
17/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun keskimmäinen oli ekaluokalle mennessän eli 7-vuotiaana 104 cm."

Oma 5-v. on 118,5cm..

Vierailija
18/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kuukauden päästä 6v. ja pituutta jo 131,5 cm. Ennustepituus yli 2m. Pienoinen murhe tämäkin :(

Vierailija
19/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennustepituus 210cm.

Vierailija
20/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistatteko miten pitkiä olivat 3v tarkastuksessa?

kun itsellä 90 senttinen 3.5 vuotias ja hieman tuo pienuus mietityttää.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan