Apua, miksi kiinteistönvälittäjä sanoi meille näin??
Olemme 33- ja 34-vuotiaita ja katselemme perheellemme 5h+k omakotitaloa. Olemme asuneet omassa kt-kolmiossa 8 vuotta, mutta nyt tila käy vähiin.
Kun menimme erään talon esittelyyn, niin välittäjä tokaisi jo ovella "ai te olette heti ostamassa näin isoa ensiasuntoa".
Siis wtf? Mistä hän päätteli, että olemme ensiasunnon ostajia? Ja pakkoko sitä on heti ovella kommentoida tuollaista?
Kommentit (11)
Mä olisin ainakin otettu tuosta. Olen 33v.
Niin on ap:kin otettu, haluaa vain vielä vähän lisää suitsutusta palstalaisilta :)
Ihan ikäisiltämme näytämme. Siksi ihmetyttää moinen kommentti...
ap
ajatellahan saa mitä haluaa, mutta hyvät tavat edellyttävät jonkinmoista sensuuria.
Jos ostaja närkästyy niin välittäjä on tehnyt virheen.
"ei kun meillä on kerrostalokolmio" Johon se voi vastat: ahaa, jokos teillä on sille välittäjä?
Mutta minkälainen ihminen jää pohtimaan tällaista asiaa? Mietitkö ap useinkin toisten sanomisia illat pitkät?
ja kyllä tuttavapiirissämme oli tapana silloin, että aika pian valmistumisen jälkeen se ensimmäinen asunto ostettiin. Eikä muuten ole kaduttanut, pääsi mukaan sopivasti nouseville asuntomarkkinoille, eikä tarvinnut myöhemmin tuskailla kalliita asuntojen hintoja.
kyllä munkin tuttavapiirissä asunnot on ostettu alle 30-vuotiaina. Itse ostin jo 22-vuotiaana opiskelijana (mies oli työssä). Ei Helsingissä saa ikinä omaa asuntoa, jos pitää aloittaa isosta perheasunnosta. Pienen kaksion arvo nousi muutamassa vuodessa ja saimme ostettua sitten isomman.
Ihanko oikeasti käytät energiaasi ja aikaasi pohtiaksesi tuota?
25-vuotiailla on omistusasunto (ellei peritty).
Ettekös ole ihan standardi-ikäisiä omistusasunnon ensiostajia?
Ehkä olette saman ikäisiä kuin ihmiset keskimäärin ostaessaan ensiasuntoa????