Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko vauvaa opettaa ollenkaan tutin syöjäksi?

Vierailija
25.07.2009 |

Esikoinen ei olisi aluksi tuttia huolinut, mutta uskoin tyhmä tuttuani joka sanoi että olet pulassa jos et tutille opeta. Että lapsi ei sitten rauhoitu millään ja sitä pitää sitten koko ajan lohduttaa jos ei ole tutia lohdukkeena. Tälle toiselle vauvalle en ajatellut tuttia tarjota ollenkaan jos muuten pysyy tyytyväisenä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taatusti menen ostamaan tutteja. Aion nimittäin aloittaa oman harrastukseni kun vauva on 1kk ikäinen ja siellä menee useampi tunti kerrallaan.

Vielä noin pieni syö tosi usein. Eikö harrastuksiaan voi siirtää tuonnemmaksi? Kyllä vauvankin kanssa voi harrastaa, esim. käydä kärrylenkeillä. Itsekin olen himo urheilija, mutta on ollut pakko malttaa mielensä lapsen takia. Ajattelen, että kyllä ehdin harrastamaan oikein kunnolla myöhemminkin. Varsinkin silloin, kun lapsi on isompi ja pärjää pitempiä aikoja ilman ruokaa. Tosin ellet sit opeta lastasi syömään pullosta. Tutilla ei ainakaan saa sitä näläntunnetta pois noin pieneltä lapselta.

Vierailija
2/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoset, joista toinen on syönyt tuttia alusta saakka ja toinen ei ole sitä tähän päivään mennessä huolinut (nyt 10kk). Kyllä tutin imijä on helpommin illalla nukahtanut ja tutti lohduttaa usein, mutta toisaalta taas heräilee yöllä kun tutti hukkuu. Toinenkin kuitenkin nukahtaa ilman taistelua ja hyvin harvoin heräilee. Ja ihan perustyytyväisiä molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse aina saatavilla. Seuraavat lapset pienellä ikäerolla sen sijaan syöneet tuttia.

Vierailija
4/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttia eikä maitopulloa eikä pottaa (normaali pytty + rengas oli) ja fiksu teini on tullut...

Vierailija
5/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäinen ja kuopus ei. Hyvin on pärjätty!

Vierailija
6/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen opetettiin muutamassa kuukaudessa. Molemmat luopuivat tutista ihan helposti 1,5v. iässä.

Tämä kolmas ei vaan millään ole suostunut tuttia imemään vaikka kuinka ollaan nämä 9kk yritetty. Kaikki merkit ja mallit kokeiltu, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Helpompaa olisi tutin kanssa, esim. automatkoilla kun huuto alkaa ja monessa muussa tilanteessa. Onneksi tyttö on niin aurinkoinen vauva ettei niitä tilanteita kovin usein eteen tule. Olkoon siis ilman tuttia.

Kaikki vauvat ovat olleet täysimetyksellä ja pelkällä rintamaidolla kiinteiden ohessa. Eli siinä ei ole selitys meidän tapauksessamme.

Vierailija
7/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäiset lapset opetettiin tutille puoli pakolla. Jotenkin ajattelin että se helpottaa ja semmoista. Kuopukselle annoin aina rintaa ja olin jo valmiiksi päättänyt, että imetän pitkään, koska lapsella on tarve imeä. Tuttia yritin antaa tälle kuoouksellekin muttei huolinut. Se kyllä meillä ainakin vaati sen, että itse olin halukas elämään vauva luonnollisen rytmin mukaan. Imetin usein ja taaperoksi saakka. Mutta halusin itsekin niin.

Vierailija
8/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taatusti menen ostamaan tutteja. Aion nimittäin aloittaa oman harrastukseni kun vauva on 1kk ikäinen ja siellä menee useampi tunti kerrallaan.

Vierailija
9/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kelpaa tutit, ei mikään malli. sylkee pois niinku myrkkyä suuhun tunkis.

Vierailija
10/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia imetin vuoden.

Esikoinen ei huolinut, mutten edes kauheasti tuputtanut tuttia (mitä ihmeteltiin ympäristössä kovasti). Mutta noudatin orjallisesti neuvolan ohjeita (EI tuttia =) )

Kuopuksen kanssa olen ottanut rennommin ja opetin tutille. Kokemuksia: esikoisen nukutin vieressä istuen 3-vuotiaaksi (kyllä, tätä tuli kirottua, iltojen omaa aikaa meni reilusti joka ilta).

Kuopus nukahtaa superhelposti omaan sänkyynsä, hetken imee tuttia mutta sylkee pian pois. Ja tuttia käytetään vain nukahtamistilanteissa. Kuopus nyt vajaa puolitoistavuotias. Uskon että hoidonaloituksessakin tutista tulee olemaan hyötyä. Ennen 2-vuotispäivää olis tarkoitus tutista kuitenkin luopua, enkä usko että siitä tulee suurta ongelmaa, koska niin harvoin sitä käyttää.

Mutta summa summarun: meidän kokemukset pelkästään positiivisia!

Vierailija
11/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi?

Vierailija
12/14 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman tuttia on aivan kamalaa, mutta kumpaakaan lastamme en ole vauvana saanut millää syömään tuttia.

Vierailija
13/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli vähän itkuisempi ja vähän yritin tyrkyttääkin mutta ei huolinut ja sitten kuopukselle en oikein edes osannut tarjota. Ajattelin myös että ei se muutama itku vauvaa vahingoita, muille tietysti kivempaa jos tulpataan. Ja eipähän sitten tarvi itkien tutista vieroittaakaan eikä öisin heräillä tutin takia.

Eikä mitenkään pulassa olla oltu, sen sijaan aika monille muille ollut käsittämättömän suuri ongelma kun vauvat ei syö tuttia... :)

Vierailija
14/14 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on ihan hirveät imuhalut, ja tutti on tarpeen, osa ei edes halua sitä.

Meillä pojat (2) on syöneet tuttia, mutta tyttö ei sitä ikinä suostunut ottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi