Lapselle Tili??
Elikkäpäs onko mahdollista saada 1v tytölle tiliä, joka on hänen omalla nimellään, mutta mihin saisi kuitenkin verkkopankkitunnukset & kortin jolla nostaa automaatilta rahaa?
jos niin mikä pankki tarjoaa tämmöisen? :) Tosiaan ois välttämättömät nuo verkkopankki tunnukset ja automaattikortti.
Ajatuksena saada lapselle säästettyä rahaa, isompiin lapselle ostettaviin juttuihin pikkuhiljaa :)) Saisi sitten tarpeen tullessa nostaa kyseiseltä tililtä suuremmat lapsen tarvitsemat jutut. Säästötili on jo, ja sitä kun ei ennen 18v käytetä ! :) Mutta tämä toinen tulisi käyttöä varten ihan =)
Kommentit (90)
Törkeää, sanoisinko.
Kyllä minä ainakin maksan 13 v poikani tililtä laskuja. Milloin olen maksanut prätkän tai milloin polkupyörän.
Eikä kukaan ole mitään edunvalvojaa edes ehdottanut. Eikös pankin pitäisi sitä ehdottaa jos sitä kerran tarvitsee ? Jos eivät ehdota, niin antaa sitten olla. Kukaanhan muu ei tiedä mitä tilillä on rahaa.
Yleensähän näistä ei mittän oikeusjuttuja tule, mutta rikoksen olette tehneet. Jos esim. lasten isä haastaa oikeuteen, niin aletaan selvitää mitä lasten varoilla on tehty. On ollut muutamia tapauksia oikeudessa, hankalia todistettavia ja muistaakseni näissä äiti selvisi sakkotuomiolla.
emme ole eronneet. Ehkä sinä yksinhuoltajana pelkää lasten isän kostoa.
Never say never ja niin edelleen..
Luuletko että motocross harrastukset alkavat vasta 15 v iässä ?? Kyllä sitä pitää aloittaa vähän aikasemmin jos meinaa pärjätä.
se on sen ajan murhe. Sitten haastan lapsen isänkin oikeuteen.
Eikä kukaan ole mitään edunvalvojaa edes ehdottanut. Eikös pankin pitäisi sitä ehdottaa jos sitä kerran tarvitsee ? Jos eivät ehdota, niin antaa sitten olla. Kukaanhan muu ei tiedä mitä tilillä on rahaa.
Yleensähän näistä ei mittän oikeusjuttuja tule, mutta rikoksen olette tehneet. Jos esim. lasten isä haastaa oikeuteen, niin aletaan selvitää mitä lasten varoilla on tehty. On ollut muutamia tapauksia oikeudessa, hankalia todistettavia ja muistaakseni näissä äiti selvisi sakkotuomiolla.
Never say never ja niin edelleen..
Meillä on lapsilla 2 tiliä. Kaikki ne on kytketty minun verkkopankkitunnusten alle ja pystyn tekemään tilisiirtoja. Eli jos lapsen tililtä tarvitaan rahaa, siirrän sen omalle tililleni ja nostan automaatista omalla kortillani.
Toiset tilit ovat lasten omia visa electron-kortteja varten ja niitäkin operoin omilla tunnuksillani.
Lain mukaan sinulla ei ole oikeutta nostaa rahaa lapsen nimissä olevalta tililtä, ei vaikka ne tulisi lapsen käyttöön. Helpompaa on jos avaat itsellesi tilin näitä lapsen menoja varten.
Lain mukaan sinulla ei ole oikeutta nostaa rahaa lapsen nimissä olevalta tililtä, ei vaikka ne tulisi lapsen käyttöön. Helpompaa on jos avaat itsellesi tilin näitä lapsen menoja varten.
ja minkähän lain.....
laitan sinne niille lapsilisistä 100e kk. mulla on ne tilit mun verkkopankissa.
jos en olis yh, ois tarvinu isäkin laittaa käyttöoikeuden haltijaksi, ja yhdessä avata tili.
että taas ollaan katottu liikaa elokuvia...
Kyllä täällä FI alueella saat häärätä lapsesi tilin kanssa niin paljon kun haluat kunhan tiliä avatessa on laitettu oikeudet kohdalleen.
Tuskin kukaan alle 5v on itsenäisesti tiliä käynyt avelemassa.
mutta eivät RAHAN käyttöoikeuksia, eli jos raha on lapsen tilillä, sitä ei saa käyttää vanhempien tarpeisiin, eikä lapsen normaaliin elatukseen. Toki lapsen johonkin kivoihin juttuihin, kuten vaikka polkupyörään tai tietokoneeseen.
Niin että jos haluaa säästää lapselle ihan käyttörahaa, mikä on vanhempien päätäntävallassa täysin, niin helpointa on tehdä se vanhempien omissa nimissä, niin ei tule jälkipuheita. Ja lapselle vaan tilille sellaista rahaa, mikä oikeasti tulee lapsen omaan käyttöön.
Eli vanhemmatko vain saisivat käydä katsomassa saldoa? Vai miten muuten tiliä käytetään käyttämättä rahaa?
Entä miten rajataan "kivat jutut"? Jos ostetaan lapselle karkkia ja jätsiä, eikö sekin ole kiva juttu? Tai vaikka huvipuistolippu, elokuvalippu tai matka?
Minkähän lain mukaan rahan nosto-oikeutta ei ole?
Mikäli todellakin näin olisi, siitä varmasti kerrottaisiin pankissa tiliä avatessa. Minä olen avannut kolmelle lapselle tilit, eikä tuollaisesta ole ollut mitään puhetta.
vain lapsen 'ylimääräisiin' tarpeisiin, ei siis asumiseen, perusvaatteisiin ym.
Eiköhän siinä ihan maalaisjärki toimi, eli jos lapsi jotain itse haluaa, ja lapselle jotain hankitaan, niin sen voi tehdä.
Isoissa summissahan määrätään edunvalvoja, joka päättää, mutta normaalielämässä riittää se, että toimii hyvällä omallatunnolla.
Täällä kun on joskus ollut sellaisiakin viestejä, missä kerrotaan, miten asuntoa ostaessa on tyhjennetty kaikkien pankkitilit, ja se ei kuitenkaan ole oikein.
Lukekaa tästä, jos ette usko.
https://www.op.fi/op?cid=150813502&srcpl=3
Edunvalvoja pitää siis olla, jos rahaa on vähintään 15 000 euroa, ja maistraatti valvoo.
Lukekaa tästä, jos ette usko. https://www.op.fi/op?cid=150813502&srcpl=3 Edunvalvoja pitää siis olla, jos rahaa on vähintään 15 000 euroa, ja maistraatti valvoo.
ole edunvalvojaa, rahaa on lapsilla enemmän kuin 15 000,-. Kukaan ei ole pankissakaan sanonut että hankkikaa edunvalvoja.
avattiin tavotetili alle vuoden ikäsellä lapselle osuuspankkiin. Tili on lapsen nimissä, mutta käyttöoikeus vanhemmilla. Voin myöhemmin siirtää käyttöoikeuden lapselle. Ja verkkopankissa pystyn tekemään tilisiirtoja. Kortteja ei tarvii.
avattiin tavotetili alle vuoden ikäsellä lapselle osuuspankkiin. Tili on lapsen nimissä, mutta käyttöoikeus vanhemmilla. Voin myöhemmin siirtää käyttöoikeuden lapselle. Ja verkkopankissa pystyn tekemään tilisiirtoja. Kortteja ei tarvii.
ja silloin vamhemmat omistavat *lapsen* tilillä olevat rahat.
Mä avasin hiljattain Sammon verkkopankissa tilit mun 13- ja 7-vuotiaille tytöille, enkä yllättäen saakaan käyttää tilejä, koska käyttöoikeus on vain minulla ja miehellä yhdessä. Näin on nykyään aina, jos on yhteishuoltajuus. En siis pystynyt avaamaan tilejä niin, että käyttöoikeus olisi vain minulla. Meidän pitäisi yhdessä mennä miehen kanssa jonnekin Sammon konttoriin ja muuttaa siellä käyttöoikeudet siten, että voisin omilla verkkopankkitunnuksilla käyttää tileja.
Aikanaan, kun avasin kolmelle vanhimmalle lapselle tilit Sampoon, niin ihan hyvin onnistui tilien käyttö. Tää on joku uudempi juttu, että enää ei voi niin tehdä. Mä en esim. voi tilata mun 13-vuotiaalle keikkalippuja siten, että maksaisin ne tytön omalta tililtä, vaikka hän olisi esim. mummoilta saanut rahaa juuri sitä varten.
Mä avasin hiljattain Sammon verkkopankissa tilit mun 13- ja 7-vuotiaille tytöille, enkä yllättäen saakaan käyttää tilejä, koska käyttöoikeus on vain minulla ja miehellä yhdessä. Näin on nykyään aina, jos on yhteishuoltajuus. En siis pystynyt avaamaan tilejä niin, että käyttöoikeus olisi vain minulla. Meidän pitäisi yhdessä mennä miehen kanssa jonnekin Sammon konttoriin ja muuttaa siellä käyttöoikeudet siten, että voisin omilla verkkopankkitunnuksilla käyttää tileja. Aikanaan, kun avasin kolmelle vanhimmalle lapselle tilit Sampoon, niin ihan hyvin onnistui tilien käyttö. Tää on joku uudempi juttu, että enää ei voi niin tehdä. Mä en esim. voi tilata mun 13-vuotiaalle keikkalippuja siten, että maksaisin ne tytön omalta tililtä, vaikka hän olisi esim. mummoilta saanut rahaa juuri sitä varten.
Itse avasin juuri omalle 5 v pojalle tilin, mieheni, minä tai 5 v poikani voi nostaa tililtä rahaa yksin. Ei siinä ketään toista tarvitse olla mukana. Itse käytän nettipankkia, hoidan perheen kaikkia raha-asioita, voin siirtää rahoja tililtä toiselle.