Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hääkutsu, ei varaa mennä

Vierailija
24.07.2009 |

Just nyt ei ole varaa mennä häihin, matkat, uudet vaatteet ja lahja maksavat liikaa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanan kallista oli, joten ilmoitettiin että emme valitettavasti voi ja oi ja voi pääse tulemaan.

Vierailija
2/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun laitetaan kalliit lahjatoiveet. Monet täytyy kutsua, kun kuuluu asiaan, mutta ei heitä välttämättä paikalle haluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten ihmeessä häihin pitäisi hommata uudet vaatteet?

Olisin todella surullinen jos joku ystäväni olisi jäänyt häistäni pois vain siksi, ettei hänellä ole varaa ostaa uusia vaatteita. Ei ne vaatteet, vaan se ihminen!

Vierailija
4/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja kolme lasta olisi tullut liian kalliiksi. Kahdelle pienemmälle olisi ehkä ollut vaatteet, mutta ei juhlakenkiä, isommalle olisi pitänyt ostaa puku ja mustat kengät. Matkat ja kaksi yötä hotellissa tällä porukalla + lahja vielä päälle, niin ei pystytty mekään osallistumaan häihin. Harmi. Mietittiin että olisi lähdetty ilman lapsia, mutta ei sekään onnistu kun ei saatu lastenvahtia koko viikonlopuksi kun ovat menossa samoihin häihin.

Vierailija
5/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettiin, että lahja + matkat + hotelli + uudet vaatteet osalle porukkaa olisi ollut 500 - 700 euroa, minimibudjetilla. ei menty

Vierailija
6/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on kallista vieraillekin, mutta onhan ne hääparillekin. Me laitoimme toiveen matkatilistä ja vaihtoehtoisesti häälahjalistankin jos joku haluaa jotain muuta ostaa.

Pääasia meille on kuitenkin, että ihmiset pääsisivät paikalle. Ei mua kiinnosta, vaikkei tulisi lahjoja lainkaan. En vain halua tarpeetonta krääsää, mistä en pidä tai minulla ei ole sille käyttöä. Ei siinäkään järkeä ole. Ja matkakassaan voi kukin laittaa mitä haluaa, varojensa mukaan.

Eiköhän niitä vaatteitakin löydy jokaisen kaapista.. tai vaikka ystävältä tai äidiltä tai sisarelta lainaksi, ei aina tartte ostaa uutta?

Vierailija
7/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla siis ilmoitettu mitään, eikä vielä ole tarvinnutkaan, mutta harmittaa todella kun joutuu tällaista edes miettimään. Ihan vaan rahan takia!

Vierailija
8/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostavat naurettavilta tekosyiltä kieltäytyä hääkutsusta. Kieltäytyä voi reippaan rehellisestikin tai edes jotensakin uskottavalla valkoisella valheella.

Matkat (+ mahdollinen hotelli), lapsenvahtipulmat ym. ovat asia erikseen.

Minä menisin hyvän ystävän häihin vaikka verkkareissa ja ilman lahjaa, jos rahatilanne todellakin olisi niin niukka. Samoin olisin ehdottomasti halunnut ystävieni toimivan omissa häissäni, jos heillä olisi ollut niin tiukilla.

Vierailija
9/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta vastaavia lasten juhlavaatteita ja -kenkiä löytää edullisesti kirppiksiltä.

Vierailija
10/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä häihin pitäisi mennä siksi, että ne ovat maksaneet?

Ymmärrän, että on kallista vieraillekin, mutta onhan ne hääparillekin.

Vierailija
11/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus lainannut juhlavaatteita esim. siskoltani ja siskon lapsilta. Lahjan olen monesti ostanut yhdessä jonkun toisen juhlaan osallistuvan kanssa. Matka- ja yöpymiskustannuksiakin voi yrittää vähentää matkustamalla tai yöpymällä yhdessä toisten kanssa. Myös hääparilta tai heidän perheeltään voisi kysyä majoitusta, jos ovat tarpeeksi läheisiä.

Vierailija
12/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta vastaavia lasten juhlavaatteita ja -kenkiä löytää edullisesti kirppiksiltä.

Vierailija
13/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin hyvän ystävän häihin vaikka verkkareissa ja ilman lahjaa, jos rahatilanne todellakin olisi niin niukka.

Vierailija
14/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin pikkumainen ystävä, että narisee moisesta, niin saa olla entinen kaveri.

Muiden valittamisilla ja jupinoilla taas ei ole merkitystä. Melkein aina joku valittaa kuitenkin jostakin.

Vierailija
15/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vähän aikaa sit kyselin että voinko mennä häihin musta-ruskeassa tunikassa, mustat housut, korkkarit & näyttävä kaulakoru...niin vastaukset oli sitä luokkaa että et voi, liian arkinen, kannattaako mennä ollenkaan jos ei viitsi panostaa...mutta kun ei oikeesti ole nyt rahaa :(

Saan minimi kotihoidontuen...niin olen kans päättäny että en lähe ko. häihin. Ovat vielä miehen sukulaisia ja pitkän matkan päässä, niin ei voitais siellä edes kauaa olla...(nuorimmainen lapsi 1 v... joten skippaan nämä häät :( harmi

Vierailija
16/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlavaatteista ja kengistä sen verran, että eipä niiden mitään kalleinta tarvitse olla. Itse kävin eilen Prismassa ja sielä oli paljon kesävaatteita sekä kenkiä -40-50%. Alevalikoimasta olisin löytänyt omalle tyttärellemme kauniin mekon ja häihin sopivat sandaalit! Käy ihmeessä itsekin kurkkaamassa, jos lähimmästänne Prismasta löytyisi

Vierailija
17/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiselle ostelette esimerkiksi pukuja? Olemme menossa häihin, ja lapsille on varattu seuraavat vaatteet:

- 1 v tyttö: isosiskonsa aikoja sitten Pariisista tuliaisena saama kukallinen puuvillamekko, kaunis ja suomalaiseen kesäjuhlaan sopiva, valkoiset polvisukat ostin alesta ja sandaalit on Citymarketin kupongilla keväällä ostetut, mutta käyttämättömänä tätä juhlaa odottavat (tytöllä kesällä pihaleikeissä ja rannalla ollut veljensä vanhat sandaalit, eli nämä uudet tulevat sitten häiden jälkeen arkikäyttöön)

- 3 v poika: paljon käytetyt (kahden lapsen jäljiltä), mutta hyväkuntoiset Name Itin tummansiniset farkut, puhtaat ja silitetyt, L&B:n lyhythihainen kauluspaita (veljen vanha), kenkinä kesäiset kävelykengät, ihan normaalikäytössä olevat, ei juhlakengät (puhdistettuna toki)

- 5 v poika: uudet 50 % alella ostetut Name Itin tummansiniset farkut sekä Seppälästä 60 % alella löytynyt lyhythihainen kauluspaita (kuosi sopii kivasti pikkuveljen paitaan vaikka onkin eri merkkinen, eli pojat samantyylisinä kuitenkin, eikä mitään kamalia printtejä, kuten kaikissa muissa ale-kauluspaidoissa tuntui olevan!), uudet pari vkoa käytössä olleet tummat lenkkarit puhdistettuna

- 7 v tyttö: kevätjuhlavaatteet eli H&M:n juhlamekko ja siihen kuuluva bolero sekä juhlasukkikset, täsmälleen mekon väriset kengät löysin nyt kesällä Stockalta hintaan 19,90 eli oli niin halvat, että ostin, vaikkeivät olleet alessa

Mielestäni en ole maksanut liikoja lasten juhlavaatteista, enkä ikinä ostaisi mitään pukuja ja krakoja näin pienille lapsille, enkä myöskään erillisiä kalliita juhlakenkiä.

Kaikille lapsille otamme mukaan siistit neuleet siltä varalta, että illemmalla on kylmä. Muttei niitäkään ole tätä varten kalliilla ostettu.

Hiukset laitetaan siististi niin pojilla kuin tytöilläkin.

Olen myös morsiamelta kysellyt, mitä mieltä on näin juhliin pukeutuvista lapsista, ja sanoi että oikein hyvä, hänenkin poikansa on puvussa vain siksi, että äiti ja isä menevät naimisiin.

Vierailija
18/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan minimi kotihoidontuen...niin olen kans päättäny että en lähe ko. häihin. Ovat vielä miehen sukulaisia ja pitkän matkan päässä, niin ei voitais siellä edes kauaa olla...(nuorimmainen lapsi 1 v... joten skippaan nämä häät :( harmi

Niin minäkin olen kotihoidontuella... Ikinä en häitä jättäisi väliin, jos oikeasti haluaa, niin kyllä keinot keksii.

Vierailija
19/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kaukana, 450km ja vielä kirkolta juhlapaikalle 50 km suunta ja takaisin hotellille. Ei menty sen takia, että meillä oli 4kk ikäinen tyttövauva... Ei vauvan kanssa voinut aatella tuollaista matkustamista.

Mutta toki laitettiin lahja postitse. Te muut, jotka myös jätätte häät väliin, kai tajuatte, että kyllä teidän hyvien tapojen mukaan kuuluu silti ostaa se lahja? Vai onko ihmisillä nykyisin käytöstavat niin hukassa, että jos ei mene häihin, ei tajua laittaa sitä lahjaa postitse? Jos saa kutsun, ostaa lahjan - menee sitten häihin tai ei. Näin on.

Vierailija
20/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietimme todella tarkkaan ketä kutsumme häihin. Kutsuimme vain meille tärkeitä ihmisiä. Kaukaiset sukulaiset jätettiin pois. Yhdellä stävällämme oli todella tiukka tilenne rahasta. Hän ilmoitti ettei voi ostaa lahjaa, mutta haluaisi silti tulla häihin.

Tottakai hän oli tervetullut. Järkkäsin vielä kimppa kyytiin hänet ja puvun oli lainannut.

Jos sinulle todella tärkeä ihminen menee naimisiin, niin järkkäät itsesi häihin vaikka olis mikä. Ilman puolisoa ja lapsia. Mut jos on vaan puolison juntti sukulainen menossa, niin ei viitsitä mennä. Luultavasti hääpari kutsunut teidät kohteliaisuttaan ja on tyytyväinen ettet tule häihin.