Siis voi yök mä oon alkanu puhua
ku mun mies. niitten murre on tarrttunu muhun. APUA!
Kommentit (4)
mulla tarttuu tosi helposti puheen nuotit ympäristöstä ihan parissa päivässä (mies puhuu samoin kuin minä)
se on vähän noloakin, pelottaa että muut luulee että matkin vaikka se on automaattista
mulla tarttuu tosi helposti puheen nuotit ympäristöstä ihan parissa päivässä (mies puhuu samoin kuin minä) se on vähän noloakin, pelottaa että muut luulee että matkin vaikka se on automaattista
niin kuulostaa matkimiselta tai "hienostelulta" (ihmiset jotka puhuu vieraan kielen aksentilla suomea).
paitsi nyt olen jo vuoden taistellut Tamperetta vastaan, mulle ei näässit eikä lähetääN meneeN uppoo, ärrästä puhumattakaan, kyä sää tiät.
Murteet on ihania kuunnella ja toivottavasti ne säilyy. Mutta en halua puhua nykyisen kotipaikkani=miehen kotiseudun murretta. Haluan säilyttää oman murteeni. Lapsemme puhuvat minulle minun murteella ja isän ja kavereiden kanssa puheesta kuuluu tämän seudun murre.
Sitä paitsi kuulostaa tosi hölmöltä, kun naiset puhuu miehensä murretta jo puolen vuoden yhteiselon jälkeen. Ei se niin nopeasti tartu.