Mies ehdotti laihdutuskuuria ja vatsalihasharjoituksia raskauden aikana
Tulinpahan sanoneeksi, että eipä olis lääkärin kiva tehdä tälle pullamassulle sektiota, niin mies tietysti pragmaattisena ehdotti, että josko sitten alkaisin oikein reilusti laihduttaa tai tehdä vatsalihasliikkeitä.
"Ai miten niin ei saa pudottaa painoa raskausaikana?" :O
Joo kyllä sanoin, että ei tarvitse LIHOA, mutta ei tämä mikään varsinainen paras aika laihdutukseen ole. Kyllä se pitäisi tehdä jo ennen raskautumista.
Kommentit (29)
eikä pullukalla tarvitse painoa raskauden aikana tulla kuin sikiön verran, mutta en mä nyt ole mistään lähteestä saanut sellaista käsitystä, että varsinainen LAIHDUTTAMINEN olisi mitenkään terveellistä saati suotavaa, raskauden aikana.
Ja kyllä juu harrastan liikuntaa myös raskauden aikana, mutta en laihduttaakseni tai suunnitellakseni jotain uusia kuntotavoitteita.
Tietysti kunnon ylläpito on hyvä asia ja auttaa sitäpaitsi pahoinvointiin (jos se nyt on lievää).
t. ap
Itsekin tiputin elopainoani raskauden aikana parilla kilolla, syömisiä miettimällä ja liikkumalla. Ei vauva niitä sun läskejäs tarvi, etkä sinäkään.
Itsekin tiputin elopainoani raskauden aikana parilla kilolla, syömisiä miettimällä ja liikkumalla. Ei vauva niitä sun läskejäs tarvi, etkä sinäkään.
enkä näe siihen mitään syytä.
Huom: En ole mitenkään hirvittävän ylipainoinen, saati liikalihava.
t. ap
mutta kun menin synnyttämään, olin paljon paremmassa kunnossa kuin mitä olisin ollut, jos ylimääräiset kilot olisivat olleet mukana. Lapsen synnyttyä palauduin hoikempaan kuntoon kuin olin ollut ennen raskautta. Minä en näe tässä mitään huonoa puolta.
t. ap
ihan kuin nyt mulle yritettäisiin laittaa sanoja suuhun, että olisin sanomassa "minä se haluan lihoa enkä liikkua yhtään".
Toistaiseksi painoa ei ole tullut lainkaan raskauden takia (rv 12), mutta en silti ole ajatellut sitä tästä lähteä tiputtamaan. Olen käynyt kyllä ratsastamassa, pyöräilemässä ja uimassa, mikä on mukavaa, varsinkin kesällä.
Mutta en edelleenkään ymmärrä mieheni "jalat maassa" kommenttia siitä, että "no entä jos söisit vain salaattia koko raskauden ajan ja treenaisit vatsalihaksia tosi lujaa?" Joo, ihan varmasti, salaattia ja vatsalihaksia, ihan varmasti.
mutta kun menin synnyttämään, olin paljon paremmassa kunnossa kuin mitä olisin ollut, jos ylimääräiset kilot olisivat olleet mukana. Lapsen synnyttyä palauduin hoikempaan kuntoon kuin olin ollut ennen raskautta. Minä en näe tässä mitään huonoa puolta.
t. ap
paino tippui. Johtui siitä, että jätin kaikki makeat, suolaiset ja rasvaiset ruuat sekä liikuin paljon. Rakensimme lisäksi taloa. Neuvolassa pitivät asiaa ihan hyvänä vaikkakin jouduin terveelliset tapani osoittamaan ruokapöytäkirjalla (etten laihduttanut). En saaut yhtään raskaus kiloa ja synnäriltä lähin lähes 10 kg kevyempänä kuin ennen raskautta. Mä olin vaan elänyt niin epäterveellisesti ennen raskautta. Tosin sain kilot takaisin puolen vuoden aikana kun meillä oli kuuden kuukauden koliikki ja minulla masennus että söin mitä eteen sattu.
odottava äiti voisi elää salaatilla..Taitaa olla sitä miestyyppiä joka alkaa katselemaan muita naisia heti kun omalla naisella on kilokin ylipainoa?
koska ei painon pudottaminen raskausaikana ole mikään maailmanloppu.
Sä voit kertoa sille raskausajan ruokailu- ja liikuntasuosituksista. Ettei nyt vähän hormoonihuurut aiheuttais ylireagointia?
koska ei painon pudottaminen raskausaikana ole mikään maailmanloppu.
mutta itse kyllä haluan syödä mieluummin terveellisesti ja turvaten sikiön kasvun kuin laihduttaen ja sitten peläten, että taas menee jotain pieleen.
Edellisessä raskaudessa pelkäsin painonnousua niin paljon, että hyvä kun uskalsin syödä, kiitos ei samaa enää. Saa sitä ihan normaalisti syödä, ei tarvitse lähteä vähentämään päivittäistä energiansaantia vain siksi, ettei tulisi ainuttakaan raskauskiloa.
ap
"miehet ei tajua mitään"-ajattelun piikkiin. ;) Ja minkä verran sulla on pituutta, painoa ja viikkoja? Minä painoin 85kg 170cm pituudella sektion aikaan eikä lääkärillä ollut vaikeuksia sektioida kyllä.
Kuule, nimenomaan terveellisellä syömisellä ja liikkumisella se painokin voi pudota. En ole missään viestissäni sanonut, että hullu diettaaminen olisi hyvä juttu raskauden aikana.
Sulla on ilmeisesti nyt joku henk.koht. ongelma tässä syömisasiassa. Tee ja syö ihan miten tykkäät, yritin vain sanoa, että jokusen kilon painonpudotus tai lihaskunnon kohentaminen raskausaikana on aivan mahdollista, eikä vaaranna lasta millään tavalla.
mutta itse kyllä haluan syödä mieluummin terveellisesti ja turvaten sikiön kasvun kuin laihduttaen ja sitten peläten, että taas menee jotain pieleen.Edellisessä raskaudessa pelkäsin painonnousua niin paljon, että hyvä kun uskalsin syödä, kiitos ei samaa enää. Saa sitä ihan normaalisti syödä, ei tarvitse lähteä vähentämään päivittäistä energiansaantia vain siksi, ettei tulisi ainuttakaan raskauskiloa.
ap
Ei ap:n ole mitään syytä laihduttaa. Syö hyvin lapsen kannalta ja älä tuijota vaakaa. Oikeasti parempi vauvalle ettei äiti stressaa kiloja liikaa, syö terveellisesti ja hyvin kuin panttaisi. Miksi ne raskauskilot pelottaa niin pirusti?
En itse tekisi kyllä vatsalihaksia raskausaikana. Kävelyä, uintia jne. suosittelisin paljon ennemmin.
Jos on syönyt terveellisemmin kuin aiemmin ja pitänyt huolta kunnostaan?
Mulla siis tippui paino ehkä 3 tai 4 kiloa. Varmaksi ei pysty sanomaan, koska painoa tuli koko ajan lapsen takia lisää. Lopetin myös tupakanpolton heti testin tehtyäni ja jaksoin liikkua paremmin myös raskausaikana. En erityisesti laihduttanut, enkä erityisesti tähdännyt mihinkään cooperintestiin tai maratooniin. Vatsalihaksia tein niin kauan kuin pystyin ja sen verran kuin hyvältä tuntui. Kävin lenkillä, ensin juosten ja loppuraskaudesta kävellen. Kävin mammajumpassa.
Jos tätä pidetään terveysterroristin toimintana, niin millaisia sohvaperunoita tavalliset kansalaiset sitten ovat...
Jos on syönyt terveellisemmin kuin aiemmin ja pitänyt huolta kunnostaan?
Mulla siis tippui paino ehkä 3 tai 4 kiloa. Varmaksi ei pysty sanomaan, koska painoa tuli koko ajan lapsen takia lisää. Lopetin myös tupakanpolton heti testin tehtyäni ja jaksoin liikkua paremmin myös raskausaikana. En erityisesti laihduttanut, enkä erityisesti tähdännyt mihinkään cooperintestiin tai maratooniin. Vatsalihaksia tein niin kauan kuin pystyin ja sen verran kuin hyvältä tuntui. Kävin lenkillä, ensin juosten ja loppuraskaudesta kävellen. Kävin mammajumpassa.
Jos tätä pidetään terveysterroristin toimintana, niin millaisia sohvaperunoita tavalliset kansalaiset sitten ovat...
normaalipainoinen nainen ei saisi saada raskausaikana lainkaan kiloja (mikä ei ole vain normaalia vaan suotavaa) vaan mieluummin pitäisi laihtua. Ei neuvolassakaan tuollaisesta ajattelusta tykätä!
Eri asia silloin jos äiti on jo lähtökunnossaan ylipainoinen, etenkin jos on sitä oikein paljon.
normaalipainoinen nainen ei saisi saada raskausaikana lainkaan kiloja (mikä ei ole vain normaalia vaan suotavaa) vaan mieluummin pitäisi laihtua. Ei neuvolassakaan tuollaisesta ajattelusta tykätä!
Sä voit kertoa sille raskausajan ruokailu- ja liikuntasuosituksista. Ettei nyt vähän hormoonihuurut aiheuttais ylireagointia?
kunhan nyt on yksi esimerkki miehisestä "pragmaattisuudesta" = sinulla on ongelma, tässä hyvä ratkaisu, jota en miettinyt kahta sekuntia kauempaa.
t. ap
ap sanoi ettei ole ylipainoinen. Joten kyllä kehotettiin.
ap sanoi ettei ole ylipainoinen. Joten kyllä kehotettiin.
Jos on ylipainoa, on varaa laihduttaakin. Ei millekään nälkäkuurille pidä alkaa, mutta kyllä niitä syömisiään voi miettiä ja pitää kuntoaan yllä. Minäkin tein vatsalihasliikkeitä raskauden aikana niin pitkälle kuin se tuntui hyvältä.