Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä itseäni sikainfluenssapanikoijana mutta...

Vierailija
24.07.2009 |

Meillä on tuttavapiirissä pariskunta jolla on sikainfluenssa. Kumpikin vanhemmista sairastui sikainfluenssaan ja olivat yhtäaikaisesti päälle 40 asteen kuumeessa ja täysin reporankana 2-3 päivää ennen kuin kuume lähti laskemaan ja olo parantumaan. Ei minkäänlaista mahdollisuutta hoitaa itse lapsia. Onneksi lapset olivat jo 12v, 10v ja 7v ja sukulaiset asuivat lähellä niin pariskunnan miehen äiti otti lapset hoitoonsa (ja isä hoiti sairaita) siksi aikaa kun vanhemmat sairastivat. Mitä viimeksi olen kuullut niin lapset ja lasten isovanhemmat eivät ole sairastuneet (vanhemmat ovat jo kunnossa).

Mutta...ja nyt päästään siihen minun muttaani. En siis tosiaankaan panikoi sikainfluenssaa ja pohdi että nyt me kaikki kuollaan (tai lapsi nyt ainakin) ja halua eristäytyä kuplaan mutta... Mitenköhän pitäisi toimia jos perheessä vanhemmat sairastuvat yhtä aikaa pahasti? Meillä on 1,5v ikäinen lapsi joten hän ei oikein pysty pitämään itsestään huolta. Vanhempani asuvat ulkomailla ja mieheni äiti on astmaatikko -> eli ainakin THL:n mukaan hän ei saisi missään nimessä auttaa sairastuneiden hoidossa. Muita sukulaisia löytyy 400-600km päästä. Läheisiä ystäviä on useampi joiden kanssa yleensä autellaan toisiamme lastenhoidossa mutta...sielläkin on raskauksia, astmaa jne eli eivät saa altistua.

Jonkinlainen suunnitelma B olisi varmaan hyvä olla. Mutta mikä? Kuka hoitaa pientä lasta jos kummatkin vanhemmat ovat aivan kanttuvei päälle 40 asteen kuumeessa ja sellaisia sukulaisia/läheisiä ystäviä ei ole jotka voisivat hoitaa? Niin, ja kuka hoitaa vanhempia koska sitä saattaa olla niin heikossa kunnossa että omasta itsestäänkin hoitaminen voi olla siinä ja siinä. Ei vaan jaksa.

Hmm...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän