Pitäisitkö esikoisen kotona vauvan ensimmäisen kotiviikon?
Vai laittaisitteko heti päiväkodin aloitukseen, jotta pääsee mukaan päiväkotirytmiin. Kotiudun vauvan kanssa luultavasti 1-2.8 ja päiväkoti aukeaa 3.8. On tarkoitus että esikoinen jatkaa osa-aikaisena päiväkodissa muutamina päivinä viikossa.
Kommentit (28)
Voin vaan arvata, mitä taas jotkut tähän vastaa... Etkö jo tiedä, että virikehoito on av:llä punainen vaate.
Anyway, itse pitäisin viikon-pari kotona. Sitten tarhaan, kerhoon, minne nyt kukin meneekin.
käynnistelyä. Ja menee kumminkin tuttuun ryhmään, jossa enimmäkseen tutut hoitajat ja lapset jatkavat. Jos mua ei leikata, niin pidän esikoisen kotona pari ekaa viikkoa.
alkaa eskari.Lokakuussa syntyy vauva, hän saa jäädä kotiin ihmettelemään pikkuveljeä jos haluaa. veikkaan että isoveljelle päivä ihmettelyä riittää ja kaverit alkaa kiinnostaa enemmän.
tarvitsee kyllä viikkoonsa muutakin toimintaa kuin vain äidin ja vauvan kanssa kotonaolo. Ja päiväkotipaikka on ilmainen, kerho maksaisi 60€/kk. Ja päiväkotiin on 500m, kerhoon 2km. Siinä syyt miksi en irtisano pk-paikkaa. Ja lisäksi en aio olla kotona kuin 12kk jos vauva ei ole mikään multiallerginen yöhuutaja vielä 1-vuotiaanakin.
Minä ainakin siksi vein seurakunnan kerhoon kun päiväkoti olisi maksanut paljon enemmän.
Ja kerhoon oli 5km matkaa.
vasta tosi vähän porukkaa - vasta kun koulut alkaa alkaa toiminta kunnolla ja osa lapsista aloittaa vasya syyskuussa
8 on joku köyhä sosiaalitapausluuseri. Päivähoidon hintahan riippuu tuloista.
Mediassa on kirjoitettu sikainfluenssan jylläämisestä kouluissa ja päiväkodeissa, ja sinä tyhmä viet lapsesi tartutettavaksi.
Saa sitten pieni vauvasikin sen samalla.
yksinhuoltajakin joutuu maksamaan kokopäivä hoidosta yli 100€/kk.
en veisi lasta hoitoon pariin viikkoon, lapsi
voi kokea että hänet laitetaan pois uuden tieltä.
ja jos mahdollista niin en ollenkaan ennen kuin tämä sikainfulenssan taudin vakavuus selviää..
koska se on hengen vaarallinen alle 3 vuotiaille
ja varsinkin uudelle tulokkaalle.
Päiväkodin arki alkaa vasta 18. päivä kun kaikkien koululaisten sisarukset aloittavat urakkansa.
yksinhuoltajakin joutuu maksamaan kokopäivä hoidosta yli 100€/kk.
sitten kai aika korkeat tulot yksinhuoltajaksi? tai sitten lapsella rikas isä..
Siis alkaako koulut näin eri aikoihin? Meillä koulut alkaa jo 11.8. ja eskari seuraavana maanantaina, eli 17.8.
Ei ehkä tosiaan kannata viedä isompaa hakemaan mitään tauteja päiväkodista heti vauvan kotiuduttua kotiin, kotona pitäisin itse pari viikkoa.
Päiväkodin arki alkaa vasta 18. päivä kun kaikkien koululaisten sisarukset aloittavat urakkansa.
potkaise siis pihalle teidän perheesta vielä niin et varmasti tuntee olonsa ulkopuolisex ja hylätyx!
loistava äiti ei voi muuta sanoa!
ulkopuolisex ja hylätyx
miksikä muuten lapsi tuntee itsensä kun perheeseen syntyy uusi jäsen ja hänet ajetaan samantien ovesta ulos!??
ulkopuolisex ja hylätyx
miksikä muuten lapsi tuntee itsensä kun perheeseen syntyy uusi jäsen ja hänet ajetaan samantien ovesta ulos!??
Sori, ei liity itse aiheeseen, mutta nämä äxät vie loputkin uskottavuuden rippeet. Ootko joku 15v? Siis oikeest?
Sori, ei liity itse aiheeseen, mutta nämä äxät vie loputkin uskottavuuden rippeet. Ootko joku 15v? Siis oikeest?
[/quote]
Tärkeämpää on, että pääsee mukaan kodin uuden laiseen tilanteeseen:)