Mitä hemmettiä ajattelette te jotka ette vastaa viesteihin?!
Onko nykyään yleistynyt tapa että ei vastata tekstiviesteihin joissa ehdotetaan tapaamista? Vai olenko joku sosiaalinen hylkiö joka on vain "varatekeminen" jos muuta ohjelmaa ei ole?
Ovatko muut huomanneet tällaista ilmiötä?
Pyrin aika lailla suunnittelemaan perheemme tekemisiä vähän etukäteen. Se on välillä tosi vaikeaa kun ystävät/tuttavat/sukulaiset eivät vastaa viesteihin, ennen kuin korkeintaan viime tipassa.
Enkä ole ihminen jonka pitäisi kuukausi etukäteen tietää ohjelmat kellon tarkkuudella. Mutta kalenteri-ihminen kyllä olen ja mielelläni vähän sovin etukäteen asioita. Lyhyellä varoitusajalla lähteminen kun ei lasten kanssa välttämättä niin vain enää onnistu.
Kommentit (18)
Mulle tekstiviestit on siunaus :) En välttämättä vastaa, kun joku soittaa. Viesteihin vastaan aina.
eivät kaikki katso puhelinta tai kuule jos viesti piippaa.. voi olla että tajuaa vasta illalla tai seuraavana päivänä.
yksi hyvä esimerkki on äitini joka ei osaa vastata puhelimeen ollenkaan eikä viesteihin ja saattaa soittaa viikonkin päästä minulle että olin yrittänyt häntä tavoitella :D
todella pahoitin mieleni kun kutsuin sukulaisia yksiin juhliin postissa lähetetyllä KUTSUKORTILLA ,..siinä oli v.p. ja puhelinnnumero...nämä tekstaili takasin ja sitten kummastelivat kun minä en niihin tekstareihin vastannut....otti niin paljon päähän
Mä vastaan tekstareihin joskus jos jaksan, yleensä en jaksa
siis sinulta.
Jos laitoit vastauspyyntöön kännykkänumeron niin tokihan on silloin oletus, että on okei vastata kyseiseen kännynumeroon soittamalla tai tekstarilla.
Ei kai kukaan vp-tekstareihin vastaa.
todella pahoitin mieleni kun kutsuin sukulaisia yksiin juhliin postissa lähetetyllä KUTSUKORTILLA ,..siinä oli v.p. ja puhelinnnumero...nämä tekstaili takasin ja sitten kummastelivat kun minä en niihin tekstareihin vastannut....otti niin paljon päähän
Vastasin sitten niihin tekstareihinkin kun siskoni sanoi että se ja se oli ihmetellyt kun oli ilmoittautunut juhliin ja MINÄ EN EDES VASTANNUT tekstariin
Kyseessä isämme kuuskymppiset siis, jotka siskon kanssa järjestettiin
Tulee kerralla sovittua ja kuulet myös rievien välistä, jos tapaaminen ei oikein vastapuolta kiinnosta.
Kysytkö viestissä tyyliin: Voidaanko tavata perjantaina siellä ja siellä vai näin: Olisi mukava nähdä teitä tässä lähiaikoina...
Soittamalla olisi helpompi sopia mikä aika/paikka kenellekin parhaiten sopii, ja mitä yhdessä tehtäisiin. Tekstiviestien näpyttely vie mielestäni paljon aikaa, kun samalla ei voi oikein touhuilla muuta. Yleensä luen saamani viestit heti, mutta niihin vastaaminen voi kestää kun odotan sopivaa saumaa istua alas ja alkaa näpyttelemään. Sen sijaan puhelimessa voi puhua melkein milloin vaan.
mutta ei vastannut, joten laitoin tekstiviestin.
Yksi asuu ulkomailla, soittaminen kännykästä on kallista, joten laitoin tekstiviestin.
Yhdeltä kysyin tarkkoja vaihtoehtoisia päivämääriä tuleeko teatteriin katsomaan sitä ja sitä ja voisin varata liput (asiasta on joskua suullisesti puhuttu). Ei ole tullut mitään vastausta.
Jos ko. esitys tai seura ei kiinnosta niin tokihan viestiin voisi kuitenkin kohteliaasti vastata.
t. ap
Jos ko. esitys tai seura ei kiinnosta niin tokihan viestiin voisi kuitenkin kohteliaasti vastata.
t. ap
eli ei kiinnosta (edes sen vertaa että vastaisi). Kysele muita kavereita, joita ehkä kiinnostaa. Ja kysy soittamalla.
tekstiviestillä, että sopiiko jotkut tietyt päivät. Mutta semmoisesta en tykkää että laitellaan ympäripyöreitä viestejä tyyliin "nähtäiskö joskus".
Jos kaverilla on käytössä toinen puhelinnumero, johon soitot siirtyy vanhasta numerosta, eivät tekstarit kuitenkaan siirry. Tämmöinen on ainakin itselläni tullut vastaan pari kertaa.
tai yleensäkään puhelimeen. En pidä kännyä kokoajan taskussani. Yleensä se lojuu jossain keittiön nurkassa tai käsilaukussa. Nyt kesällä saattaa mennä parikin päivää, että tarvitsen puhelinta ja sitten huomaan, että puheluita/viestejä on tullut.
Tässä minun verukkeeni. En halua olla epäkohtelias, mutta en myöskään kanna sitä vehjettä kokoajan mukanani.
Jossain vaiheessa tietysti kyllä on kaivettava se esille, ja vastaan sitten.
Jos eivät nyt juuri satu olemaan päikkäreillä, kun joku soittaa pyytää lähtemään saman tien ulos, niin silloin ei tietenkään, mutta mitään muuta syytä ei mielestäni ole.
Minä olen taas non-kalenteri-ihminen ja ärsyttää, kun pitäs aina kuukauttakin aikasemmin sopia tapaamisista. Ymmärrän toki, että teatterikäynnit pitää varata ajoissa, mutta että tavallinen kahvitapaaminen???
Soita jos on asiaa, soitan mielelläni vaikka takaisin omaan laskuuni, mutta en jaksa NÄPYTELLÄ!
että ihmiset ovat kummallisen laiskoja ja epäkohteliaita!
Puhelimessa en jaksa juoruta, mutta viestejä on mukava kirjoittaa. Ollaan me ihmiset vaan erilaisia :)
Niihin ei pysty aina vastaamaan sillä siunaaman sekunnilla kun saa viestin ja myöhemmin ei enää muista. Mulle saa soittaa jos on asiaa.