Mikä voi olla kun koko ajan on kuumeinen olo mutta ei kuumetta, syke korkea ja nousee
todella helposti. Esim. ylämäkeä kävellessä pompahtaa heti taivaisiin ja jaloista lähtee voima pois, pitää jyrkissä mäissä ihan madella ja välillä pysähtyä.
Muutenkin heikottaa todella paljon ja helposti, lihaksista tuntuu voima kadonneen. Ja tosiaan olo on jotenkin kuuma ja kuumeinen, mutta lämpö on ihan normaali joka kerta kun sen mittaa.
Vielä muutama viikko sitten oli ihan hyvä olo ja jaksoin lenkkeillä yms. Nyt ei edes kävelylenkistä tule oikein mitään kun mäkien kävely on jo niin tuskaista. Välillä on tullut todella heikko olo, hyvä kun olen kotiin jaksanut raahautua. Ikään kuin huimaa ja heikottaa, mutta ei ole verensokerista kuitenkaan kyse sillä syöminen ei helpota oloa.
Kommentit (15)
En ole todellakaan mikään lääketieteen ammattilainen, mutta syynä voisi ehkä olla myös joku seuraavista:
- alhainen hemoglobiini
- et syö ja/tai juo tarpeeksi
- olet urheillut liikaa eli sinulla on ns. ylikunto eli elimistön ylirasitustila.
hemoglobiinia en tiedä, pitää varmaan mennä jonnekin mitauttamaan se.
Juon paljon vettä, joten sen ei pitäisi olla ongelma, ja nyt olen kiinnittänyt huomiota syömisiinkin vielä erikseen, niin energiaakin pitäisi tulla tarpeeksi.
Ylikuntoonkan en usko, koska vaikka liikuntaa harrastan niin en ole mikään himoliikkuja, eikä nyt lepokaan ole auttanut, pitkään aikaan en ole uskaltanut liikkumaan lähteä kunnolla kun se viimeisin lenkki päätyi heikotukseen. Kauppaan yms. kävelen kyllä mutta eivät ole kaukana ja rauhallista tahtia, silti ylämäet tökkivät
Mikä siinä verensokerissa sitten voisi olla vikana, jos säännöllisesti syön ja terveellisesti, eikä heikotuksen pahentuessa auta vaikka söisin jotain nopeasti lisää?
T:ap
En ole todellakaan mikään lääketieteen ammattilainen, mutta syynä voisi ehkä olla myös joku seuraavista:
- alhainen hemoglobiini
- et syö ja/tai juo tarpeeksi
- olet urheillut liikaa eli sinulla on ns. ylikunto eli elimistön ylirasitustila.
Alkaa jo ahdistamaan tämä, lääkärinkään ei pääse kuin ties milloin, sanovat vaan terveyskeskuksesta että tarkkaile tilannetta. Eivät ota kuin kiireellisiä tapauksia nyt sinne :(
itselläni oli tuollainen olo, tosi pulssi levossakin yli 140/min, ja mulla todettiin keuhkokuume.
virtsatietulehdus kyllä oli joku aika sitten, mutta kävin kuurin jälkeen antamassa uuden näytteen ja se oli ihan puhdas, joten ei pitäisi sitä tulehdustakaan olla
Masennus mulla oireili noin monta vuotta. Kaikki tutkittiin ja mitään ei löytynyt. Elimistö kävi kierroksella, oli vaikea nukkua, syke korkealla. Ssri auttoi hyvin varsinkin sykkeennousuihin (alussa korotti sykettä mutta kk - parin kk käytön jälkeen tasaantui). Masennuksessa usein kroppa käy kovilla. Voi olla, että jos on perus positiivinen luonne. Kuten minulla, niin masennus ikään kuin peittyi fyysisiin oireisiin. Olim vetänyt itseni piippuun, joka jäi fyysisinä oireona erityisesti päälle masennuksena. Olen niin sisukas, että oli vaikea itsellekään myöntää että nyt eletään liikaa ja vedetään itseä piippuun. Omat rajat oli hukassa.. Syke korkealla tarkoittaa, että hermosto ja keho jamieli vetää ylikierroksilla. Vedätkö piippuun itseäsi? Onko sulla viikossa lököpäiviä kotona? Käytkö liikaa jumpassa? Syötkö skipaten ruokia? Ymym? Ne syyt miksi teet jotain liikaa tai jätät tekemättä kertovat mielestäsi. Ihminen ei useinkaan itse tunnists masentuneensa!! Sen takia on petollinen tauti, jota helposti luullaan fyysisinä sairautena.
Kannattaa ainakin tarkistuttaa tulehdusarvo. Jos mitään selitystä oireille ei löydy niin oireet kyllä sopii ahdistukseen ja siihen että keho käy ylikierroksilla
Hemoglobiinin mataluutta veikkaisin minäkin. Soita terveyskeskukseen,josko joku voisi oireiden perusteella tehdä lähetteen perusverenkuvaan ihan ilman vastaanottoa. CRP ja hemppa olisi hyvä katsoa.
Näet vastaukset kannasta itsekin.
Vain idiootit vastaa 9 vuotta vanhaan ketjuun ja esittävät kysymyksiä kun kuvittelevat että ap on vielä lukemassa.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa jo ahdistamaan tämä, lääkärinkään ei pääse kuin ties milloin, sanovat vaan terveyskeskuksesta että tarkkaile tilannetta. Eivät ota kuin kiireellisiä tapauksia nyt sinne :(
Oletko kokenut lähiaikoina jotakin mikä voisi lisätä ahdistusta?
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootit vastaa 9 vuotta vanhaan ketjuun ja esittävät kysymyksiä kun kuvittelevat että ap on vielä lukemassa.
Voi ei
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos jollakin toisella henkilöllä on tänä päivänä samoja oireita? Voi saada infoa täältä, et mikä ehkä saattaa vaivata.
Ettei ole sokereissa vika jos ruoka ei auta! :D
Jos sulla nyt ei ole esim. nestehukka niin lääkäriin.
Voi olla verensokerit vaikka muuta väittäisit tai verenpaineet, mutta ihan hyvin saattaa olla sokerit.