Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinä ja miehesi kuolisitte, onko sinulla sellaisia läheisiä

Vierailija
22.07.2009 |

joiden uskoisit olevan hyvä huoltaja lapsillenne?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se ei auttaisi pätkääkään koska sosiaaliviranomaiset jotka selvittävät lapsille uudet huoltajat ovat ainakin aikaisemmin sijoittaneet lapset mielummin jollekin ulkopuoliselle taholle kuin läheisille.

Vierailija
2/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia mietityttää välillä, esim. näin kahdenkeskisen lomamatkan kynnyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kuusikymppisiä) että tuskin heille lapsia annettaisiin sellaisessa tilanteessa.

Vierailija
4/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti saisi tän pienen itselleen

Vierailija
5/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mieheni kanssa miettineet "testamentin" tekoa tässä asiassa... En tiedä auttaisiko sitten tositilanteessa. Täytyykin kysyä veljenvaimolta kun on sossu!

Vierailija
6/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin itse päättää, menisi lapset mun veljelle ja hänen vaimolleen. Monessa asiassa ovat erilaisia ihmisiä kuin me, mutta sitä en voi kiistää, että ovat ihania vanhempia lapsilleen, ja varmasti pitäisivät hyvää huolta meidänkin lapsista.

Vierailija
7/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin lapseni isästä tulisi huoltaja ja siskostani edunvalvoja. Jos siskoni on esteellinen(esim sairastunut ym. , se olisi pitkäaikainen ystäväni ja lapseni kummi.)

Vierailija
8/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta ja pelkään sitä, että eivät edes pääsisi samaan paikkaan. :( Kuka jaksaa ottaa NELJÄ uutta lasta kerralla huolettavakseen. Nuoremmilla varteen otettavilla vaihtoehdoilla on itselläänkin lapsia vähintään se 2, joten lasten kokonaismäärä olisi näille perheille varmaan liikaa.

Minun vanhemmat alkaa olla liian vanhoja (yli 60) eivätkä jaksaa enää huolehtia neljästä pienestä lapsesta. Appivanhemmat ovat sen verran sairaita, etteivät jaksa huolehtia yhdestäkään lapsesta täyspäiväisesti. Ottavat näitä kyllä kylään, jopa yökylään, mutta kun anopin taudissa tulee pahempi vaihe, hän ei jaksa ja silloin kieltäytyy näistä kyläilyistäkin.

Minulla ei siis ole aavistustakaan minne lapsemme joutuisivat, jos kuolemme. Siitä olen melko varma, että eivät kuitenkaan samaan paikkaan kaikki - ellei se paikka sitten ole lastenkoti.

Vierailija
9/9 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun me ollaan adoptiovanhempia, se piti nimetä myös adoptioneuvonnassa, koska maavalinta oli Kiina. Neuvonnan teki sossu.

Kysyin häneltä siinä, miten käy, jos tätä todella tarvitaan. Hän oli ennen Pelastakaa lapsille siirtymistään muistaaksei 17 v ollut kunnalla sossuna. Hän sanoi, että ei oo juridisesti sitova, mutta jos sellainen paperi on, niin kyllä vanhempien tahtoa koetetaan noudattaa, jos se on mahdollista (siis että ne nimetyt täyttää kriteerit).

Isovanhemmat ei käyneet meilläkään, koska niiden "varavanhempien" piti olla sellaisia, jotka käyvät myös adoptiovanhemmiksi esim. iän puolesta. Meillä se on sitten sisarus + miehensä (2 lasta jo ennestään heillä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi