G:mitä ajattelette, jos työkaverilla on samat vaatteet peräkkäisinä päivinä?
Kommentit (23)
meillä on ollut samat vaatteet jo viimeiset 20 vuotta.
Normaali aikuinen ei kulje kahta päivää samoissa vaatteissa.
Mielestäni monikin pitää Suomessa samoja vaatteita ainakin pari päivää peräkkäin.
onnekas tyyppi kun kainalot ei haise hieltä päivän jälkeen... Itse joudun vaihtamaan kainaloita vasten olevan paidan päivittäin. Neuletakit yms. voi olla useamman päivän peräkkäin.
En mitään ajattelisi. Kyllä itsekin käytän joskus vaatteita kahdesti jos ovat puhtaita.
eikö sulla jumalauta ole muuta mietittävää
Mulla on lähes jatkuvasti 2 pvä samat vaatteet jos en pahemin ikoile. Farkut voi olla viikonkin pesemättä, vaihdan kotiin tullessani toiset vaatteet.
Omalla työpaikallani miehet pitävät pukuja ja naiset jakkupukuja, joten kyllä varmaan useimmat käyttävät samaa pukua peräkkäin. Kun tuulettaa ja jos on kaksi alaosaa, niin eihän villaista pukua tarvitse pesettää kovin usein.
Paitaa nyt varmaan kaikki vaihtavat päivästä toiseen. Vaan aika samanoloisia ne paitapuserot on.
(Toki riippuu työstä, nyt tarkoitan toimistotyötä tmv. en sellaista työtä jossa hiki lentää...)
Itse käytän usein kaksi päivää samoja vaatteita (toki alusvaatteet vaihdan ja sukat) en hikoile työssäni ja kotiin tullessa vaihdan vaatteet. Eli aika kumma juttu josa 8 tunnissa vaatteeni likaantuisivat, eivät ne edes sen 16 tunnin jälkeen ole likaiset...
(Toki jos joku tahra tulee niin vaihdan yhden päivän jälkeen)
Kannattaa myös huomioida sellainen asia, että on olemassa aluspaitoja. Itse käytän tiettyjen (esim. villapaitojen) alla aluspaitaa, sillä en viitsi villapaitaa kovin usein pestä
(ja tarkoitan nyt siistiä toimistoon soveltuvaa villapaitaa, en mitään norjalaisneuletta!)
Samoin saatan joskus olla viikon samoissa vaatteissa, mutta olen ne pariin kertaa pessyt työviikon aikana.
Housuja ja hameita en pese noin usein, vaan parin viikon välein, riippuen onko ollut esim. kurakeliä vai ei, ja onko em. käytetty miten monta kertaa.
Olen nyt äitiyslomalla mutta töissä on yks mimmi, joka käyttää koko viikon samoja vaatteita.
Mä olen yläasteelta saakka, jolloin kiinnostuin vaatteista käyttänyt joka pv eri vaatteita. Samaa paitaa en käydä koko viikkona. Viikonloppuna pesen, silitän ja tarvittaessa huollan vaatteet ja pintapuolisesti valitsen vaatteet seuraavaksi viikoksi. Mutta mun vaatehuone onkin aika iso ja täynnä.
se on yleensä "varma merkki" siitä, että yö on vietetty jossain muualla kuin omassa kodissa ;)
Ja yleensä myöskin turhaa. Juurihan täällä sitä paitsi neuvottiin äitiyslomalta töihin palaavalle, etä kaksi jakkupukua riittää töissäkäyvälle aivan hyvin.
Ap:n kysymykseen: en todellakaan huomaisi sitä. Nyt kun ajattelen työkavereitani niin pidän täysin mahdollisena, että suurin osa heidän vaatteistaan on heidän yllään päivästä toiseen. Yhdellä työkaverilla en muista ikinä nähneeni kuin yhdenlaisia mustia housuja. Varmaan hänellä on niitä monta paria, mutta en todellakaan voi tietää, montako viikkoa hän on kulloinkin niitä käyttänyt.
Itsekin vaihdan usein vain t-paitaa tai paitapuseroa, jos sää on säilynyt samana.
Todennäköisesti en huomaa, että on samat vaatteet kuin edellisenä päivänä. En vaan kiinnitä koskaan huomiota siihen, mitä ihmisillä on päällään, ellei ole jotenkin tosi huomiota herättävä vaate.
Itselläni voi olla samat housut ja paita päällä koko viikon. Kaikesta te naiset ongelmia teette. Kalsarit ja sukat vaihdan päivittäin.
- Mies
en edes muista, mitä kelläkin on ollut päällään. No ehkä lähimmän kollegan, mutta pitäköön mitä haluaa, kunhan ei haise. ;)
[
Nusta pikemminkin joku neurootikko vaihtaa puhtaat vaatteet ihan vain periaatteesta. Ihan hyvin menee vaikka koko arki viikko samoilla työvaatteilla- ]Normaali aikuinen ei kulje kahta päivää samoissa vaatteissa.
[/quote]
Joka työpäivän jälkeen pesuun ja uudet päälle? Kertokaa teettekö näin? Itse voin käyttää samoja housuja kolmekin päivää. T-paitaa vaihdan kyllä joka päivä, samoin sukkia ja alushousuja. Neuletakkia tms voin pitää pari päivää, trikoopuseron (pitkähihaisen) vaihdan yleensä päivittäin.
Mulla esin saman mallisia farkkuja ja suoria housuja ja peruspaitoja useampia tismalleen samanlaisia.Mista se sitten tietää onko samat vai erivaatteet?
Enkä kyllä oikeasti muuten huomaakaan, sillä meillä työnantajan tarjoamat 'ihanat' työvaatteet ja toisten alusvaatteita ei tule kurkisteltua. Mutta eihän tuossa ole mitään järkeä oikeasti vaihtaa koko vaatekertaa päivittäin, jos on esim jossain toimistotyössä. Alusvaatteet tietty päivittäin. Mutta esim farkkuja saatan noin muuten pitää parikin viikkoa päivittäin työmatkoilla ja asioilla, elleivät satu likaantumaan. Eivätkä taatusti haise.
kun vaihdan ne työpäivän jälkeen kotona muihin vaatteisiin.