Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys: paras tapa saada vauva hereille?

Vierailija
21.07.2009 |

Vauvan painonnousu ei ole ollut odotettua, joten neuvolasta käskettiin syöttämään 2-3 tunnin välein. Haaste on siinä, että pikkuveijari ei millään halua herätä niin usein. Nyt on jo kokeiltu lähestulkoon kaikki mikä ei ole erikseen kielletty Geneven sopimuksessa, joten hyviä neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda mokoma ohje. Mutta kun hereillä tyrkytä ruokaa kokoajan.

Vierailija
2/4 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minä alkaisin syöttämään lasta 2 tunnin väleissä, jos annatte hänelle rintamaitoa. Se sulaa niin nopeasti, että saattaa olla jo verensokerin lasku menossa, ja sekin nukuttaa. Korvike sulaa hieman hitaammin, joten sen kanssa ei varmaan tule samaa ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai (asutaan ulkomailla) ohjeeksi, että kaksikiloisen vauvan tulisi syödä neljän tunnin välein...

Itse antaisin vauvan nukkua ainakin 4h, jos kerran nukkuu ja kun syö, niin varmistaisin punnitsemalla (vauvavaaka) että on varmasti syönyt kunnolla tai tarjoaisin imetyksen jälkeen vielä pullosta korviketta, että näkisin tuleeko maitoa tarpeeksi eli onko vauvalla vielä nälkä.

Mun eka oli sellainen ettei sitä saa hereille kirveelläkään, kun nukkuu. Tokalle saattoi vaikka nukkuvana laitta rinnan/pullon suuhun ja söi.

Vierailija
4/4 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäs kanssa saada syömään... Noh, päivällä on alkanut jo mennäkin ihan kivasti tunnin parin välein maitoa (aikasemmin ei huolinut tai puklas kaikki ylimääräisesti tuputetut pois...) mutta öisin tuota tyttöä en ole kyllä saanut syömään. Muutamia kertoja on yritetty, mutta mä olen saanut tulokseksi parhaimmillaankin lähinnä kiukkuista tuhinaa ja ärtynyttä nenän nyrpistelyä. Eikä ota muuten tissiä suuhun unissaankaan... Tää meidän kuopus tosin on siitäkin ihan kumma vauva, ettei käytännössä ikinä esim. nukahda tissille. Sylkee tissiä pois/kääntää päätä pois, venkslaa ja lornii ja äksyilee niin kauan, että saa tutin suuhun = taju kankaalla saman tien...

Tyttö on nyt 3kk ja mä olen jo luovuttanut yöimetysten kanssa. Nukkukoon hittolainen... Eipähän tarvi valitella yöheräilystä...