Hain töitä henkilöstöpalvelufirman kautta, koska työnhausta mahtaa kuulua...
jos kuuluu lainkaan :/
Hain siis työtä, johon haku jatkuu vielä elokuun alkupäiville asti.
Jätin hakemukseni kuitenkin jo reilu viikko sitten.
Heiltä tuli vain automaattinen viesti, että otamme yhteyttä kahden viikon kuluessa, mikäli pääsen "eteenpäin" rekrytoinnissa.
Toisaalta taas olen kuullut, että heistä kuuluu vasta sitten, kun hakuaika on mennyt umpeen !?
Menetänkö siis toivoni, jossei tämän viikon kuluessa mitään kuulu? Haluaisin todella siihen työhön! Työntekijöitä valitaan useampia...
Kommentit (5)
sellaista työtähän hain, mitä heillä nyt on tarjolla :D
Ja n. 10 työntekijää hakevat...
Mitä ihmeen hyötyä heille siitä on, että keräävät vain nimiä sinne?
sellaista työtähän hain, mitä heillä nyt on tarjolla :D Ja n. 10 työntekijää hakevat... Mitä ihmeen hyötyä heille siitä on, että keräävät vain nimiä sinne?
Eli missä yrityksessä työ on? Tosiaan voi olla, ettet kuule MITÄÄN enää tuosta työstä, mutta ainahan kannattaa hakea ja toivoa!
Täällä jopa nuo yksityiset henkilöstöfirmat kopsaa itselleen paikkoja mol.fi-sivuilta ja kauppaavat ehdokkaitaan hyvään hintaan tästä tietämättömälle työnantajalle.
2
Eli missä yrityksessä työ on? Tosiaan voi olla, ettet kuule MITÄÄN enää tuosta työstä, mutta ainahan kannattaa hakea ja toivoa! Täällä jopa nuo yksityiset henkilöstöfirmat kopsaa itselleen paikkoja mol.fi-sivuilta ja kauppaavat ehdokkaitaan hyvään hintaan tästä tietämättömälle työnantajalle. 2
Jotkut pikkufirmat ehkä harrastavatkin tuota että ilmoittelevat paikoista joita ei ehkä todellisuudessa olekaan. Mutta väitän että isommat lafkat etsivät työntekijöitä ihan olemassa oleviin paikkoihin.
Tietty kaikki rekryfirmat hakevat myös työntekijämateriaalia rekistereihinsä että kun paikkoja ilmaantuu niin ovat sitten yhteydessä niihin jo valmiiksi haastateltuihin kandidaatteihin.
Tällaisia kokemuksia mulla esim. Manpowerista, Eila Kaislasta ja Adeccosta.
Manpowerin ja Adeccon kautta olen työllistynyt kummankin kautta paikkoihin joihin mut sitten myöhemmin vakinaistettiin.
Eila Kaislalta soittelivat muutamasta paikasta ja kysyivät olisinko kiinnostunut.
Tosin tänä vuonna (kun olen ollut pitkään lomautettuna ja etsin töitä) on ollut Adeccosta TOSI paskamaisia kokemuksia. Lupaavat soittaa ja ilmoittaa, yksi pimu sieltä suitsutti kuinka olen ykköskandidaatti ko. paikkaan ja ikinä ei sieltä mitään kuulunut vaikka kyselin parin viikon päästä missä mennään. Aina vaan lupasi soittaa parin päivän päästä jne. Samanlaista toimintaa myös erään toisen henkilöstöneuvottelijan toimesta Adeccolla. Todella epäammattimaista touhua. No, sahaavat omaan nilkkaansa, sana näet kiertää....
Harvoin niillä töitä nykyään on tarjolla.