G: THE ammattisi?
Jos mikään maailmassa ei rajoittaisi sinua, ei terveys/sairaus, ei lahjakkuus/lahjattomuus, ei toisten toiveet, ei raha, ei yhtikäs mikään niin mikä silloin olisit ammatiltasi?
Kommentit (33)
olisin jonkin sortin lääkäri. Jonkin sortin kirurgi.
Minulla ei ole verensietokykyä, eli kysymys on täysin hypoteettinen :-).
Olisin menestyskirjailija ja matkustelisin ympäri maailmaa hakemassa inspiraatiota...
Kotona läppärillä kirjailisin, ja erikoisalaani olisivat nimenomaan fantasiakirjat. Loisin maailmoja, piirtelisin karttoja ja kirjailisin satuja kaiket päivät.
matkaopas tai matkajuttuja tekevä toimittaja, joka reissaisi ympäri maailmaa tms.
T. Matkkustamista rakastava
vaikka pörssissä miljardibusinesta=)
Realistinen haave olisi omistaa joku ihastuttava oma pikkupulju; kahvila, kukkakauppa, suklaapuoti, konditoria...
jos vaan yks homma pitäs valita, ni olis aika vaikeaa.. Olis hauska, jos joka päivä vois valita, mihin hommiin lähtee ja palkka olis aina vakio, ei tarvis olla mikään huippu, 2000-2500€/kk riittäs oikein hyvin.. Mutta voisin yhtenä päivänä siivota vaik porraskäytäviä/toimistoja/yökerhoja, toisena päivänä ajaa linja-autoa, istua kassan takana, hoitaa lapsia, opettaa, maalata ei kuitenkaan mitään taidemaalarihommia, haravoida/leikata nurmikoita.. siis ihan perustyötä, jota vaan tarvii tehdä ja jossa saa ajan kulumaan, mutta ihan aina ei tarvi käyttää aivojaan, eikä kaikissa hommissa olla hirveän sosiaalinen... Mutta ku kaikkea ei voi saada, ni ajan linja-autoa..
kätilö, lastenlääkäri, gynekologi, teholla sairaanhoitaja, tehohoitolääkäri, keskolassa sairaanhoitaja, neurologi, nukutuslääkäri.
...viiden lapsen äiti
...asuisin isossa kauniissa vanhassa talossa keskisuuressa kaupungissa lähellä keskustaa järven rannalla rehevän puutarhan ympäröimänä
...monilahjakkuus, jolla olisi oikeasti mahdollisuus toteuttaa niitä lahjojaan
...vaihtaisin työtäni parin vuoden välein
...kirjailija, poliisi, toimittaja, biologian tutkija, näyttelijä
...paneutuisin kaikkiin ammatteihini täysillä, ja olisin silti samaan aikaan pullantuoksuinen äiti jolla olisi aikaa lapsilleen, ja voisin vielä siinä sivussa kirjoittaa kasvatusoppaan tai pari
Tulee ihan mieleen ne omat haaveet joskus lukioaikana, kun vielä tuntui siltä että kaikkea ehtii joskus tehdä :) Nyt tuntuu jo ettei tässä elämässä ehdi puoliakaan...:(
Se kyllä olenkin jo.
Pienestä pitäen mulla ollut poliisin ammatti haaveena ja sitä pidin kiinni.
Minäkin voisin olla kirjailija! Kirjoittaisin huimia romaaneja ja jopa saisin niistä hyvät rahat.
Voisin olla myös kokki. Jossain hyvässä pikku ravintolassa. Tekisin kotiruoka-tyyppistä hyvää ruokaa.
Voisin olla myös juhlajärjestäjä - firmojen pikkujoulut eivät koskaan olisi olleet yhtä persoonallisia ja hauskoja kuin minun järjestämäni! (Useimmat firman juhlat joihin olen osallistunut ovat olleet tylsiä, tapahtumafirmat eivät vaan kerta kaikkiaan osaa...)