voiko pärjätä insinööriopinnoissa, jos ei ole lukenut aiemmin fysiikkaa?
Tai kemiaa ja matematiikan opinnoistakin on aikaa rutkasti.
Ylioppilas siis olen, mutta vuosien takaa. Ja luin yhden kurssin fysiikkaa, tiedot unohtuneet... samoin kemiasta. Lyhyt matematiikka sujui ihan ok.
Kommentit (4)
On se ihan mahdollista.
Itse olen suorittanut amk-insinööritutkinnon, valmistuin pari vuotta sitten. Pohjalla parturi-kampaajaopinnot + lukion pakolliset ja yo (koulutuskokeilu 90-luvulla).
Ei se ihan läpihuutojuttu ollut. Aika paljon joutui kyllä tekemään duunia koulun eteen pienen lapsen äitinä, sekä verrattuna toisella asteella opiskeluun. Pääasiassa hyviä arvosanoja kuitenkin sain.
Valmistuminen tosin venähti reilulla vuodella työkiireiden ja oman saamattomuuden vuoksi :)
oletko saanut töitä omalta alaltasi? Minkä alan insinööri olet? Millaista palkkaa saat? Oliko koulussa suurin osa miehiä? Oliko vaikea saada harjoittelupaikkaa?
Kiitos taas vastauksista :)
Ja pitkälti tietoliikennepuolelta valinnaiset. Olisin varmasti silläkin puolella pärjännyt, suuri osa kursseista oli yhteisiä.
Olen omalla alalla töissä, palkka oli jokusen euron alle 2800 jäädessäni äitiyslomalle viime syksynä.
Tl-puolella oli selkästi enemmän miehiä, mutta omassa koulutusohjelmassa varmaan likemmäs puolet naisia.
Harjoittelupaikkoja (siis ihan oikeita työpaikkojahan ne on) ainakin silloin oli ihan kohtuullisesti saatavilla. Varsinkin jos suostui harjoittelijan palkkaan :)
ei kai siellä nyt suuri osa ole lukenut pitkää matikkaa?