Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOLMOSTEN VIIKOT 30 & 31

21.07.2009 |

Tässäpä meille uutta pinoa:)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi sitä tätiä, kun on taas niittänyt toiveita niin monilta. Pahoittelut Minnis ja eewokki! Uudella tarmolla kohti plussaa!!

Tää meidän touhu ei kyllä oo mitään yrittämistä, ei voi mainita, et yk1. Paremminkin tulee jos on tullakseen. Ei siis touhuttu oviksen aikaan, vaan ennen ja liian myöhään. Mies oli liian väsynyt "oikeaan"aikaan, et turha oli vongata ;) Tää vauva/lapsikuume on kyllä hurjaa, sitä vaan miettii ja miettii, toivoo ja laskee päiviä.

Taidampa mennä vähän lepäämään näin työpäivän jälkeen, viikonloppukin meni reissussa vauhdikkaasti, joten hieman univelkaa olis..

Plussatuulia kaikille!

-Toivottu3mas 19/29?

Vierailija
22/40 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Senny tsempeistäsi! :) Toivotaan, että Kreikan loma hieman helpottaisi stressiä.

Ja pahoittelut tädin yllättämille. :(

ON: Olen hermoillut, että tärppääkö vai ei. En yhtään pysty pitämään hermojani kurissa, plääh.. Piti olla ajattelematta koko asiaa, mutta kun ei onnistu! Jotenkin en edes jaksa uskoa, että onnistuisi. Pahaksi on mennyt..

Alavatsa on turvoksissa ja tässä vaiheessa pitäisi jo olla menkkajomotuksia, mutta ei nyt jostain syystä ole ollut. Söin alkukierrosta kalaöljykapseleita ja nyt kalkki-magnesium tabletteja. Kuulin, että kalkki ja magnesuim yhdessä helpottaisi menkkakipuja. On kyllä autuaallista olla kun ei jomota kipeästi. :) Mutta tiedä häntä, kun kohdunnapukka on pehmeä ja vähän auki. Miten sitä taas jaksaa seuraavassa kierrossa aloittaa taas "alusta"..?? Olen jo vähän ajatellut siihen suuntaan, että josko nämä kaksi kuitenkin riittäisivät. Kaipa kohta luovutan.

Eilen raivosin miehellä mielipahaani siitä ettei onnistu. Mies parka.. Ja tänään näin leikkipuistossa ihan pienen vauvan jota isänsä piti sylissä, niin kyllä meinasi tippa tulla linssiin. No, ei auta kun odotella vaikka tympiikin jo "kybällä". Perjantaina lähdenkin sukuloimaan itä-Suomeen. Ja ensi tiistaina pitäisi olla jo merkkejä siitä alkaako menkat vai ei.

Tsemppiä tähän viikkoon! =)

kp 19/n.28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemppausta 2pojanäiteelle!! Hermojen kurissa pitäminen on osoittautunut myös täällä vaikeaksi TJOTtaillaan JUST JOO...en muuta pysty ajattelemaankaan, kun vauvaa. Jospa matkailu helpottaisi edes vähän. Lämmintä rutistusta!!!

Juu, mielessä on vaan vauva ja se, että voisin olla nyt jo vaikka millä viikoilla, jos reppana olisi onnistunut kiinnittymään oikeaan paikkaan. Typerää ja ihan hävettää, kun eihän tässä nyt olla ehditty edes kauan tehdä sitä vauvaa. Mutta toisaalta minkäs teet, muuta kun kärvistelet nyt sitten tässä olotilassa. Tätikin on nyt ihan syvältä, ensin tiputteli monta päivää ja oikeastaan vasta eilen alkoi kunnon vuoto. Ota siitäkin nyt sitten selvää.

Nyt tarvittais kyllä edes yksi plussa tähän pinoon. Plussauutiset aina jotenkin nostavat toivoa ja saavat hyvät fiilikset päälle. Että plussaisaa heinäkuun loppua. Ketäs muita piinailijoita nyt olikaan?!? Mammatus?!?!

Lykkystä pyttyseseen ja jemppistä kaikille!

minnis kp en tiedä jotain väliltä 4-2/25-28

Vierailija
24/40 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja pirskatti töihinkin piti jo palata...

pessimisti ei pety minnis

Vierailija
25/40 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin sellainen hyvä fiilis, positiivista mielikuva harjoittelua:) Juuri huhtikuisiin valittelin, kun taas vuotaa "jotain". En oikein tiedä kierron menosta, mutta kunnon tädeistä laskien mennään kp 7/25.

Vierailija
26/40 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta pääsisi sitten vasta aikaisintaan 8. tai 9. päivä (tai tod.näk. vasta viikon 33 alussa) testailemaan, plääh! Tsemppistä täältäkin 2pojanäidille, yhdessä piinaillaan! Onko muita ensi viikon piinailijoita?

Mulla on ollut nyt pari päivää vatsa niin turvoksissa, ettei meninaa normihousut ja hameet mahtua kiinni. Pikkasen on aikasta tätiturvotukselle, kun vierailun pitäisi alkaa vasta ens viikon lopulla. Ettei vain alkaisi kuvitellut oireet nostaa täällä päätään näin loppukierron kunniaksi.

Hiljaista on - missä kaikki ovat?

emali kp 20/30

Vierailija
27/40 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää odotella elokuun alkua. 5.8. tädin pitäisi tulla, (jos tulee,) joten sitä jänäillään.

Ei ole oireita mihinkään suuntaan, ei kait tässä vaiheessa vielä voikkaan olla vai?

Mulla on niitä raskauskeijun testejä kaapissa 10kpl, et voihan niitä sit alkaa tuhlaileen ihan loppuviikosta ja ens viikon alussa..

Jokapäivä pitää käydä täällä lukemassa teidän muiden kuulumiset monta kertaa :) ,tietty toivoen niitä parhaita kertomisia, raskautumisia! Tuntuu, et itellä ei tapahdu nyt mitään asian suhteen.. Onneksi muilla on kerrottavaa :) Tädeille on nyt sitten annettu porttikielto koko foorumille, et plussaillaan!!!

21/29?

Vierailija
28/40 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mä oikein oon sekoillut edelliseen vistiin noita päiviä. No juu, tää vauvakuume siis sekoittaa pään ja kaiken :D

Vierailija
29/40 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan lyhyesti ja ytimekkäästi, että menkkajomotukset alkoivat (ja hiiva), joten ei liene toivoa vaikka oviksen aikaan oltiinkin "liikkeellä". Blääh... Täytyy miettiä jatkaako tätä ollenkaan enää. Nyt tuli päätöksen paikka.

Sellaista..

Kp 21/28

Vierailija
30/40 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas, onkin vierähtänyt pitkä aika kun viimeks kävin. ja voih! niin monta samaa täällä vielä! nyt hus hus täti kauas kaikista ja +++++:ia pinoon!

tänne ei erityisempää. jos nyt joku muistaa vielä, niin ollaan keväästä asti pähkäilty, että kolmas nyt vai vasta ens kesänä, ja nyt näyttäis, että ens kesänä (siis yrityksen aloitus!). jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei ihan vielä jaksa sitä kaikkea. ja lisäks: haluan, että voin täysin rauhassa nauttia tästä raskaudesta! varovasti oon tunnustellu miestä, että miltä se 4 noin lukuna niinkun tuntuis, mutta 3 on kyllä aika todennäköinen lapsiluku meiän perheelle. että jos se siis jää kolmeen, niin haluan tästä viimeisestä kerrasta nauttia ja keskittyä siihen. :)

oli miten oli, huolimattomia me nyt sitte kuitenki ollaan taas oltu, oireista päätellen kuitenki menkat alkamassa kohta... inhoooon.

tsempitykset vielä etenkin teille pitkään yrittäneille. kurjaa, kun noin venyy. :(

t.VadelmaMama

Vierailija
31/40 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädistä pahoittelut taitaa olla jo myöhässä...Taitaa enemmänkin olla ovis- ja piinapäivät käsillä :). Toivottu3mas 2poj@näiti ja tais olla emalikin...ja vieläkö muitakin - mites piinaajioilla menee?

Käväisen silloin tällöin lukaisemassa kuulumisianne. Kiitoksia vaan vielä onnitteluista!

Senny ja 2poj@näiti (ja olikos muitakin pidempään yrittäneitä?), ette ole sitten harkinneet kirjoittelua tuonne pidempään tuhdanneiden pinoon?

Emali mimmoisilla viikoilla sait km? Pahoittelut. Koeta kysyy mieheltä et "onko parempi/pahempi ajatus, ettei meille vauvaa tuu enää ikinä vai meille tulee vauva"... Tuolla kysymyksellä sain omasta ukostani irti sen "ei tunnut hyvältä, et ei tulis enää vauvaa" -ajatuksen :)

Täällä vasta nyt alkaa tajuntaan uppoamaan uusi tilanne... Oireita ihmetellessä menee aika ja nautin todellakin tästä erit.tod.näk. viimeisestä raskaudestani :). Tsemppiä kaikille tehtailuun ja positiivista mieltä. Vaikka mullakni aikaa meni tuhtaamiseen ihan reilusti, niin kyllä näin taaksepäin katsoessa se oli sen arvoista - ja kaikella on aikansa. Varmasti nyt ainakin osaan 'siunattua tilaani' arvostaa tuhannesti enemmän, kuin jos olisin ekasta tms. raskautunut.

iloista tuhtausmieltä ja plussia toivoen,

kisu 5+3

Vierailija
32/40 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisu: Olen kyllä ajatellut, että pitäisikö Pidempään yrittäneiden pinoon mennä, mutta olen vaan jumittanut tänne Kolmosten puolelle. Katsotaan, katsotaan..

Kisu sinun kirjoituksesta sain vähän lisää toivoa tähän tilanteeseen, siis tähän epätoivoisuuteen. Ehkäpä vielä jaksan muutaman kuukauden, mutta tämä on vuoden loppuun on se ehdoton raja. Näin olen ajatellut. Kyllä se sitten saa riittää. Kun ei onnistu niin ei. Onhan tuota ikääkin jo. Jos tämän vuoden puolella onnistuisi, niin olisin vauvan syntyessä jo 36v. Mitenhän sitten jaksaa ne yövalvomiset ja muut..?

Minä lähden huomenna itä-Suomeen sukuloimaan. Joten palaan sitten maanantaina taas tänne lukemaan mitä on tapahtunut.

Vielä sen verran, että menkkajomotukset ei ole olleet tässä kierrossa niin pahoja kun yleensä. Joten jotain hyvää sentään.

Plussaonnea loppuviikkoon!! =)+++

Kp 22/n. 28

Vierailija
33/40 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kolmosten pino aika hiljainen nykyään - itse en jaksa kuukausipinoihin kirjoitella ja pidempään tuhdanneetkaan ei tunnu omalta, koska varsinaista yritystä ei ole (kuin korkeintaan omassa mielessä) ja kovin pitkään ei olla edes kolmatta vauvaa toivottu (miehestä ei voi sanoa kai vieläkään, että ainakaan oikein kovasti toivoisi).

Kiitos Kisu ideasta miehen todellisen mielen selvittämiseksi. Hyvä idea, täytyy kokeilla, kunhan jaksan taas asiasta keskustelua virittää. Viime aikoina en vain ole enää jaksanut, koska keskustelu menee aina samaa rataa. Mies tuppaa kaiken laittamaan joko leikiksi tai sitten heittää vastakysymyksen, miksi mä sitten sitä kolmatta niin haluan (olen selvittänyt asian ainakin sata kertaa) ja lopputulos on aina sama eli yhtään lähempänä todellista keskustelua saatikka yhteistä näkemystä asiasta ei olla. Mies näkee vain kaikki negatiiviset puolet kuten riittääkö rahat, jaksammeko valvomisia sun muita, asunto ja auto jää pieneksi hänen mielestään (mun mielestä ei) jne. ja kun esitän kaikista noista eriävän mielipiteeni, hän käskee ottamaan vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä. Lisäksi hän pelkää, että kun olemme saaneet jo kaksi tervettä lasta, kolmas terve olisi jotenkin mahdottomuus.

Itsekin olen taas jojoilumielellä, eli mieleen on hiipineet ajatukset, että kolmannen toivominen on ihan hullua. Eniten tällä hetkellä huolettaa työpaikkani, koska olen määräaikainen. Tämä pätkä päättyy kyllä vasta 2011 maaliskuussa, mutta jos tästä jäisi äitiyslomalle, en välttämättä ehtisi palata ja saisinko sitten enää uutta pätkää. En haluaisi menettää tätä paikkaa. Käytännössä olen ollut täällä jo reilu neljä vuotta (poislukien yksi äitiys-, vanhampain- ja hoitovapaajakso), ja henkilö jonka sijaisena olen, ei ole palaamassa. Haluaisin kuitenkin, että paikkani vakinaistettaisiin ennen uutta äitiysvapaata. Tästä pitäisi mennä nyt elokuussa esimieheni kanssa juttelemaan. Mietin pitäisikö suoraan paljastaa toive kolmannesta ja halu vakinaistaa epävarma työtilanne sen takia. Hänella on itsellään kolme lasta, joten luulisi ymmärrystä riittävän. En tiedä. Kommentteja?

Toisaalta kun ajattelen pientä vauvaa, siskollani on toukokuussa syntynyt, tulee tunne, että kaikesta viis, mä haluun vielä tuommoisen.

Kisulle: sain keskenmenon viikolla viisi eli ihan alussa. Menkat oli viikon myöhässä kun tein testin, selvä plussa. Vuotoa oli tullut vähän kahta päivää aiemmin. Kahden päivän päästä plussasta alkoi vuoto.

sekalaisissa tunnelmissa

emali kp 22/30

Vierailija
34/40 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on täti punainen kylässä, ja vaikka kuin olen ollut epäileväinen, niin kylläpäs nyt harmittaa! Ja näyttää harmittavan miestäkin, joten ei kai tämä niin mahdoton ajatus ollutkaan. Ja kun töissä on mitä on, sekin vahvistaa vielä toivetta vauvasta, että saisi olla pienten kanssa kotona, kun vielä ovat pieniä.

En tiedä millä alalla emali olet, mutta meillä ainakin sijaiset sanelee nykyään säännöt, vähän toista oli sillon ku ite yritin saada vakipaikkaa, aika pitkään piti hypähtää heti kun käskettiin...Eli uskoisin että töitä löytyy!

Ehkäpä sitä sitten seuraavasta kierrosta tärppää!

Vierailija
35/40 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt pääsen osallistumaan keskusteluun.

Hormonikierukka poistettiin heinäkuun 14. päivä ja kolmatta kovasti kuumeillaan. Tyhjennysvuoto alkoi pari päivää poiston jälkeen ja nyt sit vaan odotellaan et mitä tapahtuu.

Lääkäri sanoi et heti voi yrittää, ettei tarvi odotella välis menkkoja. Ja nyt me sit yritetään. :)

Kp:stä ei tietoakaan.. Ennen kierto kesti n 32 päivää.

Vaimo80

Vierailija
36/40 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin siinä sitten kävi, eilen illalla tuli tosi tosi TOSI hailukka plussa. :O

vähän on ollu etovaa oloa ilmassa tällä viikolla, päälimmäiset oireet on kyllä ollu tätiin liittyviä. ainakin mun mielestä siis. mutta ilmeisesti sit ei. täytyy kyl tehä uus testi vielä huomena aamupissasta, kun oli niin kovin haalee se viiva.

olo on kyllä onnellinen. :) vähän tässä nyt miettii, että mihin on tullu TAAS ryhdyttyä. :D

on vähän ajatukset hajallaan, kirjottelen enemmän joskus toiste. tsempitykset kaikille!

t.VadelmaMama

Vierailija
37/40 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ihan ensn, Vaimo80: Tervetuloa mukaan:)!

VadelmaMama: Onnea plussasta:)! Ja tarrasukkia matkaan!!

Kisu: Kiva kuulla sustakin. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja pieni pysyy kyydillä loppuun asti! Nautinnollista mahan kasvatusta:)!

2poj@näiti: Älä vielä luovuta!! Kyllä se plussa tulee!! Itse ainakin yritän niin aatella vaik ei tosiaan oo niin helppoa kierto toisen perään kohdata menkat ja aloittaa TAAS alusta. Jaksuja!!!

ON: Sehän tässä ketuttaa! Elikkäs taas meni yritys puihin:(, pkle!! Keskiviikkona sain ovistestiin haillakkaan viivan, joten illalla sit touhuiltiin. Eilen yllätyksekseni tuli ovistestiin vahvempi viiva. Illalla sit tarkoitus peittoa heilutella. Alko hyvin, mut sit säsään laitto vaiheessa miehellä lopahti ja homma kaatu siihen. Hitto, et voi ottaa päähän:(! Ei siis taaskaan toiveita eli menkat sit alkaa Kreikan reissullamme. Ainoa toivo on, et reissuun lähtö onnistuu vähän pyyhkiin tätä pettymystä pois. Viime kierto meni kohdallani ilman suurempia stressejä ja paineita, mut nyt taas alkaa tää hermopaine, ärsyttävää!

No juu, se omasta navasta.

Piinaillijoille tsemmpiä ja oikeen paljo ++++ tuulia meille kaikille! Ja ovistelijoille parempaa peitonheiluttelu jakso, ku itsellä!

Senny

Vierailija
38/40 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelmamamma onnea plussassa!!

Vaimo80 tervetuloa!

2poj@näiti, ei tiedä miten voisi lohduttaa, kyllä teitä koetellaan. Jos kuitenkin vielä tsemppiä ja uutta yritystä?

Eikös Toivottu3maksella ja Emalilla olekin plussausaika käsillä?

Senny76 voi ei, pahoitteluni kierron "pilalle" menemisestä.

Nyt ei voi itsekkään kun valittaa, meillä kiertojen epäonnisuus jatkuu. Olen nyt reilun viikon joutunut syömään samaan aikaan Panadolia ja Ibumaxia aivan tajuttomaan hammassärkyyn. Siihen päälle vielä antibiootit. Luulisi kolmen lääkärikerran jälkeen saavan sen kuntoon, mutta ei, jatkuu vaan. Katsoin niin Ibumaxissa oikein lukee, että huonontaa hedelmällisyyttä ja lisää alkuraskauden keskenmenon riskiä. Särky vaan niin kova ettei kestä muuten. Ovispäivät menneet ja siemeniäkin laitettu, mutta ensi kiertoa odotellessa.

Koitetaanko kolmosen kuumeilijat aktivoitua ketjun kanssa:)?

Vierailija
39/40 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille!

Vauvakuume on nyt taas niin kova, että huomaan roikkuvani näillä sivuilla vähän väliä. Yritän nyt itsekin aktivoitua kirjoittelemaan tuolta taustalta.

Mies ei ole vieläkään ilmoittanut kantaansa, mutta mulla vauvakuume vaan nousee. Gyneaika pitäisi tälle syksylle varata joka tapauksessa, toiveissa olisi, että mies "antaa luvan" kierukan poistolle. Sitten hyvällä tuurilla kolmonen syntyisi ensi syksynä kun esikoinen aloittaa koulun.

Oi, olisi se vaan niin ihanaa... *haaveilua*

Huomenna alkaa arki, ja päiväkotiin lähtö heti aamusta edessä. Oli tämä lomailu sitten mukavaa. Saas nähdä, miten lapset saa aamulla ylös ilman suurempaa huutoa. Itselläkään ei töihimeno kamalasti houkuttele. Kun ei sitä lottovoittoakaan tullut, niin kai se on raahauduttava töihin.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille, ja plussaonnea!

Rusettiina

Vierailija
40/40 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa tännekin, kun tuonne huhtivauvoihinkin ehdin kirjoittamaan.

Eli toiveissa olisi kolmas lapsi ja raskauden merkkejä olisi ilmassa eli jatkuva pissahätä! Yksi ongelma ilmeni kuitenkin perjantaina illalla, kun tuli "lusikallinen" verta. Luulin ensin, että menkat sieltä alkoi sitten, mutta se jäikin sitten siihen. Eli vuoto lakkasi samantien, ehkä jotain ihan pientä tuhrua voi välillä tulla paperiin, mutta sellaista minulle tuli ensimmäisen raskauden alussakin. Eli mitä mieltä te olette, oliko tuo jotain kiinnittymisvuotoa tms.? Testi pitää tuossa ensi viikolla tehdä, jos täti ei oikeasti tule visiitille.

Plussaonnea kaikille!

2xäippä