Alkaa tulla ikä vastaan
 Hei kaikille! Taustatiedot: Ikä 40, tahaton lapsettomuus, pcos, 14 vuotta ilman ehkäisyä, lapsi toiveissa, pari vuotta clomifen hoitoja tuloksetta, ex-mies nyt 51v, alentunut siittiötuotanto, hoidoista jo aikaa, eronnut reilu puoli vuotta sitten.
 Haluan edelleen lapsen, luonnollista naiselle sitä haluta. Kävin 40-vuotispäivän kynnyksellä Väestöliiton klinikalla kyselemässä mahdollisuuksista vielä sellainen pyöräyttää. Pari vuotta olis kuulemma vielä aikaa yrittää. Uutta miestä ei ole tiedossa. Mahdollisuus hoitoihin ilman sitä miestäkin.
 Löytyykö kohtalotovereita? Miten te muut ajattelitte hoitaa ton siittiöpuolen? Minä harkitsen pyytää ex-mieheltä jelppiä...Luonnonmukaisesti se häneltä kyllä onnistuu mutta purkkiin töräyttäminen ei naimisissa ollessakaan kiinnostanut, nyt vois olla toinen tilanne. Hänet mä tunnen, ja hänen kanssa sen lapsen olisin halunnut alunperinkin. Onko tyhmä idea yrittää lasta exän kanssa vaikka tarkoitus ei ole palata yhteen? Vai olisko helpompaa, järkevämpää käyttää luovuttajaa?
Kommentit (3)
 olen itsein 40 ja yritän tulla raskaaksi - tosin mulla on ' oma'  mies mukana yrityksessä. Ollaan käyty testit eikä kummasakaan pitäisi olla mitään ongelmia, tätä yritystä on van kestänyt jonkin aikaa.
 Jos mulla ei olisi miestä jonka kanssa ollaan keskusteltu ja sovittu tästä yrityksestä en tiedä varmasti mitä tekisin.
 Yksin ollessani saattaisin kyllä yrittää yksinkin - mutta luultavasti lähtisin yrittämään anonyymin lahjoittajan sukusoluilla mieluummin kuin miehen kanssa josta olen syystä tai toisesta jo eronnut. Tosin vähän vaikea sanoa kun se tilanne ei nyt ole käsillä.
 Olen kyllä todella iloinen että eduskunta teki sen oikean päätöksen - ola rajoittamatta hedelmällisyyshoitoja.
 Onnea sinulle yritykseen!
 Tsemppiä, päädyt mihin päädyt! Kannattaa yrittää! Voiko yksinäiset naiset adoptoida? Ehkä voisit selvittää samalla sitäkin vaihtoehtoa, varmuuden vuoksi? Vai tuleeko siinäkin jo ikä vastaan??
 Kurjaa, että olette 14 vuotta olleet ilman ehkäisyä tuloksetta. Mulla myös PCO, mutta sain hoitoa nopeasti.
Toivottavasti vielä onnistunut. Minusta on ihan ok töräyttää exän kanssa, vaikka ette yhteen enää palaakaan. Sehän on aivan luonnollinen tapa ja jos hän olisi aikoinaan muutenkin ollut sopiva isä.