Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainaneuvottelussa ilmoitatko...

Vierailija
21.07.2009 |

...kaikki mahdolliset velat, korttiluotot ym. täysin rehellisesti? Vaikka olisivat eri pankeista kuin haettava asuntolaina?

Saavatko pankit selville muissa pankeissa olevia lainoja?

Paljon kuulee juttuja, että on esim. muutaman tonnin lainoja jätetty mainitsematta, jotta saadaan isompi asuntolaina. Uudella lainalla sitten maksetaan pois joku korkeakorkoisempi laina asunnon hinnan lisäksi.

Tai sitten vaan tilanne on se, että vaikka omasta mielestä taatusti maksukyky riittää, niin pankki ei suostu antamaan tarvittavaa asuntolainaa.

Meillä tilanne se,että vuokralla asumismenot nyt noin 750 e. Ei muka kuuitenkaan saatais lainaa sen vertaa, että kuukausierä + vastike pysyis suurin piirtein samana kuin nyt. Huomioiden isomman koron joskus taas kun korot nousee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietiskelly. pitäisi saada autolaina, ja minun nimissäni on kaksi luottokorttia (tosin toista ei ole käytetty aikoihin) ja sitte yksi muutaman tonnin laina siihen lisäksi. aina olen kaikki maksanut ajallaan joten siitä ei ole kyse mutta kun nämä kaikki on minun nimissäni niin epäröin hieman.. tulomme riittävät loistavasti mutta valitettavasti miehelläni ovat luottotiedot kunnossa vasta vuoden päästä. nyt kun lapsikin tulee niin olisi kiva ajaa kunnon autolla eikä tämän hetkisellä rutkulla..

Vierailija
2/7 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sen auton myytyä. ja itse neuvoisin siirtämään lainan miehen nimiin luottotietojen ollessa kunnossa. elämä ei ole niin vakavaa että aina pitäisi olla 1000e ylimääräistä tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä vielä jatkaa...

Meillä meni hyvä asunto sivu suun, kun pankki olisi antanut lainaa pilkulleen tämän hetkisten tulojen ja menojen mukaan.

Minun palkkani nousee parin kk päästä varmuudella useita satasia, koska siirryn tekemään pitempää päivää. Miehen jäljellä oleva opintolaina (1200 e) on nykyisellä maksuaikataululla maksettu pois viimestään marraskuussa 2009.

Pankissa eivät siis pystyneet ajattelemaan tilannetta mikä vallitsee parin kuukauden päästä ja siitä eteenpäin. Toki sitten saamme isomman lainan kuin nyt, mutta harmittaa, kun meni hyvä asunto ohi. JA tämä siis sen vuoksi, että olimme (ehkä liiankin) rehellisiä neuvottelussa. Ylivelkaantuneita emme ole.

Vierailija
4/7 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata kertoa kaikkea. Juuri tuollaisten syiden takia.

Vierailija
5/7 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostanpa ylöspäin, jos jollakin olis mielipiteitä

Vierailija
6/7 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja aika kamalalta kuulostaa, jos ei kerro kaikkea. Sitä kuitenkin allekirjoittaa paperin, jossa vakuuttaa tiedot oikeiksi. Toisaalta tilitapahtumista näkyy (jos siis on oma pankki).

Ja jos on uusi pankki, niin sitten vielä tarkemmin tsekataan. Tässähän on olennaista se, että asiakas saa lainansa maksettua. Vakuudet on sitten sitä varten, jos maksukykyä ei olekaan. Ja voin kertoa, että näitä on koko ajan lisää.

Eli mun neuvo kyllä on, että ilmoittaa kaikki ja käy yhdessä rahoitusneuvottelijan kanssa tilanteen läpi. Useinhan asuntolainaneuvottelun yhteydessä yhdistellään vanhatkin lainat, jolloin maksukyky paranee, kun ei tarvitse moneen paikkaan maksella. Pankin ja asiakkaan kannalta on kätevintä, että pankkiasiat on koottu yhteen pankkiin. Ja jos ongelmia tulee, niin AINA ensin yhteys omaan pankkiin, eikä mihinkään pikavippimestaan.

Vierailija
7/7 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaa, reilusti, kuin mitä olisimme itse pitäneet järkevänä, ja mitä otimme. Itse en todellakaan pidä pankkeja tiukkina, vaan liiankin lepsuina, joten jos ei pankkikaan antaisi lainaa, niin ei sitä sitten kannata edes yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän