Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko joutuneet oikeasti kajoamaan hätävararahastoihinne?

Vierailija
21.07.2009 |

Tuntuu, että sellainen pitää olla, mutta kuka niiltä oikeasti on joutunut nostamaan rahaa ja mitä tarvetta varten?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan automme hajottua maksettiin hätävaroista 1/2 uuden auton hinnasta.

Uuden hätävaran keräämiseen menee yleensä vuosi.

Vierailija
2/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ruokaa ja vaippoja varten.

Mälsää, heti kun yrittää säästää hätävärä jemmaa, niin rahat on sitten ihan totaalisen loppu ja niin ne hätävara säästöt menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molempien kanssa olin kotona reilut 1,5 vuotta joten jälkimmäisellä kerralla alkoi pankkisäästöt olla tapissa. Oli siis pakko myydä rahasto-osuuksia ja vähän osakkeitakin, että sai elämisen kulut katettua. Minä kun olen meillä se isompipalkkainen eli pelkät miehen tulot eivät riittäneet. Syy oli mielestäni erinomainen ja töihin palattuani olen pikkuhiljaa palautellut rahoja ko. "vararahastoihin".

Vierailija
4/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli kuulkaa ihana tunne, mennä kauppaan ja oli varaa ostaa vaikka neljä konetta kun oli pihistellyt elämisessä pahan päivän varalle.

Olen kodinhoidontuella oleva yh. Saisin kyllä apua sukulaisiltakin, mutta se vapauden tunne!

Vierailija
5/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi muuttoa varten. Muuttoauto, pesukone ym. hankinnat veivät rahaa.

Koetan sitten säästää pikkuhiljaa säästötilille rahaa takaisin.

Vierailija
6/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätävararahasto on ollut tarpeen.

Vierailija
7/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vararahasto on siis ihan normaalilla käyttötilillä eikä se ole mikään monen tonnin potti.

Sen käyttämiseen ei tarvita "hätää" vaan vain joku epätavallinen meno, esim. matka tai jonkin kodinkoneen uusiminen tms. Sitten se taas palautuu kun palataan normaalielämään eikä ole ylimääräisiä menoja.

Vierailija
8/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi nyt keväällä, kun pyykinpesukone ja tietokone hajosivat samalla viikolla. Mentiin kauppaan ja ostettiin uudet, jotka maksettiin säästötilin rahoista. Ilman säästöjä olisi pitänyt lykätä ainakin tietokoneen ostoa seuraavaan kuukauteen ja ehkä tyytyä halvempaan pesukoneeseenkin (osamaksulla en osta mitään.).

Vierailija
9/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun avioero on menossa, olen omasta hätävarastani hankkinut uuteen kämppään kalusteet, pesukoneen, pölkkärin ja kaikki muut tarpeelliset tamineet. Ihanaa kun on sukanvarsi mistä ottaa eikä tartte vyötä kiristellä :)

Vierailija
10/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sairastui, oli vuoden sairaspäivärahalla, itse olin silloin äitiys-ja vanhempainrahalla. Kaikki säästöt menivät elämiseen. Sen jälkeen mies ollut pienipalkkaisissa hommissa, joista ei ole säästöön jäänyt mitään, hyvä että hengissä ollaan. Tällä hetkellä vararahastoa ei siis ole :(

Vierailija
11/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaan joutunut turvautumaan hätävararahastoomme. Aika ajoin pitää keksiä, että minne laittaa ylimääräistä pois hätävararahastostamme.

Vierailija
12/12 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee mitä tuleekin.