Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommenttia riitaan

Vierailija
20.07.2009 |

No niin av-siskot, nyt kommenttia mun ja miehen riitaan kaivataan! Valitkaa puolenne, kumpi meistä on suurempi idiootti! ;)

Eli, meillä on miehen kanssa mennyt pitkään huonosti. Tilanne on aaltoillut, välillä mennyt hyvin, välillä huonosti, välillä erittäin huonosti. Tätä on jatkunut jo muutaman vuoden. Teimme virheellisesti kaksi lasta hyvin pienellä ikäerolla, ja se plus molempien opiskelu JA työt on vieneet voimavaroja ja uuvuttaneet kumpaakin. Itse olen ollut myös masentunut, enkä ole jaksanut lasten ollessa pieniä olla kovin täydellinen äiti tai hyvä aviopuoliso. Väsymyksen ja uupumuksen vuoksi olen sitonut miestä liikaakin kotiin, koska välillä on tuntunut, etten olisi jaksanut hoitaa lapsia yksin edes miehen lenkillä käynnin ajan.

Tilanne on tästä tasoittunut ja helpottunut, kiire vähentynyt, lapset kasvaneet, paineet helpottaneet. Jollakin tavalla mun ja miehen molempien tunteet toisiamme kohtaan on viilentyneet, ja joskus ollaan kumpikin tietyistä (menneistä) asioista katkeria toisillemme. Viimeisen vuoden aikana on tullut isoja riitoja useampia, samoja asioita vatvotaan edes takas.

Huhtikuussa meillä oli iso riita, jonka yhteydessä mies vihdoin ja viimein suostui lähtemään pariterapiaan kanssani. Tätä terapia-aikaa ei ole vieläkään varattu. ;) Kevät ja alkukesä menikin meillä kuitenkin paremmin, mitä nyt pientä känäämistä on ollut, niitä samoja ongelmia kuin aina ennenkin (mm. se, ettei mies pidä lupauksiaan, valehtelee ym). Nyt sitten mies haluaisi lähteä reissuun erääseen euroopassa olevaan isoon kaupunkiin kavereidensa kanssa. Reissujen yhteydessä on usein ollut pieniä ongelmia sen suhteen, voinko 100% luottaa mieheeni. Itse olen sitä mieltä, ettei tällaisessa tilanteessa miehen tarvitsisi lähteä mihinkään.

Olen perustellut tätä sillä, että huhtikuussa hän sanoi ja lupasi, että pistetään tämä meidän avioliitto nyt kuntoon, ennen kuin hän lähtee seuraavan kerran mihinkään reissuun (huhtikuun riita ja ongelma tuli miehen silloisesta reissusta, näennäisen mitättömästä asiasta, jota mies ei ollut minulle kertonut / osittain valehteli).

Nyt tuntuu vaikealta luottaa. Asiat eivät ole isoja, mutta miehellä on usein reissussa / omilla menoillaan ollut se "mieliala", ettei _yhdessä sovittuja_ asioita enää muisteta, valehdellaan, jätetään kertomatta asioita, rikotaan lupauksia. Minulle itselleni luottamus on se tärkein asia parisuhteessa.

Miten on, olisiko teidän mielestä miehellä oikeus lähteä reissuun, vai olisiko hänen pitänyt lupauksensa mukaan varata pariterapiaan aika ja yrittää ensin saada avioliittoa kuntoon ja palauttaa luottamusta välillemme, ennen kuin voi lähteä ulkomaille reissuun?

Luottaminen tässä tilanteessa on hemmetin vaikeaa, mutta pitääkö silti vaan antaa toisen mennä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klisee, mutta niin se vain on.

Koska olet selvästi mustasukkainen ja epäluuloinen, miehesi voi mahdollisesti ihan myös suojella sinua asioilta, joista tietää sinun mahdollisesti pillastuvan, vaikka niissä ei mitään pahaa olisikaan.

Toinenkin vaihtoehto tietysti on, mutta sen puolesta puhujia AVlla riittää, joten minä en käsittele sitä vaihtoehtoa lainkaan.

Kahlitsemalla et voita mitään. Jos minulta kysytään tuo kuulostaa miehesi näkökulmasta ajateltuna klassiselta itsensä etsimisen retkeltä. Voi hyvinkin olla, että sieltä tullaan takaisin sen teidän parisuhteenne tulevaisuuden kanssa, kumpaan suuntaan se sitten meneekään.

Vierailija
2/5 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on älytöntä pitää kiinni omasta kannastaan. Se, kumpi antaa periksi ei ole idiootti. Periaatteessa on normaalia, että mies haluaa mukaan jos kaverit menee ja normaalia myös, että sinä haluaisit ensin hoitaa luvatut asiat kuntoon. Normaalia musta ei ole, että kumpikin pitää kiinni enemmän siitä omasta edustaan kuin huolehtii, että kumppanille jäisi tästä hommasta hyvä mieli.

Sinun pitäisi sanoa miehellesi, että mene vaan ja pidä hauskaa ja hänen pitäisi sanoa, että kiitos kovasti, käydään ainakin se ensimmäinen pariterapia ensin ja katsotaan sitten, lähdenkö vai en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariterapiaan ja avioliitto kuntoon, niin sitten niin kanssa toimitaan. Ei mitään reissuja nyt.

Jos kerran aikaa ei ole varattu, olisin sinuna aktiivinen ja selvittäisin ensi tilassa, että milloin terapia alkaa, missä ja minkä hintaista on. Aika kauan on jo kulunut tuosta huhtikuusta ja mies varmaan ajattelee, että et varmaan ollut tosissasi koko terapiasta, jos ette ole asiassa mitenkään edenneet.

Kyllä yleensä tuollaiset reissut ovat yhdessä sovittavia asioita parisuhteessa. Oli sitten parisuhde hyvällä tai huonolla tolalla. Ei reissuun voi lähteä, jos toinen ei suostu tai kokee sen huonoksi ideaksi.

Vierailija
4/5 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi reissuun ja sitten lähdet myös itse reissuun sen jälkeen ja sitten menette terapiaan. Suostuisko miehes?

Vierailija
5/5 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariterapiaan? Et ole tainnut itsekään huhtikuun jälkeen tehdä asian eteen mitään?

Rehellisesti sanoen, antamillasi tiedoilla, kuulostaa siltä, että sinua ottaa päähän miehen reissu (toki ymmärrän sen, että ottaa päähän ja pistää mustasukkaiseksi/epäluuloiseksi, jos ei perusluottamus ole kunnossa) ja nyt vetoat huhtikuussa tehtyyn "sopimukseen", jonka mukaan piti mennä pariterapiaan ja pistää parisuhde kuntoon ennen seuraavia reissuja, vaikka et itsekään ole tehnyt aloitetta pariterapian suhteen yli kolmeen kuukauteen.

Eli siis nyt sinulla on tämä oljenkorsi, johon vedota, jotta voit estää miehesi matkanteon, joka sinua sinänsä ärsyttää.

Minusta parisuhteessa pitää olla sekä luottamusta että molemminpuolinen vapaus elää myös omaa elämää, tavata ystäviä ja matkustaakin joskus MYÖS ilman kumppania. Kumpaakaan ei saisi parisuhteesta puuttua: henkilökohtaista vapautta ja luottamusta. Teiltä puuttuu luottamus, ja sen takia yrität rajoittaa myös sitä henkilökohtaista vapautta. Näin asia ei kuitenkaan toimi. Miehesi katkeroituu sitomisestasi ja rajoitusyrityksistäsi yhä entisestään. - Ei toista voi saada kyttäämällä ja estämällä pysymään luottamuksen rajoissa. Itse asiassa päin vastoin. Miehesi pitää mielestäni saada "mennä" ja osoittaa sitten teoillaan olevansa luottamuksen arvoinen. Uskon usein näissä tilanteissa, että toisen osapuolen kyttäys, rajoitteet ja kiellot vain lisäävät sulkeituneisuutta ja epäluottamusta suhteen sisällä. - Tietenkään mies ei kerro avoimesti menemisistään, jos kaikki menemiset nyppivät naista ja saavat hänet mustasukkaiseksi!

Enkä yritä nyt sälyttää vastuuta suhteenne huonosta tilasta sinun harteillesi. Totta kai mies on valheillaan ja totuuden piilottelulla luonut epäluottamuksen ilmapiirin ja saanut karvasi pystyyn. Asia ei kuitenkaan parane sillä, että KIELLÄT mieheltäsi ne tilanteet, joihin tälläisen epärehellisyyden pelkäät liittyvän. Luottamus on haettava takaisin suhteeseen!

Pariterapia on varmasti hyvä ratkaisu, ja sinuna varaisin ajan heti huomenna. Se kuitenkin on mielestäni pelkkää saivartelua ja teennäistä tekosyiden käyttämistä sinun puoleltasi, että miehesi ei nyt voi lähteä matkalle, koska ei ole varannut pariterapiaa kevään aikana...Mitä pelkäät matkalla tapahtuvan? Puhu mieluummin miehellesi siitä, että hänen olisi nyt - parisuhteenne luottamusta parantaakseen - hyvä käyttäytyä matkalla asiallisesti ja ennen kaikkea olla sinulle avoin ja rehellinen matkasta ja siellä tekemistään asioista. Jos haluatte liittonne korjata, ehditte pariterapiaan matkan jälkeenkin, ja jos taas mies tekee matkalla jotain peruuttamatonta (pelkäätkö esim. pettämistä?), ei hän kovin vakavissaan asioita halua korjatakaan ja joutaa mennä.