G: Onko lähipiirissäsi sairastettu todistettu sikainfluenssa?
Kommentit (10)
Helsingissä asumme ja melko laaja ystävä/sukulaispiiri, kellään ei ole ollut.
Olin maaliskuussa Meksikossa ja sairastuin siellä kovaan, n. 39 asteen kuumeeseen sekä kovaan yskään. Lisäksi oli lihaskipua ja todella heikko olo. Olin sairaalassa tiputuksessakin, ja verikokeet osoittivat, että kyseessä on virus. Lääkäri epäili vaan influenssaa. Silloin maaliskuussa ei tuosta vielä tiedetty sielläkään, mutta olen ihan varma että sikainfluenssa se oli, niin samat oireet oli. Kesti n. 4-5 päivää, eli huomattavasti lyhyemmän ajan kuin normaali influenssa. Olin tosi kipeänä, mutta onneksi parani ennen kotimatkaa.
etkö pystynyt juomaan?
Olin maaliskuussa Meksikossa ja sairastuin siellä kovaan, n. 39 asteen kuumeeseen sekä kovaan yskään. Lisäksi oli lihaskipua ja todella heikko olo. Olin sairaalassa tiputuksessakin, ja verikokeet osoittivat, että kyseessä on virus. Lääkäri epäili vaan influenssaa. Silloin maaliskuussa ei tuosta vielä tiedetty sielläkään, mutta olen ihan varma että sikainfluenssa se oli, niin samat oireet oli. Kesti n. 4-5 päivää, eli huomattavasti lyhyemmän ajan kuin normaali influenssa. Olin tosi kipeänä, mutta onneksi parani ennen kotimatkaa.
sen vuoksi laittoivat antibioottitipan suoraan suoneen kun sairaalaan menin. Lisäksi sain lisähappea, koska hengitys oli vähän vaikeaa. Ripulia ei ollut. 2
sen vuoksi laittoivat antibioottitipan suoraan suoneen kun sairaalaan menin. Lisäksi sain lisähappea, koska hengitys oli vähän vaikeaa. Ripulia ei ollut. 2
varmuudeksi kuurin oireiden vuoksi, vaikka kyseessä olikin virus. Itsekin halusin sen, en halunnut ottaa riskiä että Meksikossa saan jonkun keuhkokuumeen. 2
sellanen maski päällä siellä sairaalassa makasin tiputuksessa, olihan se kokemus sekin...Ei siinä mitään, ihan hvyää hoitoa sain (yksityinen sairaala). Mulla on astmaa, ja sen vuoksi tosi helposti tulee keuhkoputkentulehdus/-kuume, sen vuoksi epäilivätkin heti sitä keuhkokuumetta. Jos silloin olisi tuosta taudista tiedetty, olisin varmaan joutunut siellä eristykseen. Ei kiva juttu jossain keskellä Meksikoa... 2
kollega on, siis ulkomailla (Keski-Eurooppaa)