Kuinka suuren roolin äitisi otti esikoisesi syntymisessä?
Kommentit (10)
Että siis isoäiti olisi ollut jonkinlainen lapsen alkuunpannut voima? :-)
Äidilläni ja toisaalta myös anopillani on suuri rooli esikoiseni elämässä, kiitos heidän itsensä. Mutta lapsen syntymän kanssa heillä ei ollut mitään tekemistä.
Ei pakannut sairaalakassia, ei tilannut kyytiä laitokselle, ei ollut kuskina laitokselle, ei tullut synnytyssaliin eikä ollut näkemässä tai auttamassa ponnistusvaiheessa, ei tarjonnut kivunlievityksiä..
Mutta isoäiti on ollut tukena ja turvana lastemme elämässä, ei tuputa eikä puutu kasvatuksellisiin asioihin, joka mielestäni hyvä vaan. Ihana isoäiti on!
aivan ihanan roolin, mumman roolin otti. kun tyttö 2-viikkoisena sai kauhean flunssan ja koliikki alkoi, oli välillä öitä tytön kanssa, paitsi imetykset. siis aivan ihana. asutaan vielä eri kaupungeissa ja äitini on töissä. käy meillä joka viikkoa leikkimässä ja laulaumassa tytön kanssa. heillä on erityinen suhde. omat leikit ja jutut. mumma ei ole koskaan neuvojaan tuputtanut ja mielipiteitäni kunnioittanut. olen todella onnellinen.
Minun äitini ehdotti aborttia kuullessaan raskaudestani.
Rooli isoäitinäkin on jäänyt melkoisen pinnalliseksi.
ja tämän toisenkin vauvan tulee näkemään aikaisintaan nimiäisissä. Ei kiinnosta pitää yhteyttä ihmiseen, joka laittoi juopon ukon etusijalle ja omat lapsensa vasta sen jälkeen. Sitä saa mitä tilaa.
Ei tuputtanut eikä tuppaantunut, antoi neuvoja kun kysyin ja oli apuna jos pyysin. Muutenkin antaa meidän elää omana perheenämme mutta on kuitenkin koko ajan lähellä ja on paljon lasten kanssa.
on vielä silläkin alaikäisiä lapsia. Se on itse vielä täysipäiväinen äiti teineille. Mommoa nähdään silloin tällöin, kuukausien välillä, kun asumme eri paikkakunnilla.
No ei juuri minkäänlaista. Vaatteita ostaa joskus, ja ahkerasti käyn hänen luonaan, että saa helliä lasta ja luoda sidettä lapseen. Se riittää aivan mainiosta. Mitään hoitoapua tai muuta apua ole olettanut saavani.