Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

:) :) Marrasmasut viikko 30 :) :)

20.07.2009 |

NIMIMERKKI______LA______KUINKA MONES_____SYNNYTYSSAIRAALA___SP VEIKKAUS

papu’08’09_____1.11._____2._____KSKS_____poika

paakkis________4.11._____3._____KOS

anskupa_______4.11._____1._____Oulaskankaan sairaala

Suhmura______5.11._____1._____K-S KS

Aippu77_______5.11._____2._____TYKS

pikkupippuri___6.11._____3._____SAS_____tyttö

Misu&masu___6.11._____3.______Ruotsi____poika

julianna1______8.11._____1._____Jorvi

Nennu77______8.11._____3._____?_____poika

anilja_________9.11._____3.______K-P KS

Adara________9.11._____2.______KSKS

uma81_______11.11._____2._____K-P KS

Piitaliina______13.11._____4._____NKL____poika

Lotta________14.11._____3.______Kätilöopisto

Kirsiliini______15.11._____3._____KOKS

peppipihlaja__16.11._____4._____KSKS_____tyttö

Nemilia______17.11._____1.______Meksiko_____poika

OmeNainen___18.11.____3.______TAYS

Nyyny_______18.11._____2._____TYKS

Huldahuoleton_18.11.____3._____TAYS_____tyttö

Irish79_______19.11._____1._____KYS

Jane_________19.11._____1._____?______tyttö

Helene4______20.11._____4._____LUS

joleen/joors1__20.11._____2._____HYS

MaggyOo_____21.11._____1._____KOKS

jenskae_______21.11._____2._____Kätilöopisto

UnelmaSäleikkö_22.11.____1._____TAYS

Jumppis______22.11._____3._____KHKS____tyttö

HeMuliini_____22.11._____4._____Kätilöopisto

Jonsku82_____22.11._____5._____TYKS_____poika

minitassu_____23.11._____2._____OYS

Aotearoa_____24.11._____4._____TYKS

höttis____24. tai 29.11.____2.____Jorvi

Santsuli______26.11._____1._____Lohja

toscana_______26.11.____1._____KSKS

Marsupialia____26.11.____1._____OYS_____poika

susbell________26.11.____1._____Kätilöopisto____poika

Eveliina87_____28.11.____1._____Raahen sairaala

xarda_________29.11.____1._____KHKS

Pinky´s mom___29.11.____1._____NKL_____poika

kaisuliini______29.11.____1._____SAS

epeli09_______29.11.____1._____NKL____tyttö

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä kummenpia ole tapahtunut...

Mitäköhän sanois Epelille tuosta synnytyspelosta...varmaan tietävät siellä pelkopolilla valita hyvät sanat.

Mutta olen myös itse veri/sairaala/piikkikammoinen. Mutta synnytystä en sinänsä kokenut pelottavaksi, ainoastaan pelkään joka kerta ihan hirveästi että joutuisin sektioon. Siinä maha avattais ja entäs jos kohtu ei supistuiskaan... Onneksi en ole joutunut. Ja tipan laitto supistusten lomassa ei ole ollut niin paha, ekalla kerralla harjoittelija yritti aikansa ja lopulta joku muu laittoi sen. Kuopuksesta en ees muista koko juttua, sen verran rysäystä oli alusta loppuun. Laitettiinko sellainen ees...

Malttamattomana odotan jo sitä 4D-ultraa, johon on aikaa vielä kuukausi. Kaksplussan keskusteluissa oli moni käynyt ja linkittänyt ihania nassukuvia.

Kirjoitelkaahan taas kuulumisia ja uusiakin saa tulla mukaan, jos löytyy!

pp ja Hjördis 24+3

Vierailija
2/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana lukea jumppiksen hyvät uutiset, mahtava juttu! :)

Meillä on huomenna rakenneultra ja jänskättää jonkun verran. Ihana kyllä nähdä hänet pitkästä aikaa.

Vauveli on potkiskellut paljon, nyt ovat voimistuneet oikein tuntuvasti. Tänään on päivän mittaan tuntunut monesti potkuja, mutta iltaisin hän menee ihan hurjaksi ja maha oikein pompahtelee. :) Isukki ja isänäitikin on tuntenut potkut mahan päältä. Innoissaan olivat. :)

Olo on ollut tosi hyvä ja jaksan touhuilla kotona kaikenlaista, nyt on sisustusbuumi taas "välillä" iskenyt ja mies saa maalailla sieltä ja täältä. Pitää vähän pesää rakentaa! Olen jo tyhjennellyt tulokkaalle keittiöstä hyllyjä ja vaatekaapissa hänellä on vaatteita siistissä pinossa. Niitä sain kyllä tosi mukavasti siskolta, hänellä on nyt 9kk ikäinen tyttö. Vaatteet ovat ihan 50-60 cm ja unisexvärisiä, että molemmille menevät.

Hankittiin vaavelille vaunut tossa viikonloppuna, tosi halvalla saatiin nätit ja toimivat yhdistelmävaunut. Halusin ehdottomasti heittoakselin ja pehmeän, kantopussina toimivan kaukalon. Onneksi sellainen löydettiin ja vielä alennuksesta. Vaunut ovat hieman halvempaa merkkiä, kuin emmaljungat sun muut, mutta niitä on kehuttu ja vaikuttivat tosi hyvältä niin säästettiin sitten siinä. Sänky, hoitispöytä ja sitteri ovat myös jo hankittu.

Millaista turvakaukaloa autoon te kannatatte? Siskolta saataisiin sellainen perusmalli, joka laitetaan turvavyön kanssa kiinni, menee yhteen vuoteen asti, mutta olisi varmaan parempiakin vaihtoehtoja?

Tällaisia pohdintoja täällä, jaksamista ja tsemppiä kaikille! Ilmoittelen ultrasta joku päivä.

Ja tervetuloa kaikki uudet marrasmasut!

Kaisuliini 21+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ultrassa käyty täälläkin ja vauva voi hyvin. Kaikki näyttäisi olevan hienosti! Sukupuoleksi kätilö veikkasi suurella todennäköisyydellä tyttöä. Sen saa lisätä listaan, kiitos jo etukäteen!

Niin kuin Helene4 sen jo sanoikin, sukupuoli ei tuntunut ollenkaan tärkeältä vaan se että vauva on terve. Tosin ihan mukava se on tytön tuloon valmistautua. Muutama vaaleanpunainen body ja mekkokin on tullut ostettua.

Uusia on tullut mukaan, tervetuloa!

Jumppikselle minunkin puolestani valtavat onnittelut hyvistä ultrauutisista!

Liitoskivut vaivaa kovasti ja kävely on todella vaikeaa. Supistuksia tulee edelleen kivuliaita ja lääkärillä kuljen kuukauden välein. Ultralla katsottuna kohdunkaulaa on alle 2cm jäljellä, ulkosuu pehmeä ja auennut. Sisäsuu onneksi kiinni. HuldaHuolettomalle täällä siis kohtalotoveri.

Synnytyspelosta täällä myös ollut puhetta. Minua ei oikeastaan pelota, mutta mietityttää kyllä kovasti. Kakkosen ja keskosen synnytyksessä kaikki ei ole mennyt niin, että uskaltaisi avoimin mielin taas tuohon koetukseen. Pelkopolille en tunne kuitenkaan tarvetta. Esikoisen syntymästä on jäänyt todella hyvät muistot, jotka varmasti kompensoivat noita hieman huonompia.

Kova hinku olisi jo kaivaa kaikki pienet vauvanvaatteet säilytyksestä. Yritän nyt kuitenkin vielä pari viikkoa odotella. Ei niitä kuitenkaan vielä vähään aikaan tarvita. Niitä vaan on niin ihana hipelöidä ja järjestellä.

Aotearoa ja Ansku 21+6

Vierailija
4/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten ollut tuntenut potkuja puoleentoista päivään ja silloinkin vain muutama hento potku! Yritin tökkiä vauvaa joka suunnasta ja vähän herätellä, mutta ei ollut yhteistyöhaluinen. Onneksi yöllä heräsin pariin tönäisyyn mahassa. Tämä vauva tuntuu olevan rauhallisempi kuin esikoinen, joka saattoi jumpata tunti tolkulla. Ehkä tämä on sitten se miehen kaipaama rauhallinen tyttö :)

Pienikokoinen esikoisemme siirrettiin vasta viime viikolla Britaxin baby safen (?) turvakaukalosta turvaistuimeen. Kaukalo on ollut ihan hyvä, painaa tosin tonnin, mutta koska se oli siskolta lainassa ja he saavat lokakuun lopussa uuden vauvan, joudutaan hommaamaan oma. Netistä ajattelin tilata Concord Ion merkkisen kaukalon. Ainakin sitä on kehuttu ja jos ei painaisi niin paljon kun toi edellinen. Meidän vanhaan romuun ei saa isofix-kiinnitteisiä kaukaloita, joten turvavöillä kiinnitettäviä on nuo molemmat.

Tänään postitin kelalle paperit ja samoin työnantajalle etten tulekaan joulukuun jälkeen vielä töihin :) Mulla olis hoitovapaata ollut tämän vuoden loppuun asti. Yhtään ei tule ikävä töihin. Itse asiassa suunniteltiin miehen kanssa niin, että hän pitäisi vauvan syntymän jälkeen viikon isyyslomastaan ja yhden palkattoman viikon eli olisi vain kaksi viikkoa kotona. Loput kaksi isyyslomaviikkoa ja kesälomasta jääneet vuosilomapäivät pitäisi ensi keväänä ja minä voisin silloin lukea täyspäiväisesti pääsykokeisiin kun hän hoitaisi lapset. Opiskelut vetää kummasti puoleensa, koko elämääni en halua tehdä kolmivuorotyötä.

Mites teillä miehet aikoo pitää isyysvapaitaan? Meillä mies mun yllätykseks halusi käyttää isäkuukauden ja sen mukaan on paperit täytelty :) Itse suunnittelin silloin pitäväni kertyneet vuosilomat ja jatkan sen jälkeen hoitovapaalla ainakin siihen asti kunnes kuopus on 2v. Tai katsotaan nyt miten nuo opiskelut sotkevat suunnitelmat.

Adara 24+0

Vierailija
5/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko alkamassa, taas lähempänä tulevaa synnytystä ja elämänmullistusta. Miehelle sanoin tänään näkemiin, kun ei oikein tiedä haluaako perhettä vain olla vielä nuori ja vapaa. Miettikööt ihan rauhassa mutta minä keskityn nyt lapsen tuloon ja raskauteen :)

voi miten ihanaa on kyllä kun tuntee vauvan potkut. Oikein hymy aina tulee, kun tuntee että kyllä sielä joku myllertää :)

Kohtahan sitä minäkin äitiysavustuksia ja muita menen kelalta hakemaan. Milloin muuten äitiyspakkauksen sitten saa kotiin?

Oletteko meinanneet käydä synnytysvalmennuksissa?

ei kyllä mitenkään jaksais odottaa marraskuuhun että sais oman pienokaisen syliin :) odottava aika tuntuu todellakin pitkältä!

Työnimeksi tyttö sai nimekseen Justiina :D se on niin hauska nimi että ei voi lausua sitä ilman hymyilemättä. Mies oli kyllä ihan kauhuissaan jos päätänkin että se on pysyvä :)

onko teillä jo nimiehdotuksia vauvalle keksitty??

täällä on niin hakusessa kylläkin vielä.

Jane ja justiina 22+3

Vierailija
6/28 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kiva herätä päänsärkyyn. Nyt alkaa helpottaa.. otin pari panadolia ja pesin kasvot kuumalla vedellä, mikä yllättäen helpotti aika hyvin.

Mulle Kelan päätökset tuli jo, yllättävän nopeasti papereiden jättämisen jälkeen. Otin tällä kertaa rahana kun on kahden tytön jäljiltä vielä kaikkea niin hyvin tallella. Päätin sillä 140:llä ostaa vauvalle ihan uusia vaatteita, muuta tavaraa ei tarvitse. Paitsi kärryt. Huoh. Tuli annettua vanhat kärryt kiertoon kun viime vauva-ajan jälkeen olin vähän sitä mieltä että vauvoja ei enää tule. ;)

Valmennuksia ymmärtääkseni järjestetään ensisynnyttäjille. Mulle ei ainakaan ole sellaista enää sittemmin tarjottu. Mutta tuli silloin ekaa odottaessa käytyä vahingossa kahdet valmennukset :) kun ei tajuttu, että ei olis tarvinnut enää mennä niihin neuvolan järjestämiin valmennuksiin kun käytiin siellä Haikaranpesän valmennuksissa (mitkä oli pakolliset jos sinne mieli synnyttämään mennä)...

Haikaranpesään menen toki sellaseen keskusteluun joskus 30+ viikolla, synnytyssuunnitteluksi sitä muistaakseni sanovat. Viime kerralla siellä käytiin edellinenkin synnytys läpi.

Nimiä olen mietiskellyt itekseni jonkun verran. Meillä on molemmille tytöille ollut nimi valmiina ennen synnytystä, ja on sitten salissa katteltu että onko se sen näkönen... :) Molemmilla kerroilla on olleet, ja ollaan nimi sitten kerrottukin saman tien kaikille läheisille. Näin varmaan sit tälläkin kerralla. Täytyy vaan varmuuden vuoks miettiä vielä se poikanimikin, jos tulee vaikka yllätys. :)

Nyt paistaa aurinko ja lupasin tytöille käyttää ne kirjastossa tänään, niin täytynee tästä polkasta liikkeelle (ennen kuin säätiedotuksessa luvattu sade tulee). Mukavaa viikkoa kaikille...

t. Paakkis 24+6

Vierailija
7/28 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisuliini: Kyselit turvakaukaloista. Sinuna ottaisin siskoltasi kaukalon ja kokeilisin sitä ensin vauvan kanssa rauhassa. Jos se jostain syystä ei tunnu toimivalta niin sitten vasta hankkisin toisen.

Meillä on pojilla ollut lainassa kaukalot, Britaxit molemmilla kerroilla, vaikka eri istuimet. Hyvin ovat toimineet! Nyt meillä siis kolme istuinta sovitettava takapenkille: esikoiselle vyöistuin, keskimmäinen joko selkä tai naama menosuuntaan turvaistuimessa ja sitten vauva jalustallisessa kaukalossa, joka ostettiin pari viikkoa sitten. Kaukalo kun on ainoa, jonka voi laittaa 2-pistevyöllä, niin vauva on keskellä. Kauheesti ei innostanut vöiden laitto joka kerta, niin päädyttiin jalustalliseen.

Lisäksi huusin juuri Huutonetistä Brio Duo yhdistelmät vm. -07 ja ne pitäisi noutaa tällä viikolla kotiin. Olen kyllä tyytyväinen kauppoihin, kun olivat tosi hyväkuntoiset!

Adara: Isyysvapaista. Meillä on tällä kertaa vauvan syntymä oikeaan aikaan vuodesta! Miehellä on nimittäin aina talvi vähän rauhallisempi aika töiden kannalta. Esikoinen on syntynyt toukokuussa ja joutui olemaan silloin aika paljon töissä.. Isäkuukautta tuskin meillä käytetään, koska mulla ei opettajana kerry vuosilomia tms., joita voisin pitää isäkuukauden ajan. Aion kuitenkin jatkaa hoitovapaalle.

Aotearoa: Kylläpä kuulostaa aivan samalta sun tilanne, valitettavasti! Minkälainen tarina teidän keskosella oli? (Olet saattanut sen kirjoitellakin, mutta on päässyt unohtumaan.) Oliko sulla silloin samanlaisia oireita kuin nyt? Minkälaiset ohjeet olet nyt saanut levon ym. suhteen ja miten olet arkesi järjestänyt?

Meillä pojille järjestyi kunnallinen hoitopaikka pariksi päiväksi viikossa tän viikon alusta ja elokuulta sitten olenkin ilmoitellut ne täysillä tunneilla perhepäivähoitoon. Jos (kun) sairaslomaa on luvassa, niin voi olla, että vaihdan tunnit vähän pienempiin.

Jane: Tsemppiä sulle vaikeassa tilanteessa! Onneksi osaat kuitenkin olla positiivisella mielellä ja olet niin innoissasi vauvan tulosta. Toivottavasti tuleva isäkin herää...

Nimiasioista on tullut jo heti raskautumisesta lähtien tullut pyöriteltyä mielessä! Kummallekaan ei ole vielä nimeä valmiina, vaikka tytön nimestä on selvempi visio. Lähinnä olen pyöritellyt näitä omassa mielessäni, täytyis tolle ukkokullallekin ehkä jotain päätäntävaltaa jättää:) Kolme nimeä on tulossa ja vähintään yhden haluan olevan suvun nimi.

Jopas tuli juttua! Vointeja kaikille:)

-HH

Vierailija
8/28 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ihan innostuksena piukeana, ultrassa oli kaikki niin hyvin. Hän on oikein aktiivinen tapaus ja siinä koitti kieriä ja myöriä toiseen asentoon. Kätilö kysyi, halutaanko tietää sukupuoli, mutta ei sitten kysytty. Se on sitten yllätys. :) Miekkonen vähän olisi uteliaisuuttaan halunnut tietää, mutta päätettiin kuitenkin eilen että kuullaan se vasta synnytyksessä. Tosi ihana fiilis kun kaikki oli hyvin, huhhuh!

Mun pitäisi myös Kelassa käydä. On harmillinen tilanne ton äitiyspäivärahan kanssa, kun viime vuonna mulla oli koko vuosi töitä eli parhaat tulot, nyt oon ollut työttömänä kuukauden ja varmaan elokuussa vasta töitä ja edellisvuonna en ollut koko vuotta töissä kun opiskelin. Eli en saa kauhean hyvää korvausta luultavimmin kun viime vuoden verotusta ei oteta huomioon. Surku. :/

Meinaan ottaa äitiyspakkauksen, kun eka on tulossa niin sitä on kiva päästä hypistelemään ja mun mielestä oli ihan ok kivoja vaatteita.

Mun mies haluaisi kanssa sen isyyskuukauden pitää, kaiken mahdollisen. Ei olla vielä mietitty ajankohtaa, pitää sitä katsella.

Meillä on molemmille etunimi suht valmiina, tytön nimi ollaan päätetty jo vuosi sitten ja pojan nimi on aika varma myös. Toinen nimi tulee suvusta, on kyllä niin paljon tytölle tokanimiehdotuksia ettei olla siitä ihan varma. Mutta pojalle annetaan mun isän toinen nimi.

Täällä on ihana aurinkoinen ilma, voisi mennä vähän ulkoilemaan kun olen miekkosen hakenut töistä.. Kuulemisiin! :)

-Kaisuliini 21+3

Vierailija
9/28 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tainnut viime viikolla muistaa onnitella Jumppista hyvistä uutisista! Voin kuvitella sitä huolen ja ennenkaikkea helpotuksen määrää kun kaikki olikin hyvin! Ihanaa, että tuli hyviä uutisia, tulin todella onnelliseksi!

Omanapa kasvaa tasaisesti. Painoa on tullut yhteensä jotain 8 kiloa josta ne ei neuvolassa tykkää kovin. Puoli kiloa siis viikossa. Ärsyttää vaan kun ne siitä huomauttelee, kai mun 183cm varteen tuo lisäpaino mahtuu? Kai se nyt on eri asia jos 163cm ihminen saa 8 kiloa kun jos mulla tulee tuo määrä? Jos kuitenkin syö normaalisti ja liikkuu (spinnissä) n. 3 kertaa viikossa niin mitenkäs tuota painonnousua voi hillitä? Kun en voi laihduttaakaan. Pyh.

Kävin siis tänään neuvolassa ja muutenkin oli vähän niin ja näin se täti... Olin hänellä ekaa kertaa kun just muutettiin ja se oli tosi herttanen, mutta oli vähän pihalla jos siltä yritti kysyä mitään. Se ei edes osannu sanoa, että kuinka vanhan vauvan kanssa voisi matkustaa (kun kyselin rokotteista sun muista). Sillä ei siis ollut pienintäkään hajua/mielipidettä asiaan. Ehkä kyselen sit lekurilta ens kerralla...

Mutta varasinpa synnytyksen tänään Haikaranpesään! Tuonne listaankin olisi hienoa päivittää että synnytänkin kätilöopistolla (suunnitelmat muuttui). Kerran sen sinne jo päivitinkin, mutta sitten joku lisäpaivitti vanhemman listan mukaan ja nyt siellä komeilee edelleen tuo Meksiko :D

Kiitos muuten kaikille, jotka listaili noita tarpeellisia ja tarpeettomia vauvantarvikkeita viime viikolla! Se oli tosi mielenkiintoista ja hyödyllistä luettavaa! Me ollaan ostettu vaaville vaatteita ja kantoliina ja 1 kestovaippa (miehen ostos). Niin ja yks pääkallotutti. Vaunut ostetaan tässä lähiaikoina. Brion Go yhdistelmävaunut ja siihen se autoistuin jonka saa myös siis vaunukopan/rattaitten tilalle.

Tulipas paljon tekstiä. Ihana kun kaikilla on mennyt kuitenkin ihan hyvin ja vauvat on vielä terveinä masussa. Ihana myös kun olette olemassa, teistä on paljon tukea ja iloa!

Nemilia ja Emilio Alejandro (niin tämä siis meidän lapsen tuleva virallinen nimi) 23+1.

Vierailija
10/28 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen olo on mitä mainioin, neuvolan tarkastuksessakin kaikki oli kohdallaan. Öisin uni on hyvin kevyttä mutta se ei vaikuta päivittäiseen jaksamiseen edes sellaisina päivinä kun en nuku päiväunia.

Nemilia: minulla on painoa nyt tullut tuo 8 kg, terkkarissa siitä ei ole sanottu mitään! Ja minulla pituutta on 167 cm...Hyötyliikunnan lisäksi en harrasta mitään ylimääräistä liikkumista ja syömisiä en ole juuri tarkkaillut! Alun voimakkaan pahoinvoinnin jälkeen ruoka on hyvää ja se maistuu usein =)

Edelleen olen tutustunut innokkaasti sisarusratasmarkkinoihin, käytetyt ajattelin hankkia, käyttöikä kun tulee olemaan niin lyhyt. Kaukalo vuokrataan taas vakuutusyhtiöstä ja vaatteita on jonkin verran [suurin osa kuopuksen vaatteista oli vain lainassa]mutta suurin osa tyttöjen vaatteita. Kirpputorilta hain muutaman ihan pienen potkupuvun mitkä käyvät myös pojalle. Sukupuolesta meillä ei ole tietoa.

Sitteri ja pehmeä hoitoalusta ovat myöskin hankintalistalla, kantoliinasta olen ehkä jonkin verran kiinnostunut....Edellisten kanssa kokeilin rintareppua mutta kukaan heitä ei siinä koskaan viihtynyt. Liinailu voisi helpottaa arkea aika lailla.

Eipä tässä kummempaa! Alan Kelan papereita täyttelemään.

HeMuliini 22+3

Vierailija
11/28 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppis: onpas ihanaa kuulla että kaikki on hyvin!! :)

Jane:Tsemppiä kovasti sinulle vaikeassa tilanteessa! Toivottavasti saat paljon tukea nyt ja eteenkin vauvan syntyessä. Jospa ne isälliset vaistot heräisi odotuksen aikana tai kun saa lapsen syliin.

Huldahuoleton ja Aotearoa: Onpas ikävää että teilläkin on nyt jännättävää tuon kohdunkaulan lyhenemisen kanssa. Liityn valitettavasti joukkoonne. Kävin tällä viikolla rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Tarkistettiin uudelleen myös istukan virtaukset ja nekin ok. Mutta. Kohdunkaulaa tarkistettaessa sisäsuu oli hiukan auennut. Kanavaa kiini vielä 4cm mutta sain tuon aukeamisen vuoksi nostelukiellon ja kehoituksen pyrkiä lepäämään. Varsinkin kun edellinen syntyi 29.rv:lla... Nyt sitten huolettaa ja tulee ongelmia esikoisen hoidon kanssa joka vasta kävelee tukea vasten. Tarkastus on nyt kahden viikon päästä ja silloin päätetään voinko mennä elokuun alkupuolella töihin. Poika menee hoitoon elonkuun alussa ja mies on nyt lomalla sinne asti eli monimutkaista mutta järjesteltävissä tuon nostelukiellon noudattaminen. Pelissä on kuitenkin niin paljon...

Hyviä vointeja kaikille!

Minitassu rv 22+2

Vierailija
12/28 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys,päätin liittyä marrasmasuihin on tullut luettua noita keskusteluja jo hyvän aikaa. Eli laskettuaika on 6.11, sukupuolta pikkuinen ei ole halunnut näyttää vaan on sitkeästi pitänyt napanuoran edessä. Synnytyssairaala on oulaskangas ja tämä on mulle jo 5lapsi,miehelle toinen, eli uusperheen arkea elellään. Muutoin raskausaika mennyt hyvin,mitä nyt välillä erittäin kivuliaat supistelut pistää lepäilemään, ultrassa kaikki aina ollut todella hyvin,vilkass tämä vatsanasukki tuntuu olevan, potkut sekä näkyvät että tuntuvat. Osa tuntuu olevan huolissaa painostaan, olen itse 162 pitkä ja mulle on tullu jo n.9kg lisää, en silti oo kovinkaan huolissani tuosta kun yleensä mulla tuo painon nousu onnex vähenee loppua kohden ku joutuu kovan närästyksen vuoksi syömään normaalia pienempiä annoksia ja paljo vähemmän.Hyviä vointeja kaikille.

13/28 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Sirppis, tervetuloa mukaan!

Minitassu: harmi sinunkin tilannettasi. Lepoa sitten vaan, muu ei kai auta.

HuldaHuolettomalle vastauksia:

Keskosesta supisteli samalla tavalla kuin nytkin, tosin alkoivat vasta rv20, nyt rv12. Kontrolleissa kävin ja vuodelepoon jouduin, mutta sairaalassa ei onneksi tarvinut makailla. Viikko ennen synnytystä kohduntilanne oli aika hyvä (tämän hetken tilanteeseen verrattuna) eli pehmentynyt, vähän auennut, mutta kanavaa yli 4cm. Limatulppa irtosi n. 2viikkoa ennen synnytystä ja lapsivettä lorahti viikkoa ennen (tosin siinä tikkutestissä se ei paljastunut lapsivedeksi). Keskosen syntymäpäivänä huomasin kotona, että paikat olivat auenneet kokonaan ilman suurempia supistuksia ja soitin sairaalaan. Sain kortisonit vauvan keuhkoja kasvattamaan ja ne oikeat supistukset alkoivat melkein heti sairaalaan saavuttuani. Sanoivat, että jos vauva ei olisi ollut poikkitilassa, hän olisi syntynyt kotona. Haaveena olisi ollut viivyttää synnytystä niin, että kortisonit ehtisivät vaikuttaa, mutta kahden tunnin jälkeen oli pakko tehdä kiireellinen sektio (kääntöyritys ei onnistunut). Vauva syntyi rv31+6. Painoi 1900g eli oikein hyvän kokoinen noille viikoille. Vauva oli saanut keuhkokuumeen tuon lorahtaneen lapsiveden takia ja tilanne oli keuhkojen kannalta aika huono. Parisen viikkoa hän oli hengityskoneessa ja kerran meille soitettiin yöllä, kun tilanne huononi entisestään. Nyt kuitenkin kaikki on todella hyvin ja poika on terve, mitä nyt pihisee pahasti aina sairastuessaan. Keskolassa hän viipyi 6,5 viikkoa.

Levosta: tilanteeni on siinä mielessä ihan hyvä, että kaksi isompaa lasta on niin isoja, etteivät tarvi apuani enää ja auttavat minuakin tarvittaessa. Vanhin menee tokalle syksyllä ja kävelee itse n.200m kouluun. Kakkonen menee eskariin. Nyt on jo sovittu, että hän kulkee taksilla. Ainoa "ongelma" on tuo kaksivuotias. Hänen kanssaan olen kotona. Nyt mies on lomalla joten hän auttaa, mutta syksyllä meidän tulee selvitä päivät kahdestaan. En haluaisi laittaa päiväkotiin pariksi kuukaudeksi kun kuitenkin meinaan pitää hänet kotona vauvan synnyttyä, mutta jos on pakko niin sitten on. Toivon vaan, että pärjäämme kotona, enkä joutuisi sairaalaan vuodelepoon.

Ohjeita: en ole mitään erikoisia ohjeita saanut. Vältä kaikkea, mikä aiheuttaa supistuksia. Älä nostele, älä kanna. Soita herkästi, jos jotain poikkeavaa ilmenee (esim. vuotoja). Siinä muutama. Kontrolleja sairaalassa on nyt kerran kuukaudessa, neuvolassa käyn melkein kahden viikon välein. Jatkosta en tiedä.

Vointeja kaikille marrasmasuille!

Aotearoa ja Ansku 22+2

14/28 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhua on riittänyt niin, ettei ole päässyt katselemaan juttuja, moni viimeisistäkin käyneet ultrassa hyvin kuulumisin, onnittelut kaikille!

Neuvola oli tänään, höveli sijainen oli siellä, vähän kireän oloisena, kuopuksen aikana tuo sijainen oli kesällä odotukseni viimeisen kuukauden ajan ja silloin oli sellainen ilopilleri, en tiedä miksi nyt niin kireänä:(

No, kuitenkin kaikki oli ok, sydänäänet 140 jälleen, hb noussut raudan ansiosta 124 mutta sf-mitta oli huimat 24cm. Sanoin jo ennen mittausta että tuntuu että on kasvanut hurjasti viime kerrasta masu ja todentotta olikin (reilu 5vko sitten oli 14cm). Eipä sanonut sitten siihenkään mitään, vaikka yli käyrän pompahti, olihan tää sama juttu kakkosen raskaudessakin ihan koko ajan. Kelan paperit vein jo päivällä, en sitä pakkausta ota vaan rahat, joilla hankin uuden sitterin ja vaunuihin uudet ilmakumipyörät sekä harsoliinoja. Kävely on mennyt hiukan hankalaksi, kun pidemmän matkan kerralla kävelee, alkaa vihloa ja viiltää ihan hirveästi alavatsaa, ja sitä jatkuu vielä levossakin sitten:(

Mutta nyt kiirus, joten ei tule romaania tällä kertaa kirjoituksesta:)

*Helene 22+6*

Vierailija
15/28 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tämä viikko mennyt miehellä täysin raksahommissa. Me ollaan pojan kanssa viihdytty ihan hyvin, vaikka kivempaahan se on koko porukalla. Viikko vielä lomaa jäljellä. Kauhistuttaa jo arkiaamut, nyt tulee iloinen poika seiskan maissa herättämään, sitten herätellään viimeistään puoli seiskalta hoitoon ja töihin lähtöä varten :(. Mutta eipäs murehdita vielä.

Nimeä ei olla vielä kauheasti ajateltu. Väläytelty ollaan mutta on tainnut nekin unohtua.

Nemilialle painosta; sitä on kertynyt nyt 6-7kiloa, paljon enemmän kuin viimeksi, mutta onpahan liikunnan määräkin ihan eri luokkaa kuin esikoista odottaessa (siis vähemmän). Maha tuntuu olevan jo melkein yhtä iso kuin esikoisen syntyessä, mutta silloin olikin pieni masu.

Uni on maistunut öisin ja päivisin, sekin on loman ihanuuksia kun saa ottaa melkein jokapäivä päikkärit. Potkuja tuntuu paljon, harjoitussupistuksia odottelen. Neuvolassa kyselin, että tarkkaillaanko nyt tarkemmin, kun esikoinen syntyi viikolla 35. Sijainen ei osannut tietty sanoa, joten odottelen sitten elokuun käynnille.

Jaksamisia kaikille,

Nyyny ja Nasu 23+2

Vierailija
16/28 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotinkin jo aikasemmin tonne,mut vissiin väärälle sivulle..:)päätin minäkin liittyä tänne marrasmasuihin,la 4.11 ja 3.lapsonen.kätilöopistolle meen synnyttää.:)liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa ja koko ajan tietty voimistuu.painoa tullu 4.5kg tähä asti.hyviä vointeja kaikille.

Vierailija
17/28 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaakkis:sulla sama la ja sama synnytys sairaala kun mulla,ja kolmas myös tulossa?minkä ikäset sun lapset on?,mulla kohta 4 ja 3vee tytöt.:)

Vierailija
18/28 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kaikille, jotka ovat iloinneet parhain päin kääntyneestä tilanteestamme! Sitäkin suurempi onni on nyt ollut seurata vaavin vilkasta liikehdintää. Ihan parasta olis vaan pötkötellä sängyssä ja kuunnella temmellystä :-). Välillä se onnistuukin, mutta onhan tässä uusperhe-arjessa hieman muutakin tekemistä.

Pari päivää oltiin juuri anopin herkkuja syömässä, vaakaan en vielä kotiin tultua uskaltautunut, mutta mulla anyway myös tullut painoa jo reippaasti, ehkä jotain 8kg...

Mulla on ollut vasta kolme kertaa neuvola, jotenkin tuntuu aika harvakseltaan olevan nämä käynnit. Heinäkuussa neuvolarakennus rempassa, mutta silloin toisaalta oli noita ultratutkimuksia tuolla naapurikaupungissa. Elokuun neljäs pvä vasta seuraava neuvola. Hieman on ruvennut huolestuttamaan noi supistukset, toivottavasti sitten lääkärikin pian tarkistaa tilanteen.

Hyviä vointeja kaikille!

Jumppis 22+6

Vierailija
19/28 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko joku ystävällisesti lisätä mut tohon listaan,la 4.11 ja 3 lapsi,ja kätilöopisto.:)

Vierailija
20/28 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vain lievähkössä täällä Alpeilla. Ensi ke kotio ja pe olisi taasen neuvola (meidän kolmas). Vaavi on ollut ihanan vilkas, mutta mies ei tunne liikkeitä vielä (sillä on niin karheet kädet ;)).

Nimet oli valmiiksi mietittynä, mutta nyt mies on alkanut empiä tytön nimen suhteen. Tyttö olikin meille vaikeampi nimi keksiä, poika tuli kuin salamaniskuna, mutta koska niitä palleja ei näkynyt ultrassa, niin pitänee jatkaa tyttelin nimen etsintää vielä :)

Masu on kasvanut oikein roimasti, painosta en vieläkään tiedä.

Vaavin vaatteista olisin kysynyt niiltä joilla on useampi lapsi, että minkä kokoisia sitä kannattaa ostella? Olen täältä reissulta ostellut muutamia söpöjä (Ranskan ympäriajosta piti ostaa sekä body että ruokalappu :)).

Vaunut me saadaan lainaan ja sekä sänky että hoitopöytä haetaan Ikeasta. Babysitter pitää tietty ostaa kans sekä se aktivointimatto. Rintapumpun haluaisin, mutta mikähän olisi hyvä? Sekä kantoliinan ja tietty auton turvakaukalo on pakollinen hankinta - onneksi miehen vanhemmat ostanevat suurimman osan hankinnoista... Meille myös must on ostaa sellainen retkireppu lapselle (ainakin Deuter myy sellaisia). Sitten voi ehkäpä jo ensi kesänä kokeilla hieman kuinka onnistuu lyhyehkö vaellus toisen kanssa.

Toivottavasti kaikkien vaivat alkavat helpottamaan ja ongelmat ratkeamaan!