:) :) Marrasmasut viikko 30 :) :)
NIMIMERKKI______LA______KUINKA MONES_____SYNNYTYSSAIRAALA___SP VEIKKAUS
papu’08’09_____1.11._____2._____KSKS_____poika
paakkis________4.11._____3._____KOS
anskupa_______4.11._____1._____Oulaskankaan sairaala
Suhmura______5.11._____1._____K-S KS
Aippu77_______5.11._____2._____TYKS
pikkupippuri___6.11._____3._____SAS_____tyttö
Misu&masu___6.11._____3.______Ruotsi____poika
julianna1______8.11._____1._____Jorvi
Nennu77______8.11._____3._____?_____poika
anilja_________9.11._____3.______K-P KS
Adara________9.11._____2.______KSKS
uma81_______11.11._____2._____K-P KS
Piitaliina______13.11._____4._____NKL____poika
Lotta________14.11._____3.______Kätilöopisto
Kirsiliini______15.11._____3._____KOKS
peppipihlaja__16.11._____4._____KSKS_____tyttö
Nemilia______17.11._____1.______Meksiko_____poika
OmeNainen___18.11.____3.______TAYS
Nyyny_______18.11._____2._____TYKS
Huldahuoleton_18.11.____3._____TAYS_____tyttö
Irish79_______19.11._____1._____KYS
Jane_________19.11._____1._____?______tyttö
Helene4______20.11._____4._____LUS
joleen/joors1__20.11._____2._____HYS
MaggyOo_____21.11._____1._____KOKS
jenskae_______21.11._____2._____Kätilöopisto
UnelmaSäleikkö_22.11.____1._____TAYS
Jumppis______22.11._____3._____KHKS____tyttö
HeMuliini_____22.11._____4._____Kätilöopisto
Jonsku82_____22.11._____5._____TYKS_____poika
minitassu_____23.11._____2._____OYS
Aotearoa_____24.11._____4._____TYKS
höttis____24. tai 29.11.____2.____Jorvi
Santsuli______26.11._____1._____Lohja
toscana_______26.11.____1._____KSKS
Marsupialia____26.11.____1._____OYS_____poika
susbell________26.11.____1._____Kätilöopisto____poika
Eveliina87_____28.11.____1._____Raahen sairaala
xarda_________29.11.____1._____KHKS
Pinky´s mom___29.11.____1._____NKL_____poika
kaisuliini______29.11.____1._____SAS
epeli09_______29.11.____1._____NKL____tyttö
Kommentit (28)
mullakin syntynyt molemmat 40+2.ammetta oisin ainakin ekalla halunnut koittaa,mut se oli varattuna silloin haikaranpesässä.nytkin olen menossa haikaranpesään,ainakin synnytyskeskusteluun.Mulla on eka lääkäri parin viikon päästä,neuvola käyntejäkin ollut tosi harvoin,n.6vkon välein.onko muuallakin helsingissä näin?ainakin täälä koillishelsingissä harvoin...tosiaan eka lekurikin vasta viikoilla 26-27...Jonkin verran nyt ilmaantunut "liitoskipuja" tms.maha taitaa alkaa kasvaa nyt hurjaa vauhtia....Hyvää vointia kaikille!!:)
moi.itse olen tykännyt aventin käsikäyttösestä pumpusta.hyvin toiminut ainakin itsellä:)
Tuli sitten käytyä Naikkarilla sisätautilääkärin juttusilla. Sain lähetteen Meikkuun, jossa tarkoitus tehdä sydämen uusi ultraus, josta sitten varmaan selkenee enemmän. Sentään labrojen tulosten mukaan tilanne ei ole hälyttävä, vaan reilusti parempi kuin vielä talvella. Lääkäri laittoi myös testaamaan kuntoa kävelemällä portaat, jonka jälkeen piti käydä kätilön luona kertomassa kuinka korkealle jaksoin pysähtymättä (6krs meni, joskin olin "hieman" hengästynyt).
Vauva potkii tarmokkaasti, asia joka kiinnosti myös kätilöä, koska sokerit ovat sitten tällä kertaa heitelleet melkoisesti. Ei ole kiva elää insuliini-uhan alla... Mutta pelottelun jälkeen kahden aamun paastoarvot ovat olleet jo peräti 5,3! Ennen tätä ukaasia pistelin illalla kymmenen jälkeenkin vielä ruisleipää niin, että aamulla sokerit olivat järestään yli 6...
Jos siis sokerit jatkavat edelleen sekoiluaan, edessä insuliinin pistäminen (joskin jos eivät kovin pahasti, lääkkärin mukaan voidaan harkita tablettihoitoa). Paino ei ole noussut pätkääkään, joten tuskin sokerin keskiarvo on ollut kovin korkea tähänkään saakka, nyt alun huitelun jälkeen oli vielä 7,2, nyt tippui jo sitten 6,4.
Kaikki siis edelleen hyvin!
T: Piitaliina (rv24+2)
En tiedä muistaako minua enää kukaan, kirjoitin viimeksi joskus keväällä... Olen kyllä palstaa seurannut ja nauttinut kovasti teidän kohtalotovereiden odotuskuulumisten lukemisesta. Itse asiassa kirjoitin äsken megapitkän viestin, joka sitten hävisi johonkin, plääh! Kokeilen ensin, tuleeko tämä perille, ennen kuin hiukan lyhennettynä kirjoitan uuden viestin. Aiemmin käytin nimimerkkiä H_Ö_P_Ö tai höpö tms., katsotaan, saanko sen toimimaan vielä, jotenkin se palstauudistus aikoinaan sai mut putoamaan joukostanne.
Höpö
No nyt toimii, kivakiva! :)
Eli minut voisi ensinnäkin joku taitava lisätä listaan, odotan siis kolmatta, menen Jorviin ja laskettu aika on 26.11. Olen 29v.
Lyhyesti kuulumiset: Raskausviikkoja on 22 ja rapiat, olo on jo muhkea, masu on iso ja kilojakin olen kerännyt tämän palstan ennätyslukemat ilmeisesti, eli n. 9 kg...! Niistä viimeiset 3 kg on tulleet n. kilon viikkovauhtia. :( Olenkin painostani jo hiukan huolissani, koska mielestäni en mässäile mitenkään hullun lailla, toki nyt näin kesällä ja lomalla tulee jonkin verran herkuteltuakin... Mutta ihan normaalisti mielestäni syön. Aikaisemmissa raskauksissani painoa oli tullut tässä vaiheessa n. 6-7 kg. Kokonaisuudessaan painoa mulle on tullut raskausaikoina n. 15 kg. Muuten olo on tällä hetkellä ihan ok. Liitoskivut on alkaneet, ne vaivaa aika lailla. Heti kun on pidempään pystyssä touhuamassa, alapäässä tuntuu tosi inhottavalta, jomottaa, ja varsinkin sängyltä nousu on tuskaa! Olen joutunut luopumaan jo ajatuksesta, että tekisin kävelylenkkejä, koska sen jälkeen joudun menemään makaamaan ja seuraavana päivänä liikkuminen on vaikeaa. Onko teillä kenelläkään samanlaista vaivaa? Hirvittää jo, että miten selviän töissä, kun palaan muutaman viikon päästä sinne lomalta, ja työni on sellaista, että en voi päivän aikana juurikaan edes istahtaa. No, täytyy vain katsoa päivä kerrallaan. Olen vain tosi huono millekään lääkärillekään olostani valittamaan, yritän aina selvitä jotenkin vaikka hampaat irvessä. Ja se ei ehkä ole kuitenkaan raskaana ollessa järkevin asenne...
Varasin itselleni sokerirasituksen 14.8., kun mua huolestuttaa tuo painonnousu. Neuvolassa painooni ei ole vielä puututtu, mutta edellinen neuvolani olikin melkein 3 viikkoa sitten, ja tuo suurin painonnousu on tullut vasta sen jälkeen. Seuraava neuvola on vasta 13.8., eli tosi harvoin täällä Vantaalla näin kesällä on näitä neuvolakäyntejä, outoa. Aikaisemmat raskaudet on menneen 1-2 viikkoa yli lasketun ajan, ja vauvat ovat olleet kuitenkin aika isoja syntyessää, ensimmäinen hiukan alle 4 kg ja toinen hiukan yli 4 kg. Lapsivettä mulla on myös ollut toooosi paljon!
Olipa omanapaista tekstiä! Anteeksi! Jotenkin, kun kirjoittaa samat asiat toiseen kertaa, niin tekstistä tulee jotenkin hätäistä ja töksähtelevää...
Oikein hyviä vointeja kaikille marrasmasuille!
Lupaan jatkossa kirjoitella aktiivisemmin! :)
Höpö rv 22+3
Itse ostin jonkin verran ihan pieniä (koko 44 ja 50) mutta lapsi syntyikin vain 35cm pituisena. Nämä vaatteet ostin kun poika oli jo syntynyt ja oli vielä sairaalassa. Saimme tosi paljon vaatteita kokoa 50-62 ystäviltä ja tutuilta ja itse hankin vaatteita vasta 68 koosta eteenpäin. Samaa ovat muutkin tuttuni sanoneet eli kauhean paljon ei kannata ihan pientä ostaa. Minulla oli aventin sähkökäyttöinen rintapumppu ja tykkäsin siitä tosi paljon. Jouduin lypsämään kaiken maidon koska poika ei oppinut rinnalle (tottui sairaalassa jo saamaan maidon helpommin pullosta). Siksi tuo sähkökäyttöinen oli oikeastaan koko rintaruokinnan edellytys. Silloin tällöin käyttöön tuo käsikäyttöinen avent on varmasti hyvä. Malliltaan samanlainen kuin sähkökäyttöinen. Eli suosittelen kyllä aventia. Muitakin tuli testailtua sairaalassa ja neuvolassa.
Täällä noudatellaan nyt kantorajoitusta ja tiukkaa tekee kun ei saisi yhtään poikaa nostella. Muuten vointi on ollut aika hyvä, supisteluja kokonaisuudessaan hyvin maltillisesti. Viikon päästä on sitten kontrolli ja silloin katotaan tilanne ja mietitään pystyykö töihin. Painoa minulle on tullut 3,5kg, mutta punnituksesta on jo kaksi viikkoa.
Hyviä vointeja kaikille ja tervetuloa odessalle tänne marraskuisiin. Tsemppiä myös hudahuolettomalle ja aotearoalle!
Minitassu, rv23
Kolmesti yritin meille aloittaa uutta viikkopinoa ja joka kerran mennyt jostain syystä pieleen. Tosi rasittavaa! On nämä vaan huonot sivut ja jatkuvasti teknisiä ongelmia. Jospa mun sepustukset ilmestyisi tänne valmiiseen pinoon asiallisessa muodossa...
Tsemppiä kaikille niille joilla on keskosuuden vaara! En tiedä miten ite osaisin ottaa tosi rauhallisesti, mutta ottakaa edes te!
Höpö, meillä taitaa olla samanlaista vaivaa, koska mulla myös alapää välillä tosi inhottavan tuntunen ja kipeä. Alavatsakin on lähes koko ajan kipeä ja kosketusarka. Kävelylenkit olen unohtanut ajat sitten ja ruokakaupassakin joudun välillä istumaan milloin missäkin. En tiedä johtuisko tämä vaiva siitä, että mulla vauva todella alhaalla ja siksi painaa niin paljon. Olen esikoisesta vielä hoitovapaalla, mutta jos työssä pitäisi käydä, en tiedä miten pärjäisin.
Taas ollaan vähän lähempänä marraskuuta! En millään malttais odottaa! Ensimmäinen hankinta on nyt tullut hankittua vauvalle nimittäin tumppuja. Niitä olen ikävissäni hypistellyt. Tänään ajattelin käydä kirpparilla katselemassa vauvanvaatteita. Paljon olen kaupassakin katsellut, mutta mitään en ole osannut ostaa kun niin selvästi erotellaan poikien ja tyttöjen vaatteet erikseen eikä meillä ole sukupuolesta tietoa.
Viime viikko meni reissatessa. Yhtenä päivänä istuin autossa 800km ja ihan mukavasti jomotti loppumatkasta sekä jalkoja että oikeaa kylkeä. Yllättävän hyvin kuitenkin jaksoin, vaikka etukäteen pelkäsin miten käy.
Onkohan liian myöhäistä käydä yksityisellä joko 4D- tai rakenneultrassa? Vauva potkii niin vähän, että saan olla jatkuvasti huolissaan. En ymmärrä miksi tunnen nyt niin vähän liikkeitä kun vielä vajaa kuukausi sitten potki aina kun istahdin alas. Saattaa olla, että tunnen päivän aikana vain pari hassua potkua. Ultra varmaan rauhoittais oman mielen kun näkisi vauvalla olevan kaikki hyvin.
Taidan mennä takaisin sänkyyn yrittämään josko uni vielä tulis. Tästä alkaa tulla tapa, että aamuyöstä herään murehtimaan ja stressaamaan kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä enkä enää saa unta :/
Adara 25+1
hah jopas sattui, sama l.a.! Tosin mä en usko että mulle osuu kohdalleen tuo laskettu, esikoinen syntyi 40+4 ja toka 42+0 käynnistyksellä.
Mulla on kanssa kaksi tyttöä, esikko 5v ja kakkonen kohta 3. Olen molemmat synnyttänyt Haikaranpesässä Kättärillä, ja hassua kyllä vielä samassa synnytyssalissa! :) Ekalla kerralla vaan en päässyt ammeeseen kun vesien menosta oli liian kauan kun vihdoin saliin asti päästiin. Tokalla kerralla olinkin sitten senkin edestä ammeessa, ja se oli ihanaa. Saa nähdä miten tällä kerralla käy!
Nyt on pitänyt vedellä vähän rennietä taas, ollaan nähty kavereita muutamana päivänä ja on tullut syötyä yhtä jos toista herkkua, kostautuu ikävästi närästyksenä (sekä vaakalla, tottahan toki). Ehdinkin tuossa jo hihhuloida kun paino pysyi parisen viikkoa melkeen tasasena..
Mulla on ens torstaina lääkäri, ja viime torstaina kävin tokassa sokerirasituksessa. Eka paastoarvo oli ainakin hyvä, 4,2. Toivon ettei sit ne muutkaan olis mitenkään kummallisia.
Hih. Mutta hyvää viikonlopun jatkoa vaan kaikille...
t. Paakkis 25+3
t. Paakkis