Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin juomisen. Miksi on niin vaikeata, siis ystävillä???

Vierailija
20.07.2009 |

Kaikki koko ajan painostaa juomaan, edes ottamaan yhden, kysellään syytä juomattomuuteen ja vähätellään juomisen haittoja.

Mitä se muille kuuluu miksi mä en juo tai ylipäätään mitä mä suuhuni kaadan????

Selittäkää pliis, miksi raitis ihminen on uhka?!

t. tipaton tammikuu jatkuuuuuu

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- juomattomat ovat usein aika jäykällä tuulella, eivät rentoudu - eivät ole iloisia - eivät "juhli" - eivät tule tanssimaan - väsyvät helposti ja lähtevät baarista aikaisin kotiin (jos edes baariin tulevat. Tässä joitakin syitä. Ei toki voi yleistää, mutta meidän piireissä näin. Juomattomat ovat yksinkertaisesti tylsiä.

Itse selvänä haluaisin tanssia, mutta muut makaavat "sammuneina" sohvilla "ovat liian väsyneitä" tai joutuvat notkumaan baaritiskillä juomiseen keskittyessään, välillä menevät vessaan. Tylsää jos mikä :-(

Juojat ovat tylsiä ja mieleltään köyhiä, eivät osaa olla iloisia tai pitää hauskaa muuten kuin kemiallisesti huumattuina, ja jutut ei siinä vaiheessa oo hauskoja saati älyllisiä.

Vierailija
2/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse juo, mutta en ole KOSKAAN, MISSÄÄN, törmännyt siihen, että joku kummastelisi sitä tai painostaisi juomaan tai että asiaa pitäisi jotenkin selitellä tai puolustella. Mä en suoraan sanottuna edes usko, että ihmiset huomaavat koko juttua. Mä en ymmärrä, missä te muka elätte, joiden pitää puolustella juomattomuutta?

Vai onko kyse sitten siitä, että te ensin itse teette juomattomuudestanne ison jutun ja puheenaiheen ja sitten kun toiset tarttuvat siihen, koette sen painostamisena tai selittelynä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisen kännikulttuurin edustajat puolustautuvat. Oikeesti; mikään ei ole niin tyhmä ja tylsä kuin kännissä oleva ihminen, mies tai nainen. Juttu on siinä että kun olet kännissä, LUULET olevasi tosi mahtava- todellisuudessa ne jotka eivät ole kännissä näkevät kuinka tyhmä ja tylsä OIKEASTI olet.

Mä juon mielelläni lasi tai kaks viiniä silloin tällöin, mutta mitä mielenkiintoisemmaksi elämäni on tullut ja mitä enenmmän olen siihenlöytänyt sisältöä, sitä vähemmän haluan pilata sitä kännillä, krapulalla ja varsinkaan kännissä sössöttävien ääliöiden seuralla:D

Ja totta, olen tosi tylsää seuraa niiden kännissäjuhlioiden kannalta; ne tyhmät jutut ei tosiaan naurata. SEn sijaan nautin ja osaan heittäytyä aidosti viehättävien ja mielenkiintoisten ihmisten seurastaan. On ihanaa kubn kohtaa iyhmisiä joilla on ajatuksia, huumoria, osaavat keskustella, on romantiikan taitoja jne.

Tämä kännikulttuuri on suomalaisten säälittäviä itsepetoksen muotoja- ja niinkuin moni muukin asia- vaikka melkeikn kaikki sitä harrastaisivat, se ei tee siitä hienoa. Se tarkoittaa vain että on paljon arvostelukyvyttömiä ihmisiä, jotka ryömivät lauman mukana minne vaan uskaltamatta olla aidosti hauskoja ja fiksuja.

Ihanaa, että meidänlaisiakin ihmisiä vielä Suomesta löytyy :).

Vierailija
4/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse juo, mutta en ole KOSKAAN, MISSÄÄN, törmännyt siihen, että joku kummastelisi sitä tai painostaisi juomaan tai että asiaa pitäisi jotenkin selitellä tai puolustella. Mä en suoraan sanottuna edes usko, että ihmiset huomaavat koko juttua. Mä en ymmärrä, missä te muka elätte, joiden pitää puolustella juomattomuutta? Vai onko kyse sitten siitä, että te ensin itse teette juomattomuudestanne ison jutun ja puheenaiheen ja sitten kun toiset tarttuvat siihen, koette sen painostamisena tai selittelynä?

enkä todellakaan KOSKAAN tee siitä MITÄÄN numeroa, usein jopa annan ymmärtää, että kokiksen seassa on jotain muutakin, ettei aina tulisi niitä kieroutuneita katseita ja juttuja

Vierailija
5/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse juo, mutta en ole KOSKAAN, MISSÄÄN, törmännyt siihen, että joku kummastelisi sitä tai painostaisi juomaan tai että asiaa pitäisi jotenkin selitellä tai puolustella. Mä en suoraan sanottuna edes usko, että ihmiset huomaavat koko juttua. Mä en ymmärrä, missä te muka elätte, joiden pitää puolustella juomattomuutta? Vai onko kyse sitten siitä, että te ensin itse teette juomattomuudestanne ison jutun ja puheenaiheen ja sitten kun toiset tarttuvat siihen, koette sen painostamisena tai selittelynä?

enkä todellakaan KOSKAAN tee siitä MITÄÄN numeroa, usein jopa annan ymmärtää, että kokiksen seassa on jotain muutakin, ettei aina tulisi niitä kieroutuneita katseita ja juttuja

taidat pyöriä porukoissa,joissa se viina on todella tärkeä asia (voiko olla junttimaisempaa!). Mitä hauskan pito ja bilettäminen heille tarkoittaa? Kaksin käsin viinaa ja vauhdilla? Kyllä minunkin tutut juovat ja joskus ihan liikaa,mutta bilettää lähetään ulos ja tanssimaan, ei tosiaankaan mitään kotona kännäämistä.

Vierailija
6/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni jos ei voi yhtään juoda alkoholia niin on aika tylsä ja nipo. tulee mieleen sellainen tärkeilevä kana "mä olen fiksu maailmannainen, te muut ootte juntteja kun viina maistuu", ei huvittais bilettää tollasen kanssa. ja huom. en asu Suomessa mutta eräässä toisessa euroopan maassa jossa kännäily erittäin suosittua.

Vierailija
7/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni jos ei voi yhtään juoda alkoholia niin on aika tylsä ja nipo. tulee mieleen sellainen tärkeilevä kana "mä olen fiksu maailmannainen, te muut ootte juntteja kun viina maistuu", ei huvittais bilettää tollasen kanssa. ja huom. en asu Suomessa mutta eräässä toisessa euroopan maassa jossa kännäily erittäin suosittua.

On tylsä ja nipo jos ei tykkää vetää pahan makuista litkua, josta ei ole mitään hyötyä. :D Siksi biletänkin sellaisten ulkkisten seurassa,jotka vähän välittävät, onko kännissä vai ei,koska tärkeintä on pitää hauskaa ja tanssia, ei se örveltäminen, tappeleminen kännissä ja itsensä nolaaminen. ;)

Vierailija
8/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen alkoholista nauttinut tuttava on nykyään nollalinjalla? En mä yritä sillä vaatia ketään tilille tai kyseenalaistaa sen valintaa, sehän nyt on vain jutustelua. Saattaisin kysyä myös esim. että mistä se on ostanut kenkänsä tai mistä se keksi nimetä lapsensa Matiksi tai miksi se muutti Pihlajamäkeen tai mitä nyt ikinä mieleen tuleekin. Sehän on sellaista kevyttä rupattelua.

Vierailija
9/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun mielestsi on vaan kaksi vaihdetta - joko hirveä känni päälle, tappelut ja kaikki tai sitten ei pisaraakaan.. halloo.

Vierailija
10/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten muut tottui siihen että käytän alkoholia hyvin varovasti, 1-2 annsota / ilta.

Nyt jos joisin itseni humalaan, he varmaan järkyttyisivät.

Vierailija
11/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustavat omia tapojaan. Kännääjät (vai miksikä he haluavat että heitä kutsutaankaan) luulevat olevansa aitoja hauskoja bilettäjiä ja raittiit ihmiset kutsuvat itseään yli-ihmisiksi koska heidän ei tarvii juoda, huoh!

ap

Vierailija
12/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain välitä alkoholista

Vierailija
13/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen elämäni. En kun välitä alkoholista

Vierailija
14/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- juomattomat ovat usein aika jäykällä tuulella, eivät rentoudu

- eivät ole iloisia

- eivät "juhli"

- eivät tule tanssimaan

- väsyvät helposti ja lähtevät baarista aikaisin kotiin (jos edes baariin tulevat.

Tässä joitakin syitä. Ei toki voi yleistää, mutta meidän piireissä näin. Juomattomat ovat yksinkertaisesti tylsiä.

Vierailija
15/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tämän vuoden ollut kuivin suin. Syynä on tosi pahat migreenikohtaukset. Alkoholi on yksi pahimmista laukaisijoista.

Olen kyllä valmis bilettää selvinpäinkin, mutta jotenkin vähiin on iltamat jääneet. aluksi olin paljonkin mukana, mutta juomattomuuden kummastelu oli jotain ihan käsittämätöntä. Ja just: ota nyt yksi, ei se yksi haittaa. Koko ilta meni aina tähän ja hauskuus alkoi olla tiessään.

Jotenkin ihmiset kokee, että olen jotenkin heitä parempi tms, jos ei juo. Vaikka kuinka pitää matalaa profiilia juomisistaan ja koko ajan lasissa Pommaccia tms, ja pitää juttua yllä, niin silti se jankkaus jatkuu.

Ja minä kun niin mielelläni näen kavereitani ja käyn bilettää ihan selvinpäinkin, niin enää en jaksa=(

Vierailija
16/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiirisi koostuu juovista ihmisistä - olet itsekin ollut sellainen. He toivovat menon jatkuvan ensiseen malliin, koska silloin oli hauskaa. He eivät vielä ole tottuneet siihen että hauskaa voi olla ilman alkoholiakin.

Vierailija
17/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- eivät "juhli"

- eivät tule tanssimaan

- väsyvät helposti ja lähtevät baarista aikaisin kotiin (jos edes baariin tulevat.

Olen kyllä iloisella tuulella, mutta en "juhli" sillä tavalla kuin olisi suotavaa. En muuten vaikka olisin juonut jotain.

Vierailija
18/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoajan joku urputtaa juomattomuudesta. Eikä halua viettää aikaa niiden kanssa, jotka eivät hyväksy valintaa.

- eivät ole iloisia

- eivät "juhli"

- eivät tule tanssimaan

Tässä joitakin syitä. Ei toki voi yleistää, mutta meidän piireissä näin. Juomattomat ovat yksinkertaisesti tylsiä.

Vierailija
19/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- juomattomat ovat usein aika jäykällä tuulella, eivät rentoudu - eivät ole iloisia - eivät "juhli" - eivät tule tanssimaan - väsyvät helposti ja lähtevät baarista aikaisin kotiin (jos edes baariin tulevat. Tässä joitakin syitä. Ei toki voi yleistää, mutta meidän piireissä näin. Juomattomat ovat yksinkertaisesti tylsiä.

En juo alkoholia, koska en tykkää siitä ja kännissä on tylsää. Biletän, selvänä on helppoa tanssia ja jutella tuttujen ja tuntemattomien kanssa. Aamulla ei ole huono olo,vaikka kotiutuisikin klo 5 ja lapset herättävät klo 7. ;) Tosin kaveripiirissäni ei kukaan koskaan ole ihmetellyt tai kommentoinut negatiivisesti, päin vastoin, onpa joku selvänä jos jotain sattuu.

On se todellakin outoa,että joidenkin juomattomuuta ihmetellään?!? Sehän pitäisi olla toisin päin, miten ihmiset pystyvät juomaan ja miksi.. ;)

Vierailija
20/24 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa oikeasti olla niin paha kuin joskus toitotetaan kun suurin osa kirjoittajista on kupin ottamisen kannalla. Surullista.

Ulkomailla asuvana en taida olla ihan ajan tasalla ja nyt huomaan että kaunistelen suomalaisten juomistapaa täällä siitä puhuessani.

Oma käytäntöni on joskus juoda viiniä ruoan kanssa jos maku sitä "vatii" ei niinkääan sen takia että joisin tarkoituksella alkoholia. Kykenen juhlimaan ja tanssimaan (ilman huikkaa pysyy paremmin pystyssä) ilman juominkia.