MAALISMASUT 2010 vko30
Kommentit (51)
Heippa!
Tervetuloa uusille ja Onnittelut! Yritin päivittää listaamme tästä että vanhasta ketjusta ja joku on siltikin voinut jäädä vielä listasta pois, pahoittelut eli viestiä vain jos nääin vielä käynyt!
Meitä onkin ihan kivasti täällä =)
Itselläni päivisin kuvotusta ja tää palelu aamuisin on ihan kamalaa jos hiukankaan viileämpää kuten tänä aamuna, hyvä etten pystyyn jäätynyt ulkona, hyrrr.....
Vielä 1,5vko niin eka neuvola ja ensviikolla alkaisi taas työt et loma tältä erää loppu mut jos kaikki menee hyvin niin eihän tässä ole kuin tää vuosi loppuun niin sit alkaakin saikku ja lopulta äippäloma jos mennään vanhan kaavan mukaan.
Pikkuneitimme kaipaa, mentävä, palaillaan=)
Jaksuja kaikille, tänään jo vko 7 poks*
Ajattelin tulla pinoon mukaan. Eli la 25.3 ja 2 lapsi tulossa..
Varasin eka neuvolan. Jälkikäteen vain jäin miettimään kun antoi ajan niin kauas, silloin olis jo viikot 9+6, melkein jo yhdestoista viikko alkamassa. Eikä puhunu mitään niskapoimu-ultrasta, niin kai se varataan sit siellä neuvolassa (en muista miten oli viime raskaudessa) mutta kai sen np-ultran sit voi varata niin viime tipassa..
Ens viikolla on tytön neuvola niin täytyy ehkä vielä kysäistä..
Mietin sitä yksityisellä ultrassa käymistä vielä.. aina olen käyny joskus 8.-9. viikolla mutta mietin vain kannattaako se sit kutenkaan..
Toki ois kiva tietää että vauva on siellä, vaikka enhän minä siihen voi vaikuttaa suuntaan taikka toiseen.. Jos en kävis ultrassa niin tuntuis ehkä ikuisuudelta odottaa sitä np-ultraa. Olis vaan kiva tietää että tuolla on elämää.
En tiedä kuuluuko vielä tuolloin ekassa neuvolassa sydänäänetkään.
Se ultra yksityisellä on vaan niin kallis! Harmi ku meidän neuvolassa ei ole ultralaitetta. Viime kerralla yksityisellä ultra oli kyllä pettymys sinänsä, siis vauva oli siellä ja kaikki normaalisti, mutta toimitus oli vaan todella pikainen. Vanha lääkärisetä käski riisua housut ja muutaman minuutin ultras ja sanoa töksäytti vaan et siellä sikiö on ja arvioi viikot, siinä kaikki.
Käynti kesti kaikenkaikkiaan ehkä 10min:(
Noi on tärkeitä hetkiä niin sit joku pilaa tollasella työhönsä rutinoituneella käytöksellä.
ApsiDeisi 6+2
Olin pitkän aikaa jo helmikuisten puolella mutta eilen kävin ultrassa ja laskettu aika ultran mukaan meni melkein kuukaudella eteenpäin eli aluks oli et laskettu olis 7.2 ja nyt se on vasta 1.3. Mut on kuulemma aika normaalia kun esikoisen synnytyksestä on aikaa vasta 4,5 kk ja hormoni toiminta ei ole palautunut täysin ennalleen...
Elikkä LA 1.3, Hande86,toinen lapsi tulossa
ilmottaisin itseni listaan, en vaan tajua miten saan itseni tuon listan jatkoksi...?
kyseessä toinen raskaus rv 4+6. LA menkkojen mukaan olis 27.3
vauva ollut "tilauksessa" 2 vuotta, epätoivo ja piinaava odotus vihdoin palkittiin :D plussa tulos oli todellinen ylläri, ei tätä meinaa oikein vieläkään uskoa ja tajuta todeksi. jokainen vessa reissu on piinaavaa, koska pelkään että täti pölähtää vielä paikalle, tai että jotain kamalaa tapahtuu vielä. kumpa osais ottaa nyt ihan rennosti ilman suurempia paineita. ensimmäinen raskaus oli erittäin vaikea ja hanakala, siksi pelkään ja odotan kauhulla, että miten asiat nyt menee...
oireina ollut kamala väsymys, huimaus, kiukkuisuus, paleleminen ja oksettava olo (kertaakaan en ole vielä oksentanut) ja närästys.
iloisia vauvan odotus hetkiä kaikille!
**MAALISMASUT 2010 VKO 30**
LA, nimimerkki, monesko tulossa
1.3.10, Kolmaskerta, 3
1.3.10, Edea 3
4.3.10, EllaNiina, 3
4.3.10, Helky, 3
5.3.10, Kesäkerttu, 1
5.3.10, Irinja75, 3
10.3.10, Emily, 2
11.3.10, neljäs vm70, 4
15.3.10, Adeliina, 3
15.3.10 Catya82, 2
16.3.10 Niinuli, 3
16.3.10 ApsiDeisi, 3
17.3.10, SnowWhite, 2
18.3.10, Metsämansikka, 1
19.3.10 Heidi,1
21.3.10 Uniq, 2
22.3.10, Sania
31.3.10, Äippä1980,2
FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)
elo, 2, (Maaliskuun puoliväli)
MuikeaMustikka, 3
(27.2.10, Enkelinäiti, 2)
Plussattiin pari päivää sitten:) Meillä tuo raskaaksi tuleminen on ollut liiankin helppoa mutta synnytys vaikeampi. Olotila on hyvä, vatsaa vähän kipristää niinkuin viimeksi. Katsotaan tuleeko pahoinvoinnit tässä raskaudessa, lyhyesti: olo on onnellinen:)
Onnea kaikille plussanneille!
Koska muuten suositellaan että viimeistään käydään neuvolassa? Voinko mennä vasta syyskuussa samalla kun olisi tyttären 2 vuotis tarkastus?
Tää on kyllä niin outoa touhua etten meinaa uskoa. koko ajan, siis IHAN koko ajan pitää syödä jotain ja siltikin etoo, huippaa ja kaottaa... onneks en oo vielä oksentanu, sitä en pysty, lähellä on ollu...
hassun tästä tekee se, että neuvolan täti painotti, että kun kerta ekassa raskaudessa ei ollu mitään oireita, ei niitä tule ntkään, sillä oireilla on tapana lieventyä mitä useampi raskaus on meneillään...
ei lohduta ei. luin (tyhmä kun olin) pahoinvointi.fi -sivuilta että raskauspahoinvointi on yleisempää monisikiö- ja mondoraskauksissa. tutkin tätä mondoa sitten ja sehän on rypäleraskaus... tuli heti sellanen olo että voi ei! pelkää pahinta -ajattelu tapa veti voiton.
tiistaina pääsen ultraan, ihan lapsettomuushoitojen takia tällänen vakikäytäntö, en siis mene yksityiselle. eiköhän siellä sitten selviä mitä siellä masussa tapahtuu...
voimii kaikille ja ihanaa viikonloppuu
Catya 6+3
Täällä kans kuvottaa heti aamusta alkaen iltaan asti mut kun ei tee mieli syödä.... ja jos juon toisen kupin kahvia päiväs niin jopa närästää, ei mulla närästys dellises raskaudes näin aikaisin alkanut.
Äippä1980 toivottavasti nm. meni oikein, mullakin neiti täyttää syyskuussa 2v eli 26pv:) Mikä päivä sinun neitisi on syntynyt?
Nyt mentävä iltatoimiin, jaksuja kaikille, palaillaan
neljäsvm70 ja masuasukki 7+1
Mahaa kyllä nippailee välillä, rinnat ovat hieman arat ja välillä kuvottaa ruoan ajattelu. Mutta muuten tässä porskutellaan ihan kuin ennenkin. :)
Olen jatkanut jumpissa käyntiä normaalisti ja aion käydä niin pitkälle raskautta kuin vain jaksan. Edellisissä raskauksissa en jotenkin uskaltanut harrastaa liikuntaa, kai pelkäsin sen aiheuttavan keskenmenon tai jotain. Nyt en pelkää, vaan nautin liikkumisesta. Eilen olin tanssitunnilla, jossa sai todella hien pintaan ja kropan liikkeelle. :)
Muikea Mustikka 6+3
Niinhän siinä sitten kävi, että eilen huomattiin, että elämää ei enää ole. Itseasiassa ei ollut ollut enään muutamaan viikkoon. Mitäs sitä olis voinut tietää kun raskausoireet on muutenkin minimaaliseta.
Ehkä karua sanoa näin, mutta tuon helmikuisen kohtukuoleman jälkeen fyysiset ja henkiset kivut keskenmenosta oli pienet. Noista meidän alkuvuoden tapahtumista tulee muuten juttu syyskuun vauvalehteen.
Vuosi 2009 on ollut meille kovin synkkä, mutta pakko sen auringon on tännekin joskus paistaa.
Olen niin pahoillani, ei löydy oikeita sanoja mitä kirjoittaisi ;(
Kovasti jaksuja ja voimahaleja sinulle!
Olen todella pahoillani :(
Täällä yrjönen tuli ensimmäisen kerran kylään toissapäivänä. Yritin toivottaa sen samantien lähtemään,mutta kyllä on meinannut eilen ja tänäänkin tulla. Olen saanut onneksi nieleskeltyä alas. Aamuisin on siis tosi huono olo ja joutuu juoksemaan keittiöön syömään/juomaan ettei oksentaisi. Ja kun jääkaapin avaa niin siellä ei ole mitään kivaa syömistä :D Itkeskelen myös mitä pienimmistä asioista. Neuvolaan ajattelin varailla aikaa maanantaina, yritin perjantaina soittaa mutta eivät vastanneet..
SW 6+3
on todella ikäviä tuollaiset uutiset!!=( toivottavasti saatte tänä vuonna vielä hyviäkin uutisia!!!Paljon jaksamsa ja voimia!!
Täällä välilllä iskee niin mieletön väsymys et tuntuu etten jaksa esikoista hoitaa...nyt kaikenlisäksi niskat ja hartiat niin jumissa et sattuu päähän...
välillä tulee sellainen olo et miten selviän tästä, mut samanlaisia ajatuksia oli esikoisenkin alkuraskaus aikana ja sit se helpotti ku väsymys ym lakkasi..
Minun pitäisi tsempata itseni liikkumaan ku se varmasti piristäisi!
jaksamista kaikille!!!
rv 8+5
Enkelinäiti... =`( Olen pahoillani.
Mulla on ollut jo viikon huonovointisuutta. Muutaman päivän on ollut aamusta iltaan, enemmän iltapainotteisesti. Rennietäkin kävin jo ostamassa, kun närästää ja röyhtäyttää jo tässä vaiheessa! Jotkut liharuoat on alkaneet jo tökkiä ja makeaa en pysty ollenkaan syömään, kun tulee heti huono olo.
Kävin viime viikolla varhaisultrassa ja pieni syke siellä näkyi! Yksiö on siis tosiaan vuokrattu! =) LA siirtyi 9pvällä eteenpäin eli se on 10.3.
Edea 7+3
Pitkä tauko on ollut palstailussa, ja kaikkea tapahtunutkin. Pahoitteluni ja osanottoni enkelinäiti, voimia sinulle!!!
Kiireistä on ollut, ja väsymys vienyt veronsa. Kuinka ihmeessä sitä jaksaa reilun viikon päästä töihin??
Omassa navassa jatkuu siis aamu- ja iltakuvotus ja varsinkin jotkut hajut on SIETÄMÄTTÖMIÄ!!! Nyt viikkoja jo 8+3, nopeastihan tämä aika tässä näyttää menevän. Minulla kun on pientä syyllisyyttä suhteessa työpaikkaan, vaikka ei saisikaan (uudessa paikassa aloittelen, ja 6 kk nippa nappa ehdin olla...) . Sitä se teettää tämä yhteiskunnan negatiivinen asenne perheeseen...
Mutta kaipa se tästä; ehkä eivät ihan heti huomaa mitään kun eivät tiedä millainen vatsanseutu minulla on ennestään.. :D
LA, nimimerkki, monesko tulossa1.3.10, Kolmaskerta, 3
1.3.10, Edea 3
1.3.10 Hande86, 2
3.3.10 Adalmina, 3
4.3.10, EllaNiina, 3
4.3.10, Helky, 3
4.3.10 Tuuli, 3
5.3.10, Irinja75, 3
5.3.10 Kesäkerttu, 1
10.3.10 Emily, 2
11.3.10, neljäs vm70, 4
15.3.10, Adeliina, 3
15.3.10 Catya82, 2
16.3.10 Niinuli, 3
16.3.10 ApsiDeisi, 3
16.3.10 MuikeaMustikka, 3
17.3.10, SnowWhite, 2
17.3.10 marchbaby, 1
19.3.10 Heidi,1
21.3.10 Jempsu, 1
21.3.10 Uniq, 2
22.3.10, Sania
22.3.10 hippu, 2
22.3.10, Zäpäkkä, 1
25.3.10 Helmi-75, 2
25.3.10 mimmuska, 2
27.3.10 vauvatuulia, 2
28.3.10 Wilukissa
31.3.10, Äippä1980,2FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)
elo, 2, (Maaliskuun puoliväli)Menetyksen nyt kokeneet; Enkelinäiti, halaus ja jaksuja ;(
LA, nimimerkki, monesko tulossa1.3.10, Kolmaskerta, 3
1.3.10, Edea 3
1.3.10 Hande86, 2
3.3.10 Adalmina, 3
4.3.10, EllaNiina, 3
4.3.10, Helky, 3
4.3.10 Tuuli, 3
5.3.10, Irinja75, 3
5.3.10 Kesäkerttu, 1
10.3.10 Emily, 2
11.3.10, neljäs vm70, 4
15.3.10, Adeliina, 3
15.3.10 Catya82, 2
16.3.10 Niinuli, 3
16.3.10 ApsiDeisi, 3
16.3.10 MuikeaMustikka, 3
17.3.10, SnowWhite, 2
17.3.10 marchbaby, 1
19.3.10 Heidi,1
21.3.10 Jempsu, 1
21.3.10 Uniq, 2
22.3.10, Sania
22.3.10 hippu, 2
22.3.10, Zäpäkkä, 1
25.3.10 Helmi-75, 2
25.3.10 mimmuska, 2
27.3.10 vauvatuulia, 2
27.3.10 catha,2
28.3.10 Wilukissa
31.3.10, Äippä1980,2FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)
elo, 2, (Maaliskuun puoliväli)Menetyksen nyt kokeneet; Enkelinäiti, halaus ja jaksuja ;(
En ole vielä ehtinyt kaikkien viestejä lukea mutta tässä yritän pikku hiljaa :D
Eli toinen tulossa, esikoinen kohta 1v4kk. KAhden viikon päästä olen palaamassa töihin, joten pikkasen jännittää mitä se pomo sanoo ku pitääki sit kohta jäädä äippälomalle. Noh viimeki ainakin suhtautui tosi hyvin, että katotaan nyt.
Vähän pelottaa minkälaiset oireet pukkaa just tuon työnalotuksen takia. Kamala väsymys ollut nyt viikon ajan vaikka näin alussa mennään. Ja vessassa saa rampata ja koko ajan syödä tai alkaa heikottaan. Ekasta raskaudesta oli kans ihan samat oireet, ilman oksentelua, toivottavasti nytkin menis niin. Pitää käydä niitä raskausvitamiineja ostamassa jos auttais jaksamaan. Ja ens viikon sisään varmaan alkaa se ellotus.
Mutta alan tässä nyt lueskelemaan teidän juttuja ajan kuluksi :)
catha 5+0
Mulla on ollu nyt parina päivänä huono olo iltapäivästä/alkuillasta.. No kivempi sekin kuin et olis aamuisin, en muutenkaan kykene aamupaloja syömään kovin äkkiä heräämisen jälkeen.
Osallistutteko te siihen veriseulaan?
Mä en oikein tiedä, luultavasti kyllä vaikka viime raskauden aikaan päätin etten enää ikinä!
Meillä viimeksi hälyytti turhaan, oltiin riskiryhmässä ja oli pitkä aika odottaa ultraa jossa niskaturvotus katottiin jonka jälkeen pudottiin pois riskiryhmästä.
Luin silloin juttuja lehdistä yms. ja monissa luki ettei monilla paikkakunnilla tehdä sitä enää koska antaa liikaa vääriä hälytyksiä..
Lisäilin catha sut tuohon alkuperäiseen, Tervetuloa joukkoon ja samoin Edea muutin sun LA.si :) Huomenna joka aloittaa uuden viikkopinon niin tuosta pitäisi olla helppo kopsata se, KAIKKIEN PITÄISI OLLA LISTALLA=)
Siitä veriseulasta; itse en ainakaan ole ajatellut siihen osallistua vaikka ikäni puolesta varmasti pääsen koska -07 olin jo niin hilkulla et olisin siihen päässyt silloinkin ja enkä mennyt, katsotaan ensin se eka ultra ja jos siinä jotain poikkeavaa ilmenee niin sit mietin asiaa uudestaan ;)
Eilen piti käydä mustikassa mutta paikka jonne mentiin niin olikin kerätty niin saatiinkin sit saaliiksi villivadelmii 3L =) Ne on nyt etuajassa kypsyneet nekin eli nyt pitäisi ravata vadelmia keräämässä, mustikoita kerää ja teitty huomenna alkaa työt et mene siinä sitten :( Loma loppuu liian aikaisin:( höh...
Mut nyt mentävä aamukaffelle, aurinkokin paistaa taas kivasti, tulossa ihana päivä:)
Jaksuja kaikille, palaillaan
Ensimmäistä lasta odottelen ja ikää on piirun päälle 30 vuotta. Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvolakäynti ja varhaisultra. Näkee vähän missä mennään ja onko kaikki tähän mennessä ok.
Voikaahan hyvin ;) Välillä kyllä hyvä olo on tooosi kaukainen asia..
LA, nimimerkki, monesko tulossa
1.3.10, Kolmaskerta, 3
1.3.10, Edea 3
4.3.10, EllaNiina, 3
4.3.10, Helky, 3
5.3.10, Kesäkerttu, 1
5.3.10, Irinja75, 3
10.3.10, Emily, 2
11.3.10, neljäs vm70, 4
15.3.10, Adeliina, 3
15.3.10 Catya82, 2