Mikä ihme minua väsyttää???
Koko talven ja kevään olen ollut normaalia väsyneempi.
Nyt kesällä päiväpäivältä olen väsyneempi.
Olen niin väsynyt, että koko ajan tuntuu jopa silmissä väsyneeltä ja poskiperissä asti,maiskututtaa niinku joskus ku oikein väsyttää.
Haluisin vaan maata ja nukkua koko ajan.
Kommentit (12)
että Hb normaali, samoin sokerit ja kilpparin arvot.
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta arvot ovat ok.
En jaksa edes kävellä lenkkiä, kun alkaa väsyttää ja tuntuu, että voimat ja happi loppuu.
=(
Itse mietin, että kuuluuko esim. astmaan väsymystä?
Tällaista totaalista väsyä?
Onko väsymys myös syövän oire?
Riesa ollut krooninen jo 15 vuotta.
Hb 140, terveelliset elämäntavat. Veriarvot muutenkin ok. Ei masennusta (paitsi siitä, että mitään mitä haluaisi tehdä, ei jaksa).
Syy yhä vain mysteeri.
Virkeä olo on vain maks. muutaman tunnin päivän aikana, aina ei sitäkään. Kuitenkaan en saa nukahdettua esim. päiväunille, uni ei vain tule.
masentunut liki 20 vuotta sitten,tämäon tyystin erilaista.
Tämä vaan on ihan kouriintuntuvaa väsymystä, nimenomaa niinkuin kropan väsymistä. Mieli on ok, ainoastaan harmittaa kun haluan tehdä kaikenlaista, mutta kroppa sanoo stop.
että Hb normaali, samoin sokerit ja kilpparin arvot.
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta arvot ovat ok.
En jaksa edes kävellä lenkkiä, kun alkaa väsyttää ja tuntuu, että voimat ja happi loppuu.
=(
Koska sulla on katsottu TSH ja t4v? Paljonko ne oli?
T. toinen vajaa
olivat viitearvojen sisällä, en muista tarkkoja lukemia. Toinen arvo oli likellä liikatoimintaa, mutta sanoin, että mieluummin siellä kuin ylempänä.
En kuorsaa, eikä ole hengityskatkoksia, joten en usko uniapneaan.
Keväällä oli tosi rankkaa töissä, olen ollut nyt kesälomalla, eikä väsymys ole helpottanut lainkaan.Päinvastoin, olen väsyneempi kuin keväällä. =(
Mene lääkäriin. Jos ei mene ohi levolla, liikunnalla, terveellisillä ja säännöllisillä elintavoilla. Mulla liikunta ihan ehdoton tapa pitää kroppa käynnissä ja virkeänä. Ilman sitä nuukahdan.
t. se toinen vajaa
Jos töissä on ollut rankkaa, ei kesälomalla välttämättä ehdi toipua. Ainakin minulla kesäloma (4 vkoa) ei olisi auttanut yhtään, ellen olisi lähtenyt pois koko maasta. Muuten loma olisi mennyt kotia pyörittäessä ja työasiat olisivat varmasti pyörineet mielessä. Kun palasin töihin loman jälkeen, olin ekan viikon ihan tööt ja puhki, enkä saanut nukuttua kunnolla, kun stressasin tulevaa.
Eli pienikin stressi pistää kropan lujille, jos se stressi on jokapäiväistä ja jatkuvaa. Kroppa on koko ajan pienessä valmiustilassa, eikä pääse rentoutumaan. Sitä ei itse välttämättä huomaa, mutta läheiset kyllä ovat huomanneet heti, kun töissä on ollut rankkaa.
Eli antaako lääkärit sitten sairaslomaa jos niille menee valittamaan, että on totaalisesti väsynyt?
Olisiko nyt vasta kroppa rentoutumassa stressistä ja siksi olen väsynyt enemmän kuin ennen??
Lääkäriin vaan, eiköhän se siellä selviä.