Kohtutulehdus? Kokemuksia?
Synnytyksestä 5 päivää ja ilmeisesti on nostamassa kuumetta. Lämpö on nyt 37,6.
Alavatsakipuja ei ole, mutta eilen ja tänään kohtu on tuntunut raskaammalta kuin alkuviikosta, ei siis pysty seisomaan pitkään kun tuntuu että se tipahtaa ulos... Myös joitain hyytymiä on tullut, eikä vuoto ole juurikaan vähentynyt alkuviikosta, vaan on edelleen ihan kirkkaan veristä.
Voisiko tämä olla alkavaa tulehdusta? Seurailen tilannetta tämän illan ja soittelen sitten sairaalaan jos tuntuu pahenevan, mutta kaipaisin nyt kokemuksia tulehduksen kokeneilta. :)
Kommentit (3)
Olen synnyttänyt neljä kertaa ja kehdesti olen saanut kohtutulehduksen 1-2 viikon päästä. Oireina lisääntyneet alavatsakivut ja lisääntynyt vuoto (siis jälkisupistukset ja vuoto ovat olleet ensin pienenemään päin ja sitten lisääntyivät). Myös sellaista painon tunnetta oli!
Täällä TAYSin alueella äiti kuuluu ennen jälkitarkastusta synnytysvastaanottoon tällaisissa asioissa, ei tarvitse edes soitella. Vauva ehdottomasti mukaan ja mies myös, jos vaan mahdollista. Siellä tehdään ihan normaalit politutkimukset, kätilön haastattelu, gynen tutkimus ja ultraus, lisäksi tulehdusarvot yms. verikokein.
Itse sain molemmilla kerroilla kahdet voimakkaat antibiootit, ja kotiin sairastamaan. Todella nopsaan onkin paraneminen lähtenyt taas käyntiin, mutta kuurit pitää toki syödä loppuun. Imetystä jatkoin normaalisti, vedin itse vaan maitohappobakteeria joka välissä ja lisäksi vauvan täytettyä 2 viikkoa annoin lusikalla Relatippoja suuhin 5 kpl päivittäin.
Tsemppiä!
ja seuraavaksi olet tipassa sairaalassa, ota vauva mukaan ja piipahda pikimmiten äitiyspolilla, sä kuulut vielä sen piiriin,eli odotella ei varmaan juri tarvitse.
ja sain suoneen antibiottia.
Synnytyksen jälkeen söin sitten antib.kuurin.
Tuo tuntemuksesi ei kuulosta normaalilta ja "Seurailen tilannetta tämän illan ja soittelen sitten sairaalaan jos tuntuu pahenevan" tuntuu hyvältä suunnitelmalta.