MIten leikata taaperolta hapsottava takatukka?
Hei!
Miten olette siistineet lastenne hiuksia? Meillä poika 1v2kk jolta pitäisi saada leikattua niskasta tosi tosi tyylikkään näköinen takafleda pois / siistimmäksi.
Pojan hiukset ovat ohutta hapsua, kasvavat korvan päälle, ja niskaan saisi melkein jo ponnarin. Nyt on ristiäisiä, synttäreitä ja hautajaisia tulossa ja pikkumiehestä tulisi saada edustavan näköinen ;)
Miten ihmeessä hiusten leikkuu onnistuu tuon ikäiseltä? Pää ei pysy hetkeäkään paikallaan. Arveluttaa saako saksilla mitään järjellisen näköistä aikaan, vai näyttääkö pojan pää sen jälkeen ihan kynityltä... :-/
Millaista jälkeä sellaiset parturointikoneet saa aikaiseksi? Ja miten pitkäksi ne max jättää hiukset? Mitään siilitukkaa en pojalle todellakaan tahdo, mutta niskasta nyt vaan siistimmäksi.
Kertokaahan kokemuksianne!
Kommentit (14)
Laitoin vaan ruokapöydälle istumaan ja annoin keksin käteen ja kirjan nenän eteen, ei mene montaa sekuntia kun napsii saksilla lyhyeksi hapsut niskasta.
Paljon helpompi jos siistit koneella. niissä on eri mittaisia teriä, mutta pitkäksi sillä ei saa jätettyä. muistaakseni meidän vehje on sellainen jossa on 3-6-9-12-16 mm, jotain tuota luokkaa.si sillä suruttelee ja pojat perässä (2 poikaa + tyttövauva).
Paremmaksi se kyllä kasvaa, jos leikkaat/leikkautat nyt ihan lyhyeksi, vaikka sellaisen missä niska ja sivut on lyhyet ja päällä pidempi.
Video päälle ja syöttötuoli videoln eteen ja teen sen niin äkkiä kuin vaan voit. tai viet lasten hiustenleikkkuuseen tottuneeseen parturiin.
aloittamaan parturointia koneella, etenkään lapsen päähän, jos vielä pitäisi olla edustuskunnossa. Koneet eivät montaa kymppiä maksa ja jos haluat tulokseksi siilin, niin ok, mutta jos haluat vain vähän siistiä, niin saksilla saat paremmin. Meillä tuo on sujunut hyvin, kun olen ensin leikannut miehen hiukset ja poika on katsellut vieressä. t.parturi
ensimmäistä kertaa koneella kokeilemaan taaperon hiuksiin..saksillä niskaa lyhyemmäksi, niin muuttaa jo kummasti ilmettä!
Tosiaan harhautus toimii kaikkein parhaiten, voit vaikka leikkiä saksilla "naps naps" ja sitten välillä aina nappaat tukun tukkaa pois.
Otsatukkaa olen leikannut myös nukkuvalta taaperolta... mikä ettei takatukankin leikkaaminen onnistuisi niin :)
Kunhan surinaan tutustuu ensin, on lopputulos takuulla siistimpi! Itse olen leikannut kaikkien poikieni hiukset jo vuosia, toki alkuun oli sellaista harjoittelua ja päät pyörivät vieläkin, mutta saksilla saa vaan epätasaista jälkeä ja haavoja ja stressiä.
Kone maksaa itsensä nopeasti takaisin, niillä saa jopa 3-senttistä tukkaa päälaelle ja niskat ja korvanpäälliset tosi siisteiksi nopeasti. Suosittelen!
itse leikkasin tukan taaperona niin että poika nukkui ;) useampaan kertaan kysyttiin missä parturissa käydään :P
Ei pelota ihan niin paljoa...mutta siis leikkaan pojan tukan lyhemmäksi ottamalla pystysuoran "siivun" hiuksia ja nyrhin niitä alhaalta päin saksilla lyhyemmäksi. (itku kun sekavaa) Joku kampaaja varmaan osaisi kertoa miten se oikeasti tehdään, mutta idea sama kuin naisten hiuksia kerrostettaessa. Tulee luonnollisen näköinen "surffitukka" eikä mikään patapää. :)
toinen pitää poskista kiinni ja päätä paikallaan, juttelee, tms. mielellään vielä lapselle tutti suuhun. leikkaa vaan pottamallisesti suoraa
Päädyin nyt sitten varoittavien kommenttien jälkeen leikkaamaan pojan hiukset ihan vaan saksilla lyhyemmiksi. Istutin pojan syöttikseen ja annoin rusinoita eteen. Isänsä kanssa luki Puppe-kirjaa ja natusti rusinoita. Hienosti leikkaus onnistui, jopa korvien ympäriltä (pelkäsin että siinä jos heilahtaa niin on korvanlehdessä vekki..). EIhän siinä mennyt saksiessa kuin hetki, niin haituvaa tuo lapsoisen kuontalo vielä on.
Ja vaikka itse sanonkin, tuli muuten tyylikäs kampaus :) Tosi tyytyväinen olen. Kyllä tuolla kehtaa nyt sitten lähteä iloisiin ja vähän surullisempiinkin tapaamisiin.
Jatkoa ajatellen suunnittelen kuitenkin sen parturointikoneen ostoa, kyllä sillekin varmasti käyttöä ajan myötä tulee.. Kunhan pojan hiukset tuosta paksuuntuvat jne.
Kiitokset vielä kaikille!
Ap
sen koneen kanssa ja isoimmalla tallalla, niin ei tule yllätyksenä se, kuinka lyhyeksi se leikkaa;) t.se parturi
jos joskus joudut taaperosi kanssa hammaslekuriin, niin että sinulla on aika ja annat lapsellesi rusinoita, että aika kuluu, niin varaudu saarnaan, meillä hammashoitaja repesi ja motkotti, kuinka rusinat on pelkkää sokeria ja tuhoavat taaperon hampaat..
Ensin parturointikoneella näytätte miten leikataan joko isiltä tai nallelta/nukelta malliksi leikisti, jotta lapsi näkee että se on hauska suriseva laite.
Sitten syöttötuoliin istumaan, keksi käteen ja video pyörimään. Sitten vaan leikkaamaan.