###Tuplavisa###
Edelliselle visalle aivan päinvastainen...
Haetaan kahta lyhyttä nimeä, jotka poikkeavat toisistaan yhdellä kirjaimella.
Äärimmäisen harvinaisia ja erikoisia. Tarkempaa vinkkiä kunhan päästään alkuun.
Kant
Kommentit (10)
ei toimi tässä uudessa versiossa.
Kaikkien viestien kirjoittajaksi viestipuu ilmoittaa aloittajan,
joskus oli sellainen jännä kikka, että viemällä
viestipuussa kursorin otsikon päälle, näki mahdollisen tekstin, joka viestissä oli otsikon lisäksi. Tämä ominaisuus on tippunut pois näissä muutoksien muutoksissa. Aikoinaan viestipuulla oli helppo visata, nykyään ei...
Niinpä tosiaan on, että ei oikein toimi viestipuu. Itse olen jo kauan suosiolla käyttänyt tuota "näytä viestit peräkkäin" -toimintoa. Nyt ei tämä ei ainakaan palaa joka viestin jälkeen etusivulle, niin kuin edellisen uudistuksen jälkeen.
Oikeansuuntaisia nimiä on arvattu. Kerran on käyty kirjaimen päässä toisesta nimestä. Nimet ovat pituudeltaan 3- ja 4-kirjaimiset. Molemmissa on kaikki samat kirjaimet, mutta pidemmässä on "yksi ylimääräinen" lisänä.
Lyhempi nimi on kuin suomenkielen tokaisu, lisäsana, tai miksi sitä nyt voisi kutsua. Ei kai aivan kieliopillisesti korrekti, mutta puhekielestä tuttu.
-täälläpäin sanotaan ainakin joskus okra kun tarkoitetaan siis että ok! !
Onneksi olkoon horsmankukka! Haettavana oli nimipari Noh ja Noch, joilla molemmilla on vain yksi nimenkantaja Suomessa.
Minun tietämykseni ei riitä kertomaan näistä nimistä enempää. Hakemalla sain selvitettyä, että noh on japanilaista maskiteatteria. Tästä japanilaisuudesta aasin siltana tällainen pilkahdus:
http://www.verkkoklinikka.fi/?id=1605705&page=0046309
http://animelehti.fi/
Kanttis
Kiinnostavaa asiaa, japanilainen kulttuuri on niin erilainen kuin meidän. Nuo sisäkengät ja vessakengät tiesin, mutta en sitä, että tatuoitu ihminen ei välttämättä pääse kylpylään!
Tähän visaan tuli 207 eri nimiarvausta, joista peräti 30 puuttui listalta:
Ailio 1m-2009 -horsmankukka
Alike 1n -horsmankukka
Asae 1n-2009 -lumitähti
Asel 2n -lumitähti
Aske 1m(2000-l.) -lumitähti
Bak 1m -horsmankukka
Gran 1n -horsmankukka
Juku 1m -Hilleriina
Kaad 1m -lumitähti
Kalo 1m -horsmankukka
Kiel 1m-2009 -horsmankukka
Kiela 1n-2009 -horsmankukka
Loo 1m(2000-l.) -lumitähti
Loot 1m(2000-l.) -lumitähti
Mepa 1n -lumitähti
Meyah 1n(2000-l.) -horsmankukka
Meyla 2n -horsmankukka
Ney 1m -Hilleriina
Noch 1n(2000-l.) -horsmankukka
Noh 1m(2000-l.) -horsmankukka
Oak 1m -horsmankukka
Okrah 1m(2000-l.)Hilleriina
Oloo 1n-2009 -lumitähti
Oy 1m -horsmankukka
Rasi 1n -horsmankukka
Rasse 1m-2008 -horsmankukka
Re 1m -horsmankukka
Sles 1n(2000-l.) -lumitähti
Tas 1m -horsmankukka
Vane 1m -horsmankukka
Voisiko joku toimittaa listalle?
Kanttarelli
ellei kone taas jumita. Olin jo viime viikolla välittämässä, mutta kesken kaiken kone kyllästyi (ja minä koneeseen). Nyt menee perille.
Onkohan tämä liian pitkä?