Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 1,5 -vuotiaalta voi "vaatia"?

Vierailija
17.07.2009 |

Käytöstavoista, lelujen keräämisestä laatikkoon ym? Mitä voi jo opettaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lelut ainakin voi kerätä äidin kanssa yhdessä, ei saa heittää ulkona hiekkaa muiden päälle, ei saa uittaa käsiä ruuassa, ruoka syödään pöydän ääressä. meidän 1,5v osaa itse viedä roskan roskiin käskystä ja vie astiat tiskipöydälle, kylläkin käskemättä ja ei ole ikinä "opetettu" tätä. ihan itse alkoi tehdä niin ja jos joku on jättänyt kahvikupin pöydälle, neiti vie sen tiskipöydälle.

Vierailija
2/6 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käyttäydyt esimerkillisesti, eli siten kun haluat lapsesi käyttäytyvän. Lapsi ei esimerkiksi tajua mitä kaikkea sanalla ei tarkoitetaan, lapset mieltävät sanallisia ohjeita kunnolla vasta 7 vuotiaana,ts ymmärtävät mikä vaihtoehto on "järkevin". Tästä syystä suomessa alkaa koulu vasta 7 vuoden tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuotiaana, mutta neljänneltä en kyllä vaadi yhtään mitään. Lapsihan on vielä vauva!

Vierailija
4/6 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset mieltävät sanallisia ohjeita kunnolla vasta 7 vuotiaana""

Metsään menee paukkuen jos noin vanhaksi odotat kun alat lasta ohjeistamaan. Auttamattomasti myöhäjunassa.

Kasvatus alkaa kehdosta, opettamalla päivärytmi ja kaikki voivat hyvin.

Vierailija
5/6 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset mieltävät sanallisia ohjeita kunnolla vasta 7 vuotiaana""

Metsään menee paukkuen jos noin vanhaksi odotat kun alat lasta ohjeistamaan. Auttamattomasti myöhäjunassa.

Kasvatus alkaa kehdosta, opettamalla päivärytmi ja kaikki voivat hyvin.

ihan noin yksioikoisesti.

Tuon ikäinen kykenee jo ymmärtämään yhden annetun ohjeen, jos älykkyys riittää.

Vierailija
6/6 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehujen kautta ja itse esimerkkinä toimimalla toki kannattaa kannustaa keräämään lelut, syömään ja juomaan itse omalla tuolilla, viemään tavaroita paikalleen, tuomaan pyydettäessä esim. omat kengät yms.

Et voi kuitenkaan rankaista jos joku homma ei suju. Puolitoistavuotias on varsin pieni vielä, kaikki sen ikäiset eivät edes kävele vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan