Mielipiteitä nimestä Nasti?
Kommentit (40)
Mummoni siskon nimi oli Nasti (syntynyt ihan 1900-l alussa) enkä osaa pitää tuota nimeä mitenkään omituisena. "Mummonimethän" ovat nyt muotia. Ei tule mieleen sen enempää natsi kuin nistikään. Venäläisperäinen ortodoksinimi.
nimi mielestäni. Venäläiset käyttävät paljon noita lyhennettyjä hellittelynimiä. Ivan on Vanja, Ludmila on Mila, Tatjana Tanja ym.
Voi olla, että on vanha suomalainen nimi, mutta nykyaikana maailma on pienentynyt sen verran, että useille englannintaitoisille tulee varmaan mieleen tuhmeliini.
jotkut suunnilleen repii perseensä kun tulee tällainen harvinaisempi nimi vastaan. Mikähän siinäkin on? Ollaan ihan tavisnimien ja muutenkin tavallisuuden ympäröimänä omassa elämässään, joten erilaisuus ahdistaa ja raivostuttaa, niinkö? No joo, jatkakaa...ihmettelin vaan.
Anna kaikkien kukkien kukkia :D Miks helvetissä pitäs aina olla niin saatanan internatsunaalia ja speciaalia???
jotkut suunnilleen repii perseensä kun tulee tällainen harvinaisempi nimi vastaan. Mikähän siinäkin on? Ollaan ihan tavisnimien ja muutenkin tavallisuuden ympäröimänä omassa elämässään, joten erilaisuus ahdistaa ja raivostuttaa, niinkö? No joo, jatkakaa...ihmettelin vaan.
Mä HALUAN olla oman elämäni ympäröimänä. En kaipaa sun enkä muidenkaan elämään, rakastan omaani, se on ihana :D
P.s. Ystävät on juttu sitte erikseen..
Ja 1900-luvun tapahtumien vuoksi ensimmäisenä tulee mieleen natsi-sana.
Kun sinun mummosi sisko on syntynyt, tilanne on ollut toinen.
Mummoni siskon nimi oli Nasti (syntynyt ihan 1900-l alussa) enkä osaa pitää tuota nimeä mitenkään omituisena. "Mummonimethän" ovat nyt muotia. Ei tule mieleen sen enempää natsi kuin nistikään. Venäläisperäinen ortodoksinimi.
nimeltään Anastasia, kutsuttu aina Nastiksi, on ortodoksi.
Nasti-nimisiä vuodesta 1899 saakka on 293, joista yksi on mies. Olen itsekin törmännyt Nasti-nimeen useamman kerran. Riippuu varmaan iästä ja sivistystasosta, liittääkö Nasti-nimen historiaan ja Anastasiaan, vaiko englannin kielen sanaan nasty. Itse en uskaltaisi nykyaikana antaa tyttärelleni tätä nimeä.
...että kun itselle joku nimi on oikein tuttu niin sitä ei osaa pitää kummallisena. Ei tule Yrjö-isästäkään heti oksennus mieleen tai tarvitse naureskella Maila-tädille, että pesäpallomailako olet. Sitä vaan pitää sitä nimeä nimenä.
Ja jos jotain nimeä pyörii omassa suvussa niin on myös hankalaa tietää onko se nimi harvinainen. Minulle Nasti on yhtä tuttu kuin vaikkapa Natasa, joka varmaan on monelle tuttu nimi.
Olisi hauska kuulla mitä ihmiset minun nimestäni ajattelevat. Pitääpä oikein miettiä voisiko siitä vääntää jonkun ikävän sanan. ;)
Kuten voi pätellä, monikaan täällä ei ole kuullut nimeä ennen. Ja 1900-luvun tapahtumien vuoksi ensimmäisenä tulee mieleen natsi-sana.
Kun sinun mummosi sisko on syntynyt, tilanne on ollut toinen.Mummoni siskon nimi oli Nasti (syntynyt ihan 1900-l alussa) enkä osaa pitää tuota nimeä mitenkään omituisena. "Mummonimethän" ovat nyt muotia. Ei tule mieleen sen enempää natsi kuin nistikään. Venäläisperäinen ortodoksinimi.
Minä tunnen yhden Nastin ja sillä on kyllä kauheen hyvä perse, ehkä parempi kuin mulla.
Olisko parempi antaa ristimänimeksi se Anastasia, jos vaikka haluattekin kutsua häntä Nastiksi tai Nastjaksi. Hänellä on sitten itsellään paljon enemmän vapausasteita, miten tehdä nimensä suhteen. Näittehän nämä kaikki pahat tulkintavaihtoehdot. - Itselleni muuten ensimmäisenä tuli mieleen että tämä olisi miehen nimi, Ignacio, mistä mm. espanjassa lempinimi Nacho.
Yleensä kai lempinimi Anastasialle venäläisissä piireissä. Ristimänimenä aika kamala, Nasty,Nisti..
Eräs amerikkalainen huippuvoimistelija (venäläiset vanhemmat) tunnetaan nimellä Nasti Liukin, oikea nimi on Anastasia.
Miten te kehtaatte oikeasti arvostella esim. kaverinne lapsen nimeä, hävetkää. Jokaikisestä nimestä keksii kyllä jotakin hassunhauskaa sanottavaa joten olkaa vaan aivan rauhassa siellä nimettömyyden suojissa raukkaparat ja nauttikaa siittä että vanhempanne ovat antaneet teille jonkun perussuomalaisen tusinanimen jota kukaan ei enää huomenna muista, kuten tuskin muistaa naamaannekaan. Aikuiset ihmiset, hävetkää!
Nasty tulee mieleen, mutta sehän on vain hyvä asia. :)
Minullekin tulee mieleen "nasty" ja se on aika ilkeä vaikutelma mikä siitä tulee.
Karjalaismummoani sanottiin Nastiksi, virallinen nimi oli Anastasia.
Ruma ja tyhmä nimi minusta, ei edes kuulosta tytön nimeltä vaikka tuleekin Anastasiasta. Anastasia taas on hieno nimi. Nasty.
Nasti on vanhaa kantasuomea ja tarkoittaa Tähti.
mutta Nasti oli kutsumanimi tuosta. Elikä käytti vain Nastia. Tosiaan ortodoksinen nimi, mummoni oli venäläinen. Omalle tytölleni annoin toiseksi nimeksi Anastasian, on minusta hurjan kaunis. Mutta Nastia en osaa ajatella.