Nenänkaivajilla ja kynsienpureskelijoilla isompi riski sairastua sikainfluenssaan (ov)
Näinhän se on. Että pitääkähän ne kädet kurissa. Katsotaanpa kuinka moni avaa viestin ts. kuinka moni kuuluu sairastumisen riskiryhmään.
Kommentit (6)
vuosien saatossa kehittynyt myös parempi vastustuskyky kaikenlaisia tauteja vastaan, kun ovat altistuneet ties mille?
En kyllä kuulu tähän riskiryhmään vaikka avasinkin viestin. Noinhan ne tarttuu iahn normi tauditkin ,yrjöt ja flunssat.
Meidän perheessä ollaan varmaan yli hygienisia käsien kanssa, AINA pestään kädet kun ovesta tullaan sisään, sekä monesti kannan käsidesiä mukana jos lapset käy esim pallomerissä laivalla tms..eikä meillä ole sairasteltukaan, vaikka 5 eri ikäistä lasta jaloissa pyörii.
oltu niin terveitä lapsen kanssa, vaikka olen krooninen kynsiensyöjä enkä kanna käsidesiä mukanani.
perhe on ollut todella terve aina! Koputtaa tietysti puuta, mutta monesti olen miettinyt tuota vastustuskyky-asiaa. Uskon sen olevan parempi juuri pureskelun ansiosta, mutta yritän kyllä lopettaa tapani silti... ei se kannata silti!:)
oltu niin terveitä lapsen kanssa, vaikka olen krooninen kynsiensyöjä enkä kanna käsidesiä mukanani.
Kaivelen myös nenää ja joskus jopa syön räkää :D Käden pesen vain vessassa käynnin jälkeen, ennen ruuanlaittoa ja jos näyttää likaisilta.
Juuri ja juuri ehdin avata viesti,kun taas käpälät hakeutuu nenäänja suuhun..