Laihdun vaikka syön 1800-2000kcal päivässä:)
Taas kuuntelin kaverin juttua 1000kcal kitukuuristaan, mä olen karpannut 6kk ja laihtunut 11kg, painan nyt 64kg ja olen 169cm pitkä, syön ja olen karppauksen ajan syönyt n. 1800kcal päivässä ja laihtunut puoli kiloa viikossa enkä tosiaan ole nähnyt nälkää, painokin vaan jatkaa putoamista, tavoite 60kg:) tänään olen syönyt: Aamupala:2viipaletta karppileipää, margariinia, juustoa, kurkkua, teetä, light mehua.
Lounas: savulohisalaatti, tillidippiä, vettä.
Välipala:juustoa, itse maustettua maitorahkaa prk.
Päivällinen:2kpl tonnikala-mozzarella täytteisiä tomaatteja, iso 400g kalkkunapihvi, fetasalaattia.
Jälkkäriksi kupillinen mansikkarahkaa (kermavaahtoa, maitorahkaa, mansikoita.)
Iltapala:2viipaletta karppileipää, margariinia, juustoa, teetä.
Kävelen tunnin-parin lenkin 2-3xviikossa.
Ihanaa että näinkin voi laihtua:D
Kommentit (18)
No kai sitä noillakin kaloreilla laihtuu jos on armoton läski. Jos olisit lähempänä normaalipainoa niin noilla kaloreilla et pahemmin laihtuisi.
eli ei onnistu multa, kiloakaan ei lähtisi vaan tulisi vain.
Tossahan luki 169/64? Minusta silloin ei ole ylipainoinen?
Mä en ikinä laihtuisi noin eli ei onnistu multa, kiloakaan ei lähtisi vaan tulisi vain.
En syö noin paljon laihduttamattakaan, mutta eipä ole paino-ongelmiakaan.
laihduin kun jätin turhat hiilihydraatit pois ja aloin syömään! Ikinä en olis uskonu ja nyt harmittaa kaikki ne vuodet jotka kituutin rasvattomalla ruokavaliolla:( Näin paino putosi neljässä kuukaudessa 62kilosta 56kiloon, pituus 167senttiä.
Minä en kyllä normipäivänä jaksaisi ikinä mättää noin paljon sapuskaa. Joskus on tietty poikkeuksia, mutta...
Mutta mikä ettei tolla laihtuisi. En jaksa itse kyllä uskoa, että se on niinkään siitä kiinni, että on karppiruokavalio. Varmaan laihtuisi, vaikka osa ruuista vaihtuisi hiilareihin (tyyliin aamupuuro). Nälkä tolla ruokamäärällä ei voi tulla joka tapauksessakaan.
Karpatessa elimistö käyttää polttoaineenaan rasvavarastoja kun hiilihydraatteja ei syödä, siksi voi syödä enemmän, tietenkään 2000kcal ei laihdu jos syö hiilareita, tämä teille infona ihmettelijät. Teillä hiilareiden syöjillä elimistö polttaa rasvaa vasta kun hiilarivarastot on poltettu ja luultavasti siinä vaiheessa olette jo taas syöneet hiilareita joten rasva ei pala siksi ette voi lihomatta sitä syödäkään. T. Karppi minäkin ja laiha sellainen, 172cm/56kg.
Kun olin nuorempi ja pystyin liikkumaan enemmän, söin juurikin tuon verran kun olin laiharilla.
Itse en ole koskaan ollut millään karppiruokavaliolla, vaan ihan normaalilla sekaruokaasellaisella.
Nyt kun olen lähemmäs 40v, enkä pääse liikkumaan juuri lainkaan, täytyy päivittäinen energiansaanti pitää n. 1500Kcal kohdalla, jotta en lihoisi.
Karpatessa elimistö käyttää polttoaineenaan rasvavarastoja kun hiilihydraatteja ei syödä, siksi voi syödä enemmän, tietenkään 2000kcal ei laihdu jos syö hiilareita, tämä teille infona ihmettelijät. Teillä hiilareiden syöjillä elimistö polttaa rasvaa vasta kun hiilarivarastot on poltettu ja luultavasti siinä vaiheessa olette jo taas syöneet hiilareita joten rasva ei pala siksi ette voi lihomatta sitä syödäkään. T. Karppi minäkin ja laiha sellainen, 172cm/56kg.
Tuo kalorimäärä on omasta mielestäni ainoa oikea tapa laihduttaa jos painoa on sellainen 65+ ja siitä haluaa vielä kiristää. Edes fitness-urheilijat, joilla tunnetusti on kovat kisadieetit, eivät tuosta määrästä paljon alemmas kaloreita laske.
Itsekin tuolla määrällä olen laihduttanut, kiloina suht. vähän, mutta oleellisesti se on muuttanut vartaloani ja kehon koostumusta.
Karppauksen jätän omaan arvoonsa, mutta samantyyppinen ruokavalio on itselläkin: paljon proteiinia (kanaa, kalkkunaa, kalaa, vähärasvaista kinkkua, rahkaa, vähärasvaista juustoa), hyviä rasvoja (öljyt), hulluna kasviksia ja hedelmiä, sekä kohtuudella hiilareita (puurot, ruisleipä, peruna, tumma pasta).
Lisäksi kovaa kuntosalitreeniä!
samansuuntaisia kokemuksia. Vaikkakin painon tippuminen on ollut nopeampaa, tosin pudotettavaa oli varmasti enemmän. Nyt 171cm ja 65kg.
Ja parasta tässä on ollut, että OLO ON MAHTAVA! Energinen ja iloinen koko päivän. Ei ruoan jälkeistä nuupahtamista jne. Lievä masennuskin on tiessään.
teetkö itse karppileipää vai mitä se on? Kovasti kiinnostaisi! Itse nautin siivun täysjyväruisleipää n joka toinen päivä.
Tässä pari hyvää.
1muna, 2tl sulaa margariinia, desi vehnäleseitä ja 0,5tl leivinjauhetta sekaisin, vedellä voi notkistaa, taikina joko kulhoon ja reiluksi minuutiksi mikroon (1 sämpylä) tai kolminkertaisesta annoksesta 6 leipäpalaa pellille ja uuniin 200c, nämä ihan kelvollisia.
Toinen tosi hyvänmakuinen mutta aineksiltaan tyyriimpi, 3munaa, pussi mantelijauhoa (80g), 2 kourallista juustoraastetta, 2tl leivinjauhetta, 6 palaa pellille ja 225c, nämä on tosi maukkaita.
"jauhoina" voi käyttää myös eri sekoituksia soija-, proteiini-, pähkinä-, kookosjauhoista ja tehdä makeita variaatioita aidolla kaakaojauheella, piparkakkumausteella ym. Sekä makeutusaineella.
että nämä ja monia muita löytyy karppaus.infon resepteistä pikkusuolaisista ja leivonnaisista. Hiljattain tein jopa mansikkatäytekakun sieltä löytyneen pohjaohjeen mukaan mantelijauhoista ja ihan aidon veroinen oli:)
mutta jos syön 1800-2000 kcal, laihdun taatusti.
On se siis ihan aineenvaihdunnastakin kiinni.
Harmi vaan, että useimpina päivänä taitaa pojahtaa tuonne 3000 kcal:n paikkeille ja sitä ei tämä läpipasko elimistökään oikein pysty käsittelemään :D
1800-2000 kcal on hyvin kevyttä toimistotyötä tekevän naisen energiantarve vuorokaudessa. Itse liikun selvästi enemmän + aineenvaihdunta on hyvä.
Vaan minullekin tulee noita 3000 kcal:n päiviä välillä, valitettavasti...
mutta jos syön 1800-2000 kcal, laihdun taatusti. On se siis ihan aineenvaihdunnastakin kiinni. Harmi vaan, että useimpina päivänä taitaa pojahtaa tuonne 3000 kcal:n paikkeille ja sitä ei tämä läpipasko elimistökään oikein pysty käsittelemään :D
jotka lihovat jo pullan tuoksustakin, tällä laihiksella olen päässyt syömisen ja rasvan makuun vrt. Aiempaan;) t.ap
Täytyykin kokeilla tota jälkimmäistä leipäohjetta. En edes tullut ajatelleeksi että voisin tehdä hiilihydraatitonta leipää!