Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Just, tällaisestakin voi näköjään loukkaantua...

Vierailija
16.07.2009 |

Meillä on ollut tapana käydä kerran viikossa (aina lauantaina) tapaamassa anoppia. Joskus jopa mennään perjantaina saunaan ja sitten vielä lauantaina. Lauantai on siis sellainen päivä, että kaikki anopin lapset tulevat syömään. Ohjelma on siellä aina sama: ensin syödään ja anoppi puhuu sukulaisten asioista, sitten luetaan lehtiä ja lähdetään kotiin. Tähän menee noin 2-3 tuntia plus matkat yhteensä ehkä 1,5 tuntia, koska asutaan ihan eri puolilla kaupunkia. Tuntuu jotenkin, että koko lauantai menee hukkaan ja ohi tosi nopeasti näiden vierailujen takia.

Anoppi on aika tylsä hössöttäjä ja mieskin alkaa nyt kypsyä äitiinsä. Itse en ole ehdottanut näiden kyläilyjen lopettamista, koska ajattelin sen olevan miehelle tärkeää. Kerran tuli puhetta viikonlopun vietosta ja mies sanoi kyllästyneellä äänellä, että "taas täytyy sinne äidille mennä kuluttamaan aikaa". Sanoin, että ei meidän ole mikään pakko mennä sinne joka viikonloppu. Mies oli samaa mieltä, ja nyt päätettiin, että mennään vain joka toinen tai joka kolmas lauantai sinne.

Tänään anoppi soitteli, että kai te taas lauantaina tulette, ja kun mies oli sanonut, että ei huvita käydä siellä lauantaina, niin anoppi suuttui. Eihän hänellä tule sitten enää kuin kolme poikaa kylään samana päivänä... No mies olisi ehkä voinut valita sanansa vähän paremmin, mutta kuitenkin...

Onko muka harvoin, jos nähdään kerran kahdessa viikossa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksi sanot, että miehesi totesi äidilleen, ettei "huvita" tulla. Ja nyt vertaat sitä omaan lausahdukseesi, ettette "jaksa" tulla. Kasva aikuiseksi. Aikuinen ihminen kunnioittaa toisen tunteita eikä väen väkisin loukkaa häntä. Mitäs, jos miehesi sanoo sinulle: ei nyt huvita nähdä sun naamaasi, akka - on muuten taatusti sulla erilainenreaktio kuin jos miehesi sanoisi: voi kulta, nyt en kyllä haluaisi muuta kuin viettää jonkun hetken ihan itseni kanssa. Kyllä sinä tiedät eron, et vain välitä. Siinäpä se.

Tyhmää aina huijata, että olisi muka jotain menoa. Ja kyllä mä pysyisin sanomaan äidilleni, että tänä viikonloppuna ei jaksa tulla, eikä hän varmasti suuttuisi. Anoppi taitaa olla herkempää sorttia... ap

Minä en voi sille mitään, miten mieheni asian äidilleen ilmaisi, mutta itse voisin kuvitella, että äitini ei pahastuisi, jos sanoisin hänelle ettei huvita tulla kylään. Äitini jättää monesti tulematta meille tästä syystä, ja se on minusta ok enkä siitä loukkaannu.

ap

Vierailija
2/24 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat ovat joka saatanan (anteeksi) viikonloppu vonkaamassa sinne. Ja me asutaan kahden lapsen kanssa 60km päässä ilman autoa, eli junalla pitäisi kulkea. Ja sinne kun mennään, siinä menee sitten koko pirun vapaapäivä niitä akkoinlehtiä lukiessa ja pentuja vahtiessa etteivät riko mitään esille jätettyä....

Kerran mies tuumasi että tulkaa tänne jos tahdotte nähdä niin kummasti tuli appivanhemmille Kiireitä ja Tekemisiä. Niin, ei toimi vuoroin vieraissa tässä suvussa :/ Kaksi eläkkeellä olevaa ihmistä ei jaksa istua autoon ja ajaa tänne, vaan olettavat meidän reissaavan sinne AINA.

Nythän kun miehellä alkaa kesäloma, anoppi ihasteli että tehän voitte nyt tulla KOKO sakki yökylään: "sehän olisi vähän kuin olisitte RETKELLÄ!" - Retkellä? Anoppilassa? Paikassa jossa ollaan tämäkin kevät juostu 2-3 kertaa kuussa eri kokoonpanoilla. Mikä siitä retken tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rupeaisi meitäkin (niin miestä kuin minua) ahdistamaan tuollainen jokaviikkoinen velvollisuus! Ap:n anoppi ehkä näkee itsensä rakastettavana matriarkkana, mutta kyllä hänen pitää ymmärtää, ettei voi odottaa lastensa tulevan joka viikko päiväksi kylään. Mun mielestä on miehesi murhe nyt hoitaa suhteet äitiinsä kuntoon. Voisi ehkä selittää asian vähän kaunopuheisemminkin.

Vierailija
4/24 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun omat vanhemmat asuvat tosi kaukana ja miehen vanhemmat ovat aina menossa.

Mun työkaveri käy aina perjantaisin anoppilassa syömässä. Ihana tapa.

Vierailija
5/24 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole ystäviä, joiden luona vierailette, ei harrastuksia, ei perheen yhteistä juttuja, joita tehdään nimenomaan viikonloppuina? Miten ihmeessä jotkut ehtivät suorittamaan moisia pakkovierailuja joka viikko?

Mä en ehtisi, enkä edes haluaisi käydä kenenkään luona joka viikko. Kerran kuussa vanhempien /appivanhempien luona käynti on todellakin jo ylellisyyttä. Itse käyn noin 4kertaa vuodessa vanhempieni luona, ja välit ovat hyvät ja ihan läheisetkin jopa.

Vierailija
6/24 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olisin loukkaantunut.

Vierailija
7/24 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos miehesi on samanlainen kuin sinä, niin ymmärrän myös miestäsi: te vain olette niin tavattoman moukkamaisia, ettette ymmärrä, että asiat voi sanoa sivistyneesti tai sitten ei.

Onnea vain koko perheelleenne - toivottavasti lapsenne saavat vaikkapa koulusta paremmat eväät sosiaaliseen kanssakäymiseen.

ensiksi sanot, että miehesi totesi äidilleen, ettei "huvita" tulla. Ja nyt vertaat sitä omaan lausahdukseesi, ettette "jaksa" tulla. Kasva aikuiseksi. Aikuinen ihminen kunnioittaa toisen tunteita eikä väen väkisin loukkaa häntä. Mitäs, jos miehesi sanoo sinulle: ei nyt huvita nähdä sun naamaasi, akka - on muuten taatusti sulla erilainenreaktio kuin jos miehesi sanoisi: voi kulta, nyt en kyllä haluaisi muuta kuin viettää jonkun hetken ihan itseni kanssa. Kyllä sinä tiedät eron, et vain välitä. Siinäpä se.

Tyhmää aina huijata, että olisi muka jotain menoa. Ja kyllä mä pysyisin sanomaan äidilleni, että tänä viikonloppuna ei jaksa tulla, eikä hän varmasti suuttuisi. Anoppi taitaa olla herkempää sorttia... ap

Minä en voi sille mitään, miten mieheni asian äidilleen ilmaisi, mutta itse voisin kuvitella, että äitini ei pahastuisi, jos sanoisin hänelle ettei huvita tulla kylään. Äitini jättää monesti tulematta meille tästä syystä, ja se on minusta ok enkä siitä loukkaannu. ap

Vierailija
8/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanavalinnoilla olisi voinut tosiaan valita paremmin.

Mun mielestä olisi kannattanut tehdä niin, että olisitte sopineet vaikka niin, että te käytte parin viikon välein ja sitten sopineet milloin aloitetaan tämä käytäntö.

Mä tekisin ehkä niin, että kutsuisin anoppia myöskin omaan kotiin, vaikka villisti keskellä viikkoa.

Mua itseäni ahdistaisi tuo, että joka viikko samaan aikaan. Ei niinkään se kuinka usein nähdään. Koska te hoidatte esimerkiksi kauppa-asiat (siis vaatteet, huonekalut, remonttitarvikkeet jne.)?

Vierailija
9/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anoppi pääsee kuitenkin yli asiasta.

Vierailija
10/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää aina huijata, että olisi muka jotain menoa. Ja kyllä mä pysyisin sanomaan äidilleni, että tänä viikonloppuna ei jaksa tulla, eikä hän varmasti suuttuisi. Anoppi taitaa olla herkempää sorttia...

ap

Vierailija
11/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkaisematon napanuora.

Vierailija
12/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseäni ahdistaisi tuo, että joka viikko samaan aikaan. Ei niinkään se kuinka usein nähdään. Koska te hoidatte esimerkiksi kauppa-asiat (siis vaatteet, huonekalut, remonttitarvikkeet jne.)?

Vanhin lapsista aloitti tämän tavan jo miehen asuessa vielä kotona, ja tätä on jatkettu jo vuosia. Toisaalta työpäivän jälkeen olen usein niin väsynyt, että viikolla ei jaksa mennä. Kauppa-asiat hoidetaan myös lauantaina, anopin kodin viereisessä marketissa käydään vierailun jälkeen, tai mennään keskustaan shoppailemaan ennen vierailua. Anoppi taas ei ole innokas kyläilemään kenelläkään, vaan aina täytyy tulla hänen luo.

ap

Vierailija
13/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo!

Vierailija
14/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo o, taitaa olla napanuora vielä tallella...

Vierailija
15/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lauantaisin syömässä. Tekisin kunnon sapuskat ja vietettäis aikaa keskenämme.

Onko se oikeesti noin rasittavaa?

Vierailija
16/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lauantaisin syömässä. Tekisin kunnon sapuskat ja vietettäis aikaa keskenämme. Onko se oikeesti noin rasittavaa?

ja oltaisiin hyvissä väleissä. Nää kaikki veljekset vaan vittuilee toisilleen kaikki vierailut, isä murahtelee jotain ja äiti puhuu turhanpäiväisiä, säästä, sukulaisista joita ei tunneta jne. Kaikki istuu eri huoneissa lukemassa lehtiä :D Mutta jos siellä olisi lämmin ilmapiiri ja oikeasti jotain tekemistä ja kivoja ihmisiä, niin sitten varmaan olisikin mukavaa...

ap

Vierailija
17/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän sanoi, ettei HUVITA käydä äidin luona ja anoppi heti alkoi ajatella, onko mies viime vuodet käynyt vastentahtoisesti. Tai että eikö mies enää välitä äidistään. Tai onko mies suuttunut jostakin...

Joka tapauksessa miehesi viesti oli äitinsä mielestä, että poika pitää äitiään tylsänä, eikä välitä hänestä enää yhtä paljon kuin ennen.

Etkö muka ap itse loukkaantuisi?

TOTTA KAI minä ymmärrän, miksi haluatte harventaa kyläilyä. Itse en ikinä jaksaisi tuollaista. Mutta ota huomioon, että anoppi on jo tottunut siihen, että tulette ja se MUUTOS on tässä se loukkaava asia. Että on aiemmin käyty viikottain, mutta sitten ei enää mennäkään, koska ei huvita.

Onneksi, ONNEKSI se oli miehesi, joka asiasta äidilleen ilmoitti, etkä sinä.

Sinuna antaisin asian olla nyt. Katsokaa ensi viikolla, miten anoppi suhtuautuu, jos menette sinne. Pane miehesi selittämään äidille, että te olette nyt perhe, eikä teillä ole yhteisiä vapaapäiviä kuin kaksi, joista toinen kuluu käytännössä kokonaan anopilla käymiseen.

Vierailija
18/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse keksiä tekosyitä, mutta olisi voinut nätimminkin ilmaista. voi olla, että anoppi olisi tajunnut, jos olisitte kertoneet kuinka vähän teillä on yhteistä aikaa ja että haluaisitte sitä lisää... ihan ilman morkkaamisia puoleen tai toiseen.

itse te päätätte perheenne asioista eikä niitä tarvitse kellekään selittää.

Vierailija
19/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuisi kyläilemään kenelläkään säännöllisesti kerran viikossa. Mutta mies esitti asian hyvin rumasti äidilleen. Olisi parempi ollut selittää, että kaipaatte enemmän aikaa omana perheenänne ja että haluatte luoda omia perinteitä myös oman perheen sisällä. Ja todellakin voisi ehdottaa myös, että kun käytte tulevaisuudessa vain joka toinen viikko niin anoppi tulee teille joka toinen viikko (esim. torstaisin). Siinä näkee, miten rasittavaa jatkuva matkustelu on..

Vierailija
20/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan gilmore girlseiltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän