Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMIVAUVAT 2009 heinäkuun loppuun!!!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä, ollaan vietetty kesää aika paljon maalla ja koko perhe päässyt ihan "metittymään", täysin ulkona sivistyksestä :-)

Meillä vauveli on ihan villiintynyt, kierii kovasti ja juttelee, heiluttelee käsiään ja kiermuntelee. Öisin vieläkin herää 2-3 kertaa, täytyy vissiin joku unikoulu kohtapuoleen pitää.

Soseita syödään 1 kasvissose, 1 hedelmäsose ja 1 puuroateria päivässä näin toistaiseksi. Ja rintamaitoa sitten, ajattelin jatkaa imetystä tuonne joulukuulle, kun ollaan silloin lähdössä ulkomaille. Eipä tarttis omia maitoja raahata.

Kiloja mulle tuli se 18 vielä on jälellä 3 ärsyttävää kiloa!! Se tarkoittaa sitä, että housut puristaa.

5 kk mitat oli 63 cm ja 7250 g, seuraava neuvola meillä on nyt perjantaina jolloin saadaan tuoreet puolivuotismitat.

Onko vierastusta havaittavissa? Meillä se alkoi ihan yhtäkkiä ja nyt kyllä huuto tulee, jos äkkiä joku ulkopuolinen tulee lähelle.

Syöttötuolissa jo istutaan nätisti ruokailujen ajan ja muutenkin tuo istuminen tuntuu miellyttävän.

Varasin ajan ½ vuotiskuvaukseen, kun on kahdesta ekastakin puolivuotiskuvat. Viettekö muut kuvaan?

Joko on vauvat "talviturkit" heittäneet? Me kastettiin vauva järveen viikonloppuna ja eipä tuo ollut moksiskaan siitä. Vesi oli 22 astetta.

T. Jaffa

Vierailija
22/68 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huolehtimisen jälkeen tänään ultrassa kaikki oli hienosti. Löytyi vilkkaasti liikkuva pienokainen ja vastasi viikkoja 10+3. Näin ollen laskettu aika tulee olemaan 13.2. Tämä raskaus on ollut niin erilainen kuin ensimmäinen, ei pahaa pahoinvointia eikä totaalista väsymystäkään. Raskausoireiden vähäisyyden takia epäilinkin, ettei vauvaa olisi vatsassa enää ollenkaan. Mutta oli niin helpotus, kun sieltä löytyi niin terhakka yksilö. Olisiko sitten poikavauva tulossa, kun oireet ovat niin erilaisia kuin tytöllä… Olen kirjoittanut myös tuolla helmikuun odottajissa. Siellä on kyllä ollut tosi huonoa tuuria, keskenmenoja on sattunut aivan hirveästi, osa paljastunut vasta nt-ultrassa. Tosi kurjaa.

Viime raskaudessa painoa tuli 13,5 kg lisää. Kotiin päästessäni tuosta oli jäänyt sairaalaan vain 3kg ja olin aivan kauhuissani. Olin syönyt aika tarkasti ja liikkunutkin paljon ja sitten näytti että minulla on kymmenen ylimääräistä kiloa. Se oli kuitenkin kai aika pitkälle nestettä sillä paino lähti muutamassa viikossa ja samoin vatsa sai normaalin muotonsa hyvin pian. Olen sairastanut nuorena sairaalahoitoa vaatineen anoreksian ja koin neuvolan painotarkkailun aivan sietämättömänä. Erityisen pahalle tuntui joulun jälkeen kun neuvola täti totesi että painoa oli jouluna tullut reippaasti lisää niin kuin meillä kaikilla. Hän ei vain tiennyt, että minä en ollut syönyt jouluherkkuja mielin määrin, vaan yrittänyt syödä mahdollisimman terveellisesti ja siltikin niitä kiloja vain tuli ja tuli lisää. Tilannetta kyllä helpotti se kun ajatteli, että vauvan takia on pakko syödä riittävästi ja painon täytyy nousta. Luulen, että tulevien raskauskilojen osalta toisen raskauden kanssa on jo huomattavasti helpompaa. Niitä tulee se mitä on tullakseen ja lähtee se mitä on lähteäkseen. Ja siis minullekin tämä oli näinkin vaikea juttu, vaikka olen toipunut vuosia sitten anoreksiasta ja paino on ollut normaali pitkän pitkän aikaa.

Meidän pikkuneiti nukahti jo yhdeksältä yöunille ja tässä nyt nautitaan omasta rauhasta hetkinen. Niin vielä se hetkinen, kun meillä on vain tämä yksi neiti. Pari viime yötä on ollut taas yhtä tissillä roikkumista. Viime yönä se oli varmaan seurausta iltapuuron laiminlyönnistä, toinen nukahti yöunille kauppareissulla ja sitten tietenkin kesken yön iski nälkä ja sitten tissiä syötiin parin tunnin välein.

Toiset ovat vieneet vauvan puolivuotiskuvaan, ehkä pitäisi aktivoitua ja viedä omakin tyttönen, onhan se kuva aina aivan ihana muisto.

Meillä ukit ovat olleet se vierastuskohde. Etenkin toinen ukki. Ei se ukki minusta niin pelottavan näköinen ole, mutta juuri sitä ukkia pikku tyttömme pelästyy.

Meilläkin syöttötuoli on tosi nasta juttu. Siellä viihdytään hyvin. Laittalla pitää olla leikkimässä vieressä, mutta tänään yllätys yllätys varpaat menivät ekaa kertaa suuhun ja niitä imien tyttönen viihtyi sitten hyvin yksikseenkin. Äitinkin mielestä mikä ihanin löytö.

Fanni +tyttönen 6 kk (+masu vauva 10+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pitkästä aikaa. Mä ÄRSYTTÄÄ tänne kirjautuminen koska en siis pääse sisään. Ketuttaa..

Kesälomat on "lusittu" (eli siis miehellä alkoi työt) ja arkeen palattu. Mukavaa tämäkin =).

Meillä tosiaan pidettiin unikoulua viime viikolla ja tuloksena oli muutaman yön klo 20.30 nukkumaan, klo 5 syöminen ja herätys klo 10. Aika luksusta. Muutenki nukkunu mökeillä hyvin ja aina kotona toi nukkuminen tosi syvältä. Tänä aamuna mietittiin miehen kanssa, että mikä ihme sen 10 kertaa heräämisen ja huudon aiheuttaa kotona ja tultiin siihen tulokseen, että se on toi meijän ennen juhannusta saapunut ilmalämpöpumppu ja siitä ku tulee pieni viima niin toi jätkä ei tykkää siitä. Mähän en kestä öisin yhtään viimaa mut mies ja esikoinen ei taas välitä. No nyt sit siirrettiin baby toiseen paikkaan. Katotaan mitä tulee..

Meillä syödään tissiä edelleen ja toivottavasti vielä jonkin aikaa. Se on niin megahelppoa!! Sitterissä oon syöttänyt ruoat vauvalle (aamupuuro+hedelmäsosetta), yks kasvissose, yks lihasose - lihat alotetttiin kaks päivää sitten, ja iltapuuro+hedelmäsosetta). marjoista tykkää ihan hirveesti. Vadelmia söi viikonloppuna varmaan 15 putkeen, mustikoita syöny paljon, sekä tänään söi punaviinimarjoja. Mä en vielä oo syöttötuolissa istuttanut. Tosi napakasti kyl istuu sylissä, joten voishan tuota kokeillakin.

Meillä kanssa varpaat´on jatkuvasti suussa, useimmiten molemmat ja toisella kädellä tukee niitä jalkoja ja toisella kädellä (jos on alasti) kiskoo pippeliään. Kiskoo sitä niin kovin, että mua ihan hirvittää =)

Meijän poika on sellanen sylikissa, että ei juuri lainkaan viihtyis itsekseen. Onneks tuo sisko on usein niin ihana, että leikittää vauvaa jolloin saa ite hetken levähtää kanniskelusta. Sisko "opetti" myös eilen vauvan ryömimään. Veti hitaasti lelua vauvan edessä jolloin toinen hilas itteään mukana.

Niin onnittelut koiranpennun omistajille, Marlenelle ja jadmirakselle! Meillä on 6-vuotias koira ja se rakastaa lapsia ja kaikki lapset rakastaa sitä. oon yrittänyt miestä houkutella pennun ottoon, mutta kuulemma tässä konkkaronkassa on vähäksi aikaa tarpeeks. Kunhan vauva vähän kasvais.

Oon pakastanut 25kg mansikoita! Viime vuonna meni saman verran ja kesäkuun alussa syötiin viimeinen rasia. Mä soseutan melkein kaikki niin syödään usein aamupuuron päällä.

Jaha, painunpa lukemaan kirjaa "miehet, jotka vihaavat naisia". on kuulemma megahyvä.

Hantsa ja poitsu 4 päivää vajaa 6kk

Vierailija
24/68 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun Fannilla raskaus etenee hyvin!

Muut nukkuu, mutta minä täällä vaan vielä kökin. Väsyttäs kyllä, mutta pää sekasi niin en saa mentyä nukkumaan. Mies ehdotti tänään, että oltais ilman ehkäisyä ja annettais toiselle vauvalle lupa tulla. Mulla jotenkin ahistaa koko ajatus. Toisaalta ehkä haluaisin, mutta toisaalta taas en vielä kun ei oo yhtään vauvakuume. En tiiä. Pitää vielä miettiä ja kattoa käynkö kumminki kierukan laitattamassa, kun jotenkin itellä semmonen fiilis... Nyt, mutta kun mieli muuttuu koko ajan. Ahistaa. Mitä pitäis tehä?

Raskauskiloja mulla tuli 20 ja niistä itsepintaisesti jäljellä n. 3kg. Tai herkuttelen enkä liiku tarpeeksi, niin ei ihme ettei lähe. Pitäis ottaa itteä niskasta kiinni, ei kait se muuta vaatis. Ärsyttää vaan kun ei juuri mitkään vaatteet mahu päälle tai ainaki inhottavasti kiristää. Mulla on molemmat polvet leikattu, että ihan niidenkin takia pitäis painoa saada pois, kun ei tahdo nivelet kestää. Toinen pitäis leikata varmaan uudelleen, mutten halua kun viimeksi olin yli 3kk saikulla enkä viikkoon päässy sängystä ylös... Polvi melkein uudelleen sillon rakennettiin ja paskemmaksi vaan meni.

Tytyllä on parina iltana ollu älyttömiä rintaraivareita. Tänäiltanakin huusi vaikka kuinka kauan, mutta sitten kyllä simahtikin kertalaakista. Mies meni aikasemmin nukkumaan korvatulpat päässä niin autuaan tietämätön oli tästä souvista. Joutuu heräämään jo ennen kl 5, niin aina sillon tällön laittaa tulpat että saa kunnolla nukuttua.

Mä lähden aamulla aikasin kaverin kanssa vaeltamaan. Illalla suunniteltiin, että jos sää sallii käytäs motskaroimassa. Jospa tuota itekki uskaltautuis kokeilla ajamista. 31.7.08 sain kortin enkä kertaakaan sen jälkeen ole ajanu, sattuneesta syystä ;) Viime kesänä en kyytissäkään uskaltanu juuri olla.

Missäs Eikkuli, Katjalah ja KainoElvi? Ja monia muitakin joista ei ole pitkään aikaan taas kuulunu?

Piti mulla kommentoida muutakin ja haukkua anoppia, mutta taidan jättää tuonnemmaksi. Nyt pakko mennä nukkumaan, että jaksan aamulla seittemältä nousta ja lähteä sinne vaellukselle.

Hömppä

Vierailija
25/68 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Fannille, ihanaa että ultrassa kaikki hyvin ja raskaus etenee. Kurjaa kyllä tuo neuvolan painosta naputtaminen, itsekin siitä sain osani vaikken herkutellut. Eihän ne siellä tiedä mitä äidit syö, mut jos paino nousee niin heti on herkuttelun merkki. Epäreilua! Painoa tuli suunnilleen jos katsoi ruokaan päin, terveelliseenkin ;).

Meillä ei Onnilla mee varpaat suuhun. Jäykkä jätkä. =) Se ei oo pahemmin viihtynyt selällään, kova on ollu aina kiire liikkeelle.

Meillä vaihtui iltavelli puuroon. Olin miettinyt et millon yrittäis vellistä eroon, mut Onni teki oman ratkaisunsa ja alkoi itkeskellä vellipullon kanssa eikä halunnu syödä. Puuro menee tosi hyvin, suu auki oottaa seuraavaa lusikallista.=) Täytyy alkaa lomareissua varten maistella valmispuuroja, varmaan hotellissa kätevin.. vedenkeitin mukaan et saa kuumaa vettä jossa lämmittää sapuskat. Saakohan hotellissa aamuisin suolatonta puuroa ?? Ei varmaan.

Vierailija
26/68 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, oon niin väsynyt että pikaisesti vaan.... Pojan aamut on menny niiiiin aikaisiksi, että oon ihan väsyksissä kaiket päivät. Pari yötä olin pojan kanssa omien vanhempieni luona "täysihoidossa", ja oli kyllä mukavaa ja rentouttavaa vaikka en sen paremmin nukkunutkaan. Mut hoitoapua ja seuraa oli päivisinkin kun lomailevat, se oli mukavaa:) Nyt vaan tuntuu taas ihan yksinäiseltä kun palattiin Turkuun, kun ei mulla ole täällä sukulaisia tai montaakaan ystävää (nyt ne pari joilla myös lapsi palanneet töihin tai opiskelemaan, ei siis ketään jolla päivisin aikaa). Miehen suku ja ystävät sitävastoin on kaikki täällä. No, kyllä tää tästä. Nyt vaan vähän väsy ja suru.

Fanni, ihania kuulumisia ja onnittelut siitä että kaikki hyvin niin sinulla kuin pikkuisellakin! :)

Raskauskiloista... En nyt jaksa neuvolakorttia kaivaa mut mulle tais tulla n. 12 kg, ja vaan muutama jäi sairaalaan. Loput lähti imetyksen mukana, niin että pojan täyttäessä 5kk oli lähtöpaino jo jopa alitettu. Tuo ei kyllä ollut tarkoitus, mut välillä en ehdi syömään niin hyvin kuin pitäis.. Täytyy tsempata, kun kerran uusikin raskaus toiveissa.

Mitähän kaikkee piti kommentoida.. en nyt muista. Taidan mennä hetkeks pitkälleni kun poika nyt nukkuu. Ehkä mäkin tovin torkahtaisin:)

Vierailija
27/68 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fannille onnea hyvistä uutisista... Omalta osalta sen verran, että meille ei sitten ainakaan vielä sitä uutta vauvaa tulekaan. Nyt pientä mietintää tullut mukaan tuohon asiaan, mutta ainakin vielä tuntuu, että jatketaan samaa ja saa edelleen tulla jos on tullakseen. Minä en ehtinyt onneksi mitään konkreettista nähdä niin ei niin pahalta tunnu ettei vielä tullutkaan.

Koirakuume on ihan mahdoton... Meillähän on noita nelijalkaisia ennen ollut, mutta viimeiset muuttivat mummolaan, kun tytöllä kolme vuotta sitten todettiin koira-allergia. Nyt on poikien kanssa kuitenkin tultu siihen ajatukseen ettei enää kauan jaksa ilman koiraa olla ja aikeissa on ottaa husky tuohon pihalle. Pojat säästävät tarhaan ja minä pentuun....

Olen ollut viime viikon torstaista asti nettipimennossa, enkä jaksanut lukea kaikkea... palaan kommentoimaan myöhemmin, jos jotain kommentoitavaa huomaan.

Vierailija
28/68 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan muistaa kaiken mitä ajattelinki...

Niis hotelleis mis me on oltu, ni on useemmis ollu vedenkeitin huonees valmiina. Ja ollaa sit otettu iltapalaks valmispuuroo mukaa. Ne Elovenan kerta-annos jutut menee esikoisel ku kuumil kivil :) Harmittavan kalliita ovat vaa...

Vähis muutti omaan huoneesee pari kuukautta sitte, jote eipä se oo haitannu enää tota parisuhtee välittömän läheisyyden harrastamista :) Sitä ennen mä oli vähä korvat luimus kyl enkä oikee voinu kunnol keskittyy.

Ja sitte mä jo unohdin et mitä muuta mun piti :(

Äske laitin vähiksen ulos mut sain hakee samantie takas sisää ku eihä sil ollu sit enää merkkiikää nukkumisest, höh. Normisti menee illal kaheksa jälkee nukkuu, ni eile nökötti sitterissää puol 10 viä ja nauro meille ku me yritettii höpistel, et josko nukkumaa menisit :D Vihdoin sitte hörppäs 60ml (!!!!) vellii ja sammu. Aina juo 200ml ja menee sänkyynsä höpöttämää ja nyt kävi näi... toivottavast palataa takas oikeesee rytmii tänää.

Mä oli eile hammaslääkäris ja meinas taju lähtee ku nii teki kipeetä. Laittivat lisää puudutustaki ja ei auttanu. Antovat periks ja laittivat väliaikase paika ja huome sit uus yritys. Sain pidemmä ajan et voidaa heti puuduttaa kunnol ja odottaa hetki sen vaikuttamistaki. Joutuvat ehkä (toiv. ei) tekee jotai juurihoitoo... voi masennus tätä mun purukalustoo!! Miksen ois voinu saada parempii ja kaike huipuks ainaki esikoine on periny nää huonot hampaat :(

Ai nii, syöttötuolii meki ollaa muutaman kerran koitettu, mut ei osaa istuu sitte jos laittaa tyynyn selän taa ja sit osaa jos antaa ol vähä kemallaa, mut se ei oo seläl hyvä... joten antaa sen tuolin viä olla jonkun aikaa. Sitteris on hyvä syödä.

En tiä johtuko siit hammaslääkärist vai mist mut särki aamul iha sairaasti taas pää. Enkä viä oo ehtiny ottaa lääket vaik jatkuu edellee. Mä oo nii huonoki syömää kaikkii lääkkei et kai tää tälläki kertaa saa itteksee men ohi.

Nyt mä lähen hakee lisää kahvii (vast pannullise tänää kiskonu) ja tuun sit myöhemmi jatkamaa mikäli katson tarpeelliseksi :) Pitänee palata ens lukee taas noi muut et muistaa mitä oli aiheena ollu... laiska ku ei jaksa avaa kaht ikkunaa.

ÄHÄkutti! Muistinpas heti yhen :D Me ollaa lauantaina menos 6kk kuvalle. Esikoisestaki oltii ja tasavuosien kuvii räpsitää sitte synttäreillä. Otetaa samal varmaa pojist yhteiskuvii josko saisin pari tauluu seinäl :)

Ny se o moro!

Marlene ja vähis lauantaina 6kk.

tulin muoks. viä ku tuliki ne samperin kilot mieleeni viä :) Eli mulle tuli joku 14 muistaakseni lisää ja itsepintasesti on 3 säilyny kuten monel muullaki. Eikä niil muute ois just välii mut toiset vaatteet menee aika napakasti päälle. Lisää herkkuja siis ;) Esikoisestaki jäi 2kg aikoinaan eli nyt on periaattees 5 ylimääräst mut toistaseks tää 53kg on aika hyvä jos sais jotenki kiinteemmäks et kaik housut näyttäis hyvälle päällä eikä väkisin survotuille ;)

Vierailija
29/68 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Katjalah.

Hiljasta on..jälleen/edelleen. =)

Meillä poitsu kiipeää koko ajan polvilleen ja koittaa seisomaan. Kolhuja on tullu, mut en koita yhtään estellä jos ei nyt ihan kamalan vaarallisessa paikassa ole kiipeämässä. Jos oppis siinä sit pikkusen varomaankin. Päättäväinen on ilme ja sit voitonriemuinen ku osaa.=)

Kiukkua ja univaikeuksia kiipeilyn lisäksi on kovasti. Onni nukkuu noin 30min torkkuja päivällä ja kitisee sit väsyneenä, mut ei nukahda. Vähä veikkaan et meillä on jäämässä yhdet unet nyt pois ja hakee sitä uutta rytmiä.

Syöttötuolissa syöminen sujuu hyvin, sitterissä ei ois enää ees pysyny mitenkään ja se onkin nyt pakattu meneväks varastoon odotteleen jos sille löytyy myöhemmin käyttöä.

6kk kuvassa ei käyty, ehkä 1v kuva vois olla..tai saatamme itse ottaa sellasen et on ihan suunniteltu eikä vaan räpsitty.

Onni turhautuu ku koittaa kiivetä taas..kitinää riittää..täytyy keksiä muuta puuhaa sille välillä.

Omppulin äiti & Onni 6kk 3vk+

Vierailija
30/68 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Katjalah!

Sitä mä tulin kysymään, että onko vauvalla 6kk iässä joku tiheänimunkausi? Kun tuntuu, että tyty on paljon enemmän tissillä. Tai päivällä ei niinkään, mutta yöt sitten sitäkin enemmän. Ei vissiin päivällä jaksa keskittyä imuhommiin. Nyt muutama yö menny niin, että heränny jopa tunnin välein syömään. Vai heräiskö sitten tuohon liikkumiseen. Tai sitte ei enää pelkkä maito riitä, kun liikkuu jo sen verran. Aattelinkin tänään alottaa kiinteät. Pottuja eiliseltä jäi, niin aattelin sitä tarjota. Äiti sano, että se on sekottanu meille vähän voita mauksi. Jos antais tuota sitten ku miehenkin kans syödään. Kerran päivässä näin aluksi ja riippuen huomisista mitoista, niin sitten pikkuhiljaa jos kattelis miten ruoka uppoo. Tykkään imettää, niin sen aattelin kumminki vielä pitkään olevan se pääasiallinen eväs. Mutta tämä täysimetys nyt sitten tänään loppuu :/

Jotenki haikee fiilis, kun nyt mun vauva on jo niin iso että ruokaa alkaa syömään.. Mut niinhän se menee, että pitää luopua jostain, että saa jotain muuta tilalle.

Tänään tunnin lykin tytyä,että sain päikyille nukahtamaan, niin kämäset 45min nukku. Auringossa istuskeltiin, mutten kovin kauaa uskalla tytyä kerralla pihallakaan pitää. Kohta jos takas suuntais.

Me ei käytetä 6kk kuvassa. Ku niitä pitäis sitten jakaa kaikille, niin tulis turhan kalliiksi. Ite aateltiin ottaa.

Tytyllä palaa käämit tuossa lattialla, niin tissi suuhun ja sitten menoksi taas. Hyvällä syyllä voi siirtää TAAS kotityöt huomiselle, kun on niin ihana ilma! :)

Hömppä

Vierailija
31/68 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittänyt saada ajatuksia irti uusista vauvoista ja siirtänyt energiaani hauvahaaveiluun... Eli tuolla siperianhuskyfoorumilla roikun esittämässä tyhmiä kysymyksiä... No, saa nähdä miten käy jos hauvasuunnitelmat lyö lukkoon niin varmaan sitten ilmaantuu se vauvakin vielä sotkemaan pakkaa. Eli kyllä tässä voimissa ollaan ja ihan yhtä sekaisin kuin joskus ennenkin.

Vierailija
32/68 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Voi Katjalah, pahoittelut ja lämmin halaus ja rutistus sinne. Ihana, että olet siirtänyt ajatukset hauva vauvan hankintaan. Meilläkin oli mummolaan syntynyt pari kolme viikkoa sitten ihania pieniä kissanpentuja. Emo kissa oli kuitenkin vienyt pennut piiloon ja ne ovat olleet hukassa jo pari viikkoa. Voi ei, kohta niistä tulee ihan arkoja… Mieheni ei halua, että me otetaan kissanpentuja, etenkään nyt kun odotan. Ennemminkin hän haluaisi koiran, mutta minä taas haluaisin ehdottomasti kissan…

Hömppä, meillä on ollut myös yhtä yötissittelyä. Siitä huolimatta, että neiti syö illalla annoksen puuroa ja syönyt päivällä monet soseateriat ja vielä välissä tissiäkin. Ja minun ei auta muuta kuin antaa sitä rintamaitoa, kun toisen paino ei ole muutenkaan noussut niin paljoa.

Kätinää ja kätinää, sitä on ollut ilmassa taas tänäänkin. Oman mielipiteen ilmaiseminen, jos asia ei mene mieliksi, alkaa olla jo varsin voimakasta. Tulee ihan hirveä vollotus, jos esim. aamulla en anna tytön ’lukea’ lehteä, jota olen lukemassa. Lehden luku on kyllä meidän tytön mielipuuhaa. En tiedä kuinka vaarallista painomuste sitten on… Varotoimena on lukuhommissa tuttisuussa, mutta kyllä se siinä tuoksinnassa yleensä suusta pois putoaa ja sitten lehteä on jo mennyt suuhun ennen kuin äiti ehtii hätiin.

Ostin tänään alennusmyynneistä tyttöselle joitakin vaatteita, kun huomasin että meillä ei noita isompia kokoja niin kovin paljoa enää olekaan. Tärkein oli sellainen ulkoilutakki, mutta nyt olen kuitenkin huolissani, ostinko sittenkin aivan liian pientä kokoa olevan takin. Plaah, sitä ei voi tietenkään enää vaihtaakaan, kun se oli alennettu.

terv. Fanni

Vierailija
33/68 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömpälle piti tulla ainakin sanomaan että täällä myöskin tunnetaan jonkin sortin haikeutta soseiden aloittamisesta :) En osaa sen paremmin sanoa, mutta tiedän kyllä miltä susta tuntuu.

Ja mullahan tuli siis siitäkin itku kun Emma lopetti hetkeksi ne yösyötöt ;) Aattelin heti että mihin mun vauva on joutunut kun ei enää tarvii äitiä yöllä. Älkää naurako ;)

Amelielta piti vielä kysyä että mistäs luit siitä bumgeniuksen pesun välistä? Mä meinaa pelästyin nyt sitä ja aloin pesemään useammin noita vaippoja :) En halua että ne menee pilalle...

Katjalahille pahoittelut :(

Niin ja Hömpälle vielä tiheän imun kaudesta. Meillä on Emma kans syönyt pari päivää päivisin hieman tiheämmin, yöt ovat menneet ihan normisti.

Me aloiteltiin Emmalla soseiden maistelut muutama päivä sitten, maanantainako se nyt oli? Pari päivää annettiin pottua, mutta siitä tuli pulauttelua, masun väänteitä ja paukuttelua. Keittelin sitten bataattia ja porkkanaa ja piti niitä antaa ensin toista ja sitten toista. Kunnes huomasin että ajatuksissani sitten muussasin ne yhteen. Sitä Emma on nyt syönyt muutamana päivänä 2x päivässä ja massuun on mennyt ehkä 1-2 tl :) Eilen nielaisu onnistui jo ilman kakomista :)

Voihan hauvat ja kisuvauvat sentään. Meille ei tule ikuna ;)

MiaMik ja Emma ylihuomenna 6kk

Vierailija
34/68 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin puolivuotis neuvolassa. Strategiset mitat 66.9cm ja 8030g. Nyt oli tullu 700g kun viimeksi vaan 400, mahto sillon vaikuttaa tytyn sairastelu tuohon kasvuun. Hb oli 127. Hoksasin just, että mun tyttö on kasvanu puolessa vuodessa 19cm!!! Hurjaa! :)

Eilen annettiin ekaa kertaa sitä pottua, mielissään tyty söi muutamia lusikallisia. Mutta kaaressa sitten jonku ajan päästä lensi pihalle :( Tänään kokeilen uudelleen ja sekotan tissimaitoa siihen. Varmaan muutaman päivän kokeillaan tuota pottua ja sitten jos oksentelut jatkuu, vaihetaan johonki muuhun ja jos ei jatku niin lisätään jotain.

Niin ja kun mä tuota nukkumista eilen kirvasin, niin viime yönä eka ja ainoa herätys oli sitten kl 6 :D kl 9 noustiin ylös ja päikkäreitäkin olis tyty nukkunu , mut 2,5tunnin jälkeen piti herättää neuvolaan.

Äslen mentiin mukkelismakkelis lattialla ja hirveä huuto.

Muoks. Lohtutissi autto ja nyt tyytyväinen tyttö köllii sängyllä :)

Omppulin äiti: Mä ostin äsken lidlistä piltti kaurapuuroa, ei tartte ku vesi sekottaa niin on valmista. Makso 2.99€ ja tulee kai 12 annosta. Vielä ei ees puuroa oo alotettu, mut varalta ostin, että voidaan tuota ottaa sitten mökille mukaan.

MiaMik: tämmösiä me äitit näköjään ollaan :D Itketään kun lapset kasvaa eikä tartte meitä enää niin paljon.. Mut on se ihanaa seurata kun muutosta tapahtuu joka päivä. Ja meillekään ei ikinä tule lemmikkiä. Siitä on miehen kans jo vuosia sitten sovittu.

Minä pesen jokatoinen päivä vaippoja, kun meillä vieläkin niitä liian vähän on. Bumgeniuksia muistaakseni 16kpl, yks luomuAIO ja jotain muita viritelmiä mitä käytän sillon ku on pakko (eli muuta ei ole puhtaana). Haluaisin tilata lisää, mutta pitää eka käydä lomareissu ja enskuun tilistä sitten nuita. Vaan nyt bumgeniuksia tilaan, koska mikään muu vaippa meillä ei ole vielä toiminu. Onko kellään tuota bellapuun yhdenkoon taskuvaippaa?? On kuulemma samanmallinen ku bumgenius? Aattelin, että jos vielä yhen riskin uskaltas ottaa ja tilais tuommosen, kun kumminkin kotimainen olis.... Pitää kattoa..

Ja taas meni juttu vaippoihin :/

Mut nyt mä alan vääntämään tortilloja, kun niin rupes himottaa :P

Hömppä

muokkauksen muokkaus...

MiaMik: Meilläkin ylihuomenna juhlitaan 6kk synttäreitä! Aattelin mansikkakakun tehä, ku isovanhemmat kummiski tulee kahveelle :)

Vierailija
35/68 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mullakin aikaa roikkua tässä...

Niin teille, jotka sanotte ettei teille ikinä tule lemmikkiä. Ei meillekään, mutta ajan mittaan kai jotain tälläista: http://www.mcahonkennel.net/IMG_2542.JPG

Pitipä väläyttää... JA kun vauhtiin pääsin niin voiko kukaan vastustaa näitä silmiä: http://personal.inet.fi/koti/polarnights/Polar_nights_kuvia/Koirakuvia/…

Yrittäkää kestää te ei-elukkaihmiset, minä nyt kuumeilen sitten näitä, kun se yksi meni toisin kuin kuvitteli...

Ja jos sitten asian sivu menevästä kuumeilustani asiaan.

Vaipoista: Minä olen rakastunut Nupsukka sisävaippoihin, niitä käytän nuorimmaisella ainoastaan. Muutama Bumgeniuksen sisävaippakin on ja ihan ok nuokin, mutta pulkuorista taskuista en tykkää ollenkaan. Makunsa kullakin kai tässäkin asiassa - kuten kaikessa muussakin.

Joko kaikkien muiden muksut on lähteneet liikkeelle? Meillä mennään edelleen vain selältä masulleen. Olen nyt yrittänyt jumppauttaa keskoselle aikanaan fysioterapeutilta saatujen ohjeiden mukaan, että alkaisi kääntyminen sujua toisinkin päin.

Ja yöt yhtä tissittelyä meilläkin ja päivälläkin tissi maistuu parhaiten ruoista.

Pitäisi lähteä tästä vähitellen siivoamaan laatikollinen mansikoita ja jonkin verran mustikoita, joita haettiin isompien kanssa, kun pienin oli päiväunillaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
36/68 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, hetki omaa aikaa kun "pojat" lähti kauppaan.. Tää oma aika järjestyi yllättäen kun sain lattialla olleesta pikkukivestä haavan päkiään eikä sit voi kunnolla kävellä.=( Kipeä on, toivottavasti pian helpottaa.

Onni kiipeää seisomaan koko ajan ja muksahtelee sit alas noin joka kolmannella kerralla. Ottaa kyllä koville se kaatuilu kun itkusta ei meinaa tulla loppua. Eilenkin nukahti ressukka itkettyään pitkään harmitustaan. Onneksi kolahtelee ylpeys eniten..

Kiitos Hömpälle puurovinkistä. Kattelin itekin niitä Piltti-puuroja yks kerta kaupassa, mut en ostanut ku mietin että miten ne sit reppureissussa säilyy avattuna kun oli käsittääkseni sellanen et yks iso pussi sitä jauhetta.. Kokeeksi ostin sit sellasen 2dl valmispuuron ja maistui kyllä Onnille jotenkuten (isi sanoi et oli järkyttävän pahaa). Oli vaan sellasta litkua se 6kk puuro et ei tahtonut lusikassa pysyä.. varmaan vois koittaa vaikka sellasta 8kk puuroa sit lähempänä reissua niin jos ois kiinteämpää. Niin ja meille tuli Piltiltä muutes sellanen puuronäyte, nyt vasta muistin. Täytyy koittaa. Sain kyllä hotellista lupauksen et meille viedään sit huoneeseen vedenkeitin ja aamiaiselle varataan suolaamatonta puuroa Onnia varten. Mut tää riittää reissusta ja puuroista.=)

Noita vaippajuttuja lukiessa harmittaa edelleen ku meillä loppui kestoilu parin kuukauden jälkeen ihan kokonaan. Mulla oli ajatuksena et kestot ois niin säästyis ostamasta kertiksiä niin usein, yöllä ois vaan ollu kertis. Mut toisaalta, mulla meni hermot ku piti vaippa vaihtaa ainaki kerran tunnissa ja mun oma iho ei tahtonut kestää sitä vaippojen huuhtelua.. Plääh.

Nyt koitan koikkelehtia tekemään jotain fiksua sillä aikaa ku poitsut on poissa jaloista.=)

Omppulin äiti & Onni viikkoa vaille 7kk jo!

Vierailija
37/68 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus Katjalahille!

Niinhän siinä sitten kävi meilläkin, että eilen UÄssä huomattiin, että elämää ei enää ole. Itseasiassa ei ollut ollut enään muutamaan viikkoon. Mitäs sitä olis voinut tietää kun raskausoireet on muutenkin minimaaliset. Mä itse aavistelin tätä vajaan viikon ja me haaveillaan nyt uudesta asunnosta. Mä en enää jaksa odottaa että vauva tulee ja muuttaa vasta sitten.

Ehkä karua sanoa näin, mutta tuon helmikuisen kohtukuoleman jälkeen fyysiset ja henkiset kivut keskenmenosta oli pienet. Olihan sitä muutenkin jo aika pessimistisellä asenteella liikenteessä, että tuleekohan tästäkään mitään. En muista kerroinko jo, mutta noista meidän alkuvuoden tapahtumista tulee juttu syyskuun vauvalehteen.

Vuosi 2009 on ollut meille kovin synkkä, mutta pakko sen auringon on tännekin joskus paistaa.

Enkelinäiti - Marie - Kristiina

Vierailija
38/68 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri halaus. Miten paljon yhden ihmisen pitää vastoinkäymisiä kestääkään.. Kyllä teille jo onnen soisin! Olet kyllä uskomattoman vahva ihminen. Vieläkin silmät kostuu heti, kun muistuu mieleen se viestisi vauvanne kuolemasta.. Ja nyt vielä tämä.. Todellakin - on kyllä nyt pakko uskoa (eikä vain toivoa), että vielä teillekin onni suodaan. Roppa kaupalla voimia sinulle ja miehellesi!!

Niin, ja sen syyskuun vauvalehden hankin itselleni ihan satavarmasti! =)

Vierailija
39/68 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi pahoittelut Katjalahille ja pahoittelut Enkelinäidille. Samaa mietin minäkin, että kuinka paljon yhden ihmisen pitää kestää. Voimia!!! Ja toivottavasti teille Marie nyt sitte löytyis ihana uusi koti kuitenkin.

Niin täällä yksin taas Kallen kaa ollaan. :( Mies lähti taas reissuun. No, tänään oltiin Kallen kaa (just tultiin kotiin) minun vanhojen lukiokavereiden tapaamisessa. On ruukattu aina jouluisin pikkujoulut pitää, mut nyt päätettiin järjestää pieni miittinki kesälläkin. :) Oli kyllä kivaa päivittää kuulumiset, ketkä on menneet naimisiin, vaihtaneen opintopaikkakuntaa, saaneet lapsia, tullut raskaaksi jne. Ja synnytystarinat taas kerrottiin me jotka viime tapaamisen jälkeen oltiin päästy se ihme kokemaan. :)

Kallella jatkuu ihme itkukohtaukset kesken unien. Voiko olla hampaiden tuloa? Ei enää edes aina liity siihen, että kääntyis unissaan ja alkais itkeen vaan alkaa yhtäkkiä itkeen kauheen isosti. Tissille rauhottuu...miksi se nälkää yhtäkkiä noin kovasti itkis, ku ei oo ennenkään. Ja masuvaivoilta ei vaikuta, ku ei piere tms. Ihan selvästi hampaita kyllä kitisee joinakin iltoina, ku rauhottuu ku saa jotain jyystettävää.

Joinakin öinä mennään kolmella syötöllä joka on nyt siis meidän paras mahdollinen yö ja joskus syödään koko ajan... :/ Onkohan mitään keinoa saada yöheräämisiä pois, muuta ku aika... Auttaisko joku unikoulu? Oon yrittäny tuttia joihinkin heräämisiin, mut ei aina auta...pitää olla tissi. No lohduttaudun sillä, että yöimetysten ansiosta mulla vielä riittää maito yhä.

Kalle nousee jo kovasti istumaan lattialla ja eiköhän kohta hoksaa konttaamisen taidonkin, ku ossaa jo vaan yhden käden varassa taiteilla ja sitte liikuttaa sitä eteenpäin ja lysähtää maahan, ku ei osaa siitä enää jatkaa. Hirvee menijä kyllä...pääsee joka paikkaan jo. :)

No,eipä nyt ihmeitä, en muista mitä piti kommentoida...

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Amelie ja Kalle

Vierailija
40/68 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutistukset Katjalahille ja Enkelinäidille. Ei sitä oikein osaa mitään sanoa, vaikka olen itsekkin 6vuotta sitten saanut keskenmenon. Silloin se oli niin kova paikka ettei siihen kukaan tainnut oikeita sanoja löytää..

Meidän poju oli 6kk neuvolassa pikkasen päälle 8kg ja pikkasen alle 70cm. Isi käytti neuvolassa.

Syöty on kanaa ja kalaa ja taidan keittää seuraavaksi jauhelihaa. Aamulla kun poju herää niin ekaksi maito, siitä n.tunti aamupuuro. Unien jälkeen maitoa ja siitä n.tunti lihasose. Taas unien jälkeen maitoa ja sosetta ja illalla puuro.

Yöllä syödään kerran. Puuroina on mennyt kaura/ruis/riisi.

Täällä ei liikuta muuten kuin pyörähdetään vatsalleen.

Kaksi yötä kokeiltiin poikien nukkumista samassa huoneessa, mutta ei me jaksettu miehen kans ravata sitä tuttia laittamassa joten, vauvi nukkuu meidän vieressä. Eli se ei ainakan auttanut yöheräämisiin. Minä aijon vielä katsoa tilannetta ja sitten harkitsen unikoulua.

Suopotkupallossakin tuli käytyä viikko sitten. Poju oli 2yötä anopin kanssa ja hyvin oli mennyt. Minulla oli niin kova ikävä poikia, että päätin etten ole aivan äkkiä menossa ihan minnekkään.

Menkat alkoi eilen. Perkeleen kipeät... Pillerit aloitin 3viikkoa sitten ja siltikin alkoi menkat vaikka levyn syöminen on kesken. Yasminellet oli muistaakseni merkki. Vielä ei ole aiheuttanut mitään sivuoireita.

Painoa minulla tuli 16kg joista kaikki on lähtenyt. Viimeiset 5viikkoa olen karpannut ja saanut 4kg niin pois. Aijon karpata vielä ja katsoa tippuuko paino. Elämäntapa tästä ei tule.

Miehellä alkaa huomenna koulu Oulussa joten minäkin olen täällä lasten kans viikot yksin. Itku pääsi kun mies lähti. Ollaan ihan hirveän "riippuvaisia" toisista niin tuntuu oudolta kun toinen puolisko puuttuu. Varmasti miehellä on vaikeampää olla poissa kotoa ja erossa meistä. Esikoinen menee huomenna isälleen (eli pojilla on erit isät) niin sitten jäämme vauvan kans kahdestaa. Toisaalta odotan sitä :).

Meillä on 9vuotias koira joka on muuttunut ihan mahdottomaksi talovahdiksi. Liekkö ikä vai vauvan tulo syynä. Kissaihminen olen henkeen ja vereen ja minulla on aina kissoja ollut, mutta viimeisin kissa kuoli inhottavalla tavalla viime syksynä niin en ole oikein toipunut siitä.. Ikävä kissaa edelleen :````(.

No tääsäpä nämä tähellisimmät ja pojukin kuulostaa olevan hereillä joten moit!

Emu ja poju 6kk ja 2viikkoa

ps. sori jos tää tulee monesti, sivut kenkkuilee.