Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pidätte kotonanne juhlat (esim. ristiäiset), tulevatko vieraat kotiinne kengät jalassa?

Vierailija
21.12.2008 |

.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehillä on kraka (tai rusetti) kaulassa, on syytä olla myös kengät jalassa ja seuralaisella toki myös.

Vierailija
22/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlia, että olisi juhlakengät jalassa. Muutamat juntit sukulaisäijät kun saattavat tulla collegepuserossa tai villapaidassa, niin ei niiden vaimotkaan enää viitsi pukeutua. Joten kaikki tulevat nykyään ihan rennosti melkein kotivaatteissa. Kai olettevat että näin on, kun kerta juhlat kotona.



Minua se harmittaa, sillä haluaisin pukeutua ja pukea lapseni juhlavasti. Siksi pidän ristiäiset yms. juhlat aina jossakin juhlatiloissa, sinne sitten saan edes vaimoväen pukemaan nättiä päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki oletan niiden olevan puhtaat ns. sisäkengät. Minusta on kummallista, jos juhliin pyydetään tulemaan sukkasillaan, ovathan kengät monesti osa asua.

Vierailija
24/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki oletan niiden olevan puhtaat ns. sisäkengät. Minusta on kummallista, jos juhliin pyydetään tulemaan sukkasillaan, ovathan kengät monesti osa asua.

Vierailija
25/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen olisi lattia pilalla kun olisi täynnä kuoppia. Emme siis pidä mitään juhlavia juhlia kotona.

Vierailija
26/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sentään sukkasillaan juhlissa olla. Muutenkaan en ymmärrä suomalaisten hinkua hiippailla sukkasillaan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes haluaisi nolata heitä olemalla itse kengät jalassa, joka mielestäni kuuluu asiaan. Emme kyllä koskaan pidä tuollaisia juhlia kotioloissa.

Vierailija
28/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(monesti kotitöitä tehdessä crocksit tai terveyssandaalit). Meillä on paljon laattalattiaa, joka on niin kova materiaali jalalle, että aiheutti jalkaani plantaarifaskiitin, niinpä kengät ovat osittain lääkärin kehoituksesta jalassa. Eli kyllä olen kengät jalassa tai avojaloin kotonaollessani, en koskaan sukkasillaan. Kylään otan myös kengät mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa meinaa kyllä ottaa pois, mutta kun huomaavat, että pidetään, niin laittavat jalkaan. Mutta siis tietysti juhlakengät, ei mitään saappaita. En osaa kuvitella kotia, missä ei juhlissa saisi olla juhlakengillä. Toki ottaisin pois jos pyydettäisiin, mutta kyllä minä vähän ihmettelisin omassa päässäni.

Vierailija
30/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vain suuremmissa juhlissa, sellaisissa joissa voisi ainakin periaatteessa kuvitella että jollakulla olisi hattukin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi olemaan ilman kenkiä hameessa, koska sääreni näyttävät ilman korkoja ihan tumpeilta.

Vierailija
32/37 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on aina juhlakengät. Hän on aina meillä sisäkengät jalassa, eli siis ihan vain tullessaan käymään, hän tuo omat kengät mukanaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintosta.



Mutta siis: Meidän kotiin ei tulla kengät jalassa!

Vierailija
34/37 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku roti sentään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiks rippijuhlissa/ristiäisissä ollaan oltu (ja tullaan olemaan) juhlakengissä ja (normi)synttäreillä ilman kenkiä.

Juurikin näin :) Onhan se jotenkin typerää olla juhlavaatteissa ja ilman kenkiä...

Vierailija
36/37 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kuitenkin fiksua ottaa sisäkengät mukaan, varsinkin kun täällä eteläisessa Suomessa on kovin usein rapakelit. Minä taas en halua viedä mattoja pesulaan yksien juhlien jäljiltä.



Muutenkin epämiellyttävä ajatus, että joku kävelee kadulla linnunulosteiden yms päällä, ja tulee sitten matolle, jossa lapset köllivät. Tiedän, köllivät ja saavat kölliä ulkonakin, mutta sisälleni en katejen likaa halua. ( Asumme Helsingissä.)



Itsekään en ole uskaltanut miehen sukulaisille sanoa, että ottakaa sisäkengät. Onneksi ristiäiset ovat sattuneet kuiville, näteille ilmoille.

Vierailija
37/37 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kaverisynttäreillä tms.



Lapseni nimiäisissä tosin oli kengät vain minulla ja toisella kummitädillä, oli vähän pöljää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä