Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi Helsingissä lomaviikon kulumaan?

Vierailija
15.07.2009 |

yksin olen koko viikon.. ehdotuksia. Ei mitään kalliitta menoja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on pyörä käytössä ja sillä aion liikkua, kunhan ei vain sataisi.

Vierailija
2/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffavalikoimat on Helsingissä hyvät, harmi vaan, että just eilen oli se alennuspäivä. Mutta päivänäytökset ovat kyllä halvempia eli sieltä vaan selailemaan.

Jos tykkäät uimisesta/auringonotosta, uimastadikka tai Pihlajasaari on must. Myös suomenlinnan kallioilla on ihanaa maata lukemassa kirjaa ja siemailla viileää olutta.

Kiasma on mielestäni melko kamala, mutta Helsinkihän on täynnä mielenkiintoisia museoita. Kaupunginmuseot ovat kaikki ilmaisia, http://www.hel.fi/wps/portal/Kaupunginmuseo/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEX…

Museoviraston hallinnoimat museot löytyy http://www.nba.fi/fi/museot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffavalikoimat on Helsingissä hyvät, harmi vaan, että just eilen oli se alennuspäivä. Mutta päivänäytökset ovat kyllä halvempia eli sieltä vaan selailemaan.

Kansallisen audiovisuaalisen arkiston pyörittämä Orion eerikinkadulla Kampissa näyttää myös hieman erilaista elokuvaa. Nyt pyörii ainakin Almodovar-sarja ja Ranskan uuden aallon leffoja. Lippuhinnat ovat varsin kohtuulliset, 5 e/näytös tai 4e/näytös, jos ostaa viiden euron klubikortin. Vanhassa teatterissa on myös mukava tunnelma verrattuna moderneihin komplekseihin ja yleisökin on yleensä hyvin mukana.

http://www.kava.fi/esitykset

Ennen näytöstä voi mennä nauttimaan herkullisia täytepatonkeja Gran Delicatoon korttelin päähän annankadulle. Mun lempipaikka, tsiljardi kertaa parempi hintalaatusuhde kuin missään teollisessa picnicissä ja todella mukavat omistajat ja ympäristö. Tosin auki näin kesäisin vain ma-la 8-19. Myös hietaniemen iso ulkokirppis, joka on pystyssä kulman takan arkisin 8-19 ja la-su 8-16 kannattaa tsekata, tosin reilusti ennen sulkemisaikaa. Vaatteita tosin löytää ehkä paremmin viikonloppuaamuisin valtterista.

Lammassaaren pitkospuut ovat myös mainio päiväretkipaikka, ainakin itse pidän tunnelmasta todella paljon. Sinne pääsee suuntaamalla alas pusikkoon hieman Vanhankaupunginkosken jälkeen olevalta sillalta Arabiasta.

Kruunuhaka kokonaisudessaan on myös mukava paikka käyskennellä ja samalla voi käväistä kaupungin parhaassa vintagevaateliikkeessä Play it again Samissa Rauhankadun päässä.

Toinen hauska kävelypaikka on Eiran suurlähetystöalue (USAn lähetystön tunnistaa passissa olevasta maijasta), jonka sisältä löytyy myös yksi taidemuseo ja toinen mannerheimiin keskittynyt. Levähtää voi Cafe Succesissa korkeavuorenkadulla (hyvät, ISOT, korvapuustit 2,5e - jo äitini muistaa nuoruudestaan paikan sisäänheittotuotteen) tai Caruselissa rannalla.

Jos olet musiikinystävä, käy Popparienkelissä ja/tai Digeliuksessa viiskulmassa. Ainakaan ensimmäistä pitävä mukava, jo harmaantunut herra ei ole koskaan tuottanut pettymystä, kun olen kaivannut uutta kuunneltavaa. Hinnat luonnollisesti halvemmat kuin isoissa ketjuissa.

Jos nälkä iskee, viereisen Torin jallupullat ovat klassikko.

Vierailija
4/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää menee kyllä Tallinnassa, mutta entäs sitten?

Vierailija
5/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä varmaan saa mitenkään aikaas kulumaan joten mee vaan kulmabaariin ja istu siellä viikko.

Vierailija
6/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tykkäät tehdä ylipäätään, mitä harrastat? Mistä tykkäät siellä Tallinnassa? Ootko kotonasi vai muualta ja Helsingissä käymässä?

Jos mä olisin yksin viikon kotona niin

a) söisin mitä ite haluan

b) nukkuisin miten haluan pitkään aamulla

c) tapaisin kaikkia ystäviä

d) kävisin elokuvissa joka ilta

e) jossain muuallakin mistä muut perheessä ei tykkää, esim. kiasmassa ym.

Vierailija
7/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menen tapaamaan ystävääni Tallinnaan ja kosmetologille. Ei mulla ole varaa JOKAPAIKASSA törsätä.

ap.

Vierailija
8/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi viikkoa, joista miehen kanssa samaan aikaan vain viikko. Lapsia ei vielä ole. Hyvin on aika kulunut yksin; leffassa, näyttelyissä, kesätetatterissa,puistossa lukiessa ja vain kotona lepäillen jne jne. Mielikuvituksen puutetta, jos ei saa edes muutamaa päivää kulumaan :D

Vierailija
9/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkeistä.Toivotaan että kelit on hyvät.

ap.

Vierailija
10/10 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekkaat joka aamu Heasrin Minne mennä -palstan ja bongaat sieltä jonkin tapahtuman tai esityksen tai näyttelyn. Käyt Hietaniemen hautausmaalla tutkimassa kuuluisuuksien haudat. Kierrät Seurasaaren/ Suomenlinnan kunnolla. Käyt kasvieteellisessä tai yliopiston kirjastossa pällistelemässä. Kierrä myös ne pienet museot: Amos Andersson, Tennsipalatsi, Meilahden taidemuseo, Didrichsen. Perjantaisin pääsee moneen museoon ilmaiseksi, tsekkaa netistä.

Leffoja, kesäteattereita ja konsertteja on paljon, jos budjetti riittää. Tai kartoitat mitä nähtävyykisiä on pyörämatkan päässä teiltä eli alle 10 km päässä. Villa Elfvik on ainakin ihana ja Itä-Helsingissä on paljon luontokohteita.