Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-vuotiaan lapseni mitat 134cm/37,5kg, kommentoikaa??

Vierailija
15.07.2009 |

Lapsi on siis tytto ja vaikka painoa nayttaa lukemana aivan tosi paljolta, mielestani tytto ei nayta ylilihavalta vaikka onkin sellainen jamakka pakkaus. Hanella on alkanut rinnatkin jo pikkaisen kasvamaan ja reidet ja takamus ovat aina olleet tukevahkot.

Tytto harrastaa uintia 2 krt viikossa, karatea 2h/kerran viikossa ja eilen voitti urheilupaivan 2 eri juoksukisat ikaisiensa sarjassaan.

Mutta tuo paino sai mut eilen kauhistumaan, kun en ollut pitkaan aikaan punninnut tyttoa.

Pituus on arvio, voi olla muutaman sentin lyhyempi tai pidempi.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmettele jos tyttösi saa kompleksin ulkonäöstään tai painostaan...

Kiinnität siihen vähän liikmaa huomiota...

Lihava hän on, MUTTA SE ON OMAA SYYTÄSI,.

Vierailija
22/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmettele jos tyttösi saa kompleksin ulkonäöstään tai painostaan... Kiinnität siihen vähän liikmaa huomiota... Lihava hän on, MUTTA SE ON OMAA SYYTÄSI,.

ansiostani. Ole huoletta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minun ongelma, eikäö tule myöskään uniini. =D

Vierailija
24/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. täysjyväleipää tai jogurttia tai muuta sopivaa syötävää koulun jälkeen. Sipsit tulisi jättää kokonaan pois tai syödä vaikkapa kerran kuussa.

Salaatilla ei todellakaan lähde nälkä joten ihan kunnon ruokaa pitää antaa niin paljon kuin lapsi haluaa. Voit toki ehdottaa, että ottaa myös salaattia enemmän lautaselleen mutta numeroa ei kannata asiasta tehdä. Ruokajuomina vesi ja maito.

Täysjyväleipä pitää nälkää paremmin kuin vaaleat höttöleivät ja on terveellisempääkin. Murot ovat liian suolaisia ja sisältävät usein runsaasti sokeriakin. Ne kannattaa vaihtaa vaikka puuroon ja voisilmään. Lapsi on kuitenkin kasvuikäinen ja murrosikää lähestyvä kuluttaakin paljon. Pitää vain huolehtia siitä, että tarjottu ruoka on sopivaa.

Vierailija
25/69 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kohta 11 v tyttö on 146 cm ja 37,5 kg. Jos liikkuu paljon, paino voi tulla lihaksista. ;)

Vierailija
26/69 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2009 klo 13:05"]

Jos 8v LAPSELLA kasvaa jo rinnat niin lääkäriin mars!! uskon kyllä että lääkärikin toteaisi sen johtuvan liian suuresta rasvaprosentista ylipäänsä hänen kehossaan, mutta varmuuden vuoksi tsekkaavat hormoni ym arvot koska 8v lapsella ei normaalisti vielä rinnat kehity. Ei vaikka olisikin jotenkin "kehityyneempi" kuin ikätoverit, mitä ikinä nyt silläkin tarkoitat...
Th

[/quote]

th.. niin.. lääkärinä olen vähän toistamieltä kanssasi.. tosin minulla on vain lääketieteen lisensiaatin tutkinto, joten mitä minä olen kommentoimaan th:n mielipiteitä.

Älä missään tapauksessa tee minkäänlaisia päätelmiä ilman että olet lasta nähnyt. Tällaisten hätiköityjen "diagnoosien" takia en usko että olet ammattilainen, tai no ammattilainen voit olla, mutta ammattimainen et.

Kehitys alkaa joskus noin aikaisin, ja jos mielestäsi se on täysin normaalia niin älä murehdi. Äläkä nyt vaan kuuntele palstalaisten mielipiteitä asiasta. Kukaan ei voi päätellä mitään aikaisesta puberteetistä ilman kattavia testejä.

Vierailija
27/69 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, ettei yksikään kommentoijista ota huomioon, että kysessä on kasvava lapsi. Ei silloin aikuisten dieetit ja karppaukset sovellu. Ei lapsi ole laiha, mutta ei sentään kovin lihavakaan.

Vierailija
28/69 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2009 klo 12:47"]Lapsi on siis tytto ja vaikka painoa nayttaa lukemana aivan tosi paljolta, mielestani tytto ei nayta ylilihavalta vaikka onkin sellainen jamakka pakkaus. Hanella on alkanut rinnatkin jo pikkaisen kasvamaan ja reidet ja takamus ovat aina olleet tukevahkot.

Tytto harrastaa uintia 2 krt viikossa, karatea 2h/kerran viikossa ja eilen voitti urheilupaivan 2 eri juoksukisat ikaisiensa sarjassaan.

Mutta tuo paino sai mut eilen kauhistumaan, kun en ollut pitkaan aikaan punninnut tyttoa.

Pituus on arvio, voi olla muutaman sentin lyhyempi tai pidempi.

[/quote] Mulla on 8 v tyttö, noin 128 cm ja n. 25 kg. Siis on hoikempi ja pienempi kuin sinun mutta molemmat varmasti terveitä mutta erilaisia.

Vierailija
29/69 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun 8-vuotias poika on 127,5 cm ja 22,5 kg. Hoikka on koko ikänsä ollut, kuten isänsäkin, mutta pituudesta on aina sanottu, että on just ikäisensä pituinen. Ei vaan oikein enää tunnu siltä, kun tätä ketjua lukee. Alkaa vaikuttaa tosi tosi pikkuruiselta..

Vierailija
30/69 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pontso... Itse olen 19v. ja mitat 153 cm / 44 kg.

Vierailija
31/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitäpä siinä sitten. LapsetKIN ovat ruumiinrakenteeltaan yksilöllisiä.

Mutta kannattaa kyllä miettiä sitä, antaako lapselle liikaa herkkuja. Aika kovaltahan tuo paino kuulostaa tuohon pituuteen verrattuna.

Älä kumminkaan ikuna lapselle ala kommentoida tuota.

Vierailija
32/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla jotain 137/28. Täyttää 9 viikon kuluttua.

Vierailija
33/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut niin mäkin olin pienenä "pikkuinen" ja laiha.

Vierailija
34/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän siinä rintojen kohdalla kasvaa...

Vierailija
35/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoisesti yrittanyt aina valita terveelliset valipalat ja herkuistakin ne "terveellisimmat". Siskonsa 5v on ihan eri ruumiinrakenteinen, 116cm/19kg... Tytto itse valilla ottaa puheeksi painon ja sanoo etta toivoo etta olisi kuin siskonsa, ja ma siihen etta te olette molemmat aivan hyvin juuri tuollaisina kuin olette.

ap

Vierailija
36/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäri on 144cm pitkä ja painaa 37 kg. Hoikka on.

Vierailija
37/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäri on 144cm pitkä ja painaa 37 kg. Hoikka on.

Vierailija
38/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kommentoitavaa, jos tarjoat lapselle terveellistä kotiruokaa etkä kauheasti herkkuja. Ei tuon ikäisen syömisiä kannata ruveta rajoittamaan. Ja selvästi lapsi harrastaa muutakin kuin kirjojen ääressä istumista.

Meillä poika 140 cm ja 37 kg. Täytti just 9.

Vierailija
39/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sentää luokkansa pisi, yksi poika pidempi..3

Vierailija
40/69 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvin urheilullinen ja lihaksikas. painoa on muutama kilo vähemmän kuin teillä. isoveljensä 12 v on 156/47. ihmiset on tosiaan hyvin eri rakenteisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi