Helvetisti ärsyttää ihmiset joille sovittu aika on tuntematon käsite.
Jos ukon kanssa sovitaan että se on kotona esim. klo 11, niin ukko ajattelee että se voi lähteä klo 11 töistä. Ja yksi ystäväni on samanlainen, kun sovitaan joku tapaaminen, niin saan varautua odottamaan vähintään 30min tapaamispaikassa eikä tämä ystävätär edes vaivaudu ilmoittamaan että myöhästyy.
Kommentit (16)
viettoa ennen kuin kaikki ovat paikalla. Jos tiedetään että joku aina myöhästyy (ja joku aina myöhästyy) niin ei ole oikein mitään järkeä siinä että sekä odottajien että myöhästyjien olo tehdään epämukavaksi sillä että odotetaan odotetaan odotetaan odotetaan no niin nyt vihdoin päästään alkamaan kun te viimeinkin tulitte...
Jos halutaan tarjota tervetuliaismalja se kannattaa suunnitella varta vasten sellaiseen aikaan että kaikki varmasti ovat paikalla mutta ei niin että "tästä juhlat alkaa". Jos joku myöhästyy tervetuliaismaljasta niin sitten myöhästyy, kenenkään siitä suurempaa numeroa tekemättä.
ja juhlissa oli vain muutama ihminen. Juhlat alkavat aina tervetuliaismaljalla ja nyt sitten kaikki vaan istuu ja odottaa milloin kummitädin mies saa itsensä liikkeelle. Kaikki juhlissa tietää että me myöhästytään ja kaikki tietää syypää on mieheni.
Ymmärrän että joskus jokaiselle sitä sattuu, mutta jos ei viitsi edes ilmoittaa että nyt myöhästyn, niin se ottaa pattiin.
Viime viikolla kaveri pyysi multa rahaa lainaa, sovittiin treffit. Tää tulee 20 min, myöhässä ja silloinkin mä jouduin soittamaan sen perään. Ei siinä mitäään, mutta kun itselläkään ei ollut sitä aikaa pahemmin sovittujen menojen takia. Yhtään kauempaa en olisi odottanut, soittaessani tälle myöhästelijälle, olin jo valmistautunut sanomaan että "sorry, en voi odottaa kauempaa". Kaverin onneksi oli siinä parin minuutin matkan päässä, joten sen verran vielä joustin.
Tätä ei tarvitse hävetä:
[i}Synttärikutsussa lukee klo 18, me ollaan 18.15 ja mua hävettää kun se on vaan miehen saamattomuudesta kiinni.
[/quote]
Se, että juhlat alkavat kello 18 ei tarkoita sitä, että paikalla tarvitsisi olla kello 18 reikä reikä, varsinkin jos ovat ns. aikuisten juhlat eli iltajuhlat - paitsi tietysti jos juhlien luonteessa on jotakin erityistä, jonka vuoksi mahdolisimman samanaikainen saapuminen on suotavaa.
Lastenjuhlissakin on mun mielestä ihan hyvä, että vieraat saapuvat hivenen eriaikaisesti. Ennnen kutsussa ilmoitettua aikaa saapuu vain totaalimoukka ja jos kaikka haluavat VÄLTTÄMÄTTÄ olla paikalla ensimmäisinä, ei seuraa mitään muuta kuin ruuhka eteiseen ja huonot mahdolisuudet toivottaa jokainen vieras henkiökohtaisesti tervetulleeksi.
Tosin jos iltajuhlissa myöhästyy pöytiin siirtymisestä, se on jo noloa.
Myöhästelijällä heikko itsetunto. Pääsee huomion keskipisteeksi kun kaikki hänen saapumistaan joutuvat seuraamaan.
Sellaiset jotka soittavat ja pyytävät anteeksi kun ovat viisi minuuttia myöhässä tullessaaan kyläilylle joka ei nyt niin minuutin päälle ollut sovittu muutenkaan. Se on loukkaavaa minua kohtaan koska se sisältää oletuksen, että olen joustamaton jäärä joka vaatii tunnin anteeksipyytelyä kahden minuutin myöhästelystä.
paikalla, mutta lasten kanssa aina myöhässä. Tulee kyllä mieleen ilmottaa, mutta siinä on niin karsee lähtötohina (koska jo ollaan myöhässä) että puhelimella ropeltaminen veis vaan lisäaikaa.Mulla tää selitys.
Ja juu, tiedän, että kannattaa lähtee vähän aikasemmin, mutta ei kyllä useinkaan tuu mieleen että miten voi lasten vessassa käyntiin ja ulkovaatteisiin pukemiseen mennä kolme varttia, mitä joskus sattuu.
Mäkään en ymmärrä miksi ei voi ilmoittaa heti kun tietää että myöhästyy
Myöhästelijällä heikko itsetunto. Pääsee huomion keskipisteeksi kun kaikki hänen saapumistaan joutuvat seuraamaan.
Mutta en todellakaan haluaisi olla keskipiste silloin kun hiivin nolona myöhässä paikalle. Myöhästely on niin noloa ja hävettävää. Yksin ehdin kyllä aina paikalle, mutta koko perheen kanssa lähteminen on asia erikseen.
paras mennä myöhään jos haluaa *välttää* huomion keskipisteeksi joutumista. Jos on ekana paikalla niin joutuu *gulps* keskustelemaan seuraavan tulijan kanssa joka voi olla vaikka vieras ja seuraavat tulijat huomaavat että toikin on täällä mutta jos pujahtaa jo valmiiksi täyteen tupaan niin kaikilla on jo keskustelut käynnissä eivätkä edes huomaa että joku muukin tuli ja niin voi hyvässä lykyssä selvitä koko illan puhumatta kellekään kuin muutaman sanan.
Siinä ei kunnoiteta toisen aikaa laisinkaan.
itse olen aina ajoissa, siis aina... ja jos myöhästyn muutamankin minuutin niin ilmoitan. yksi kaveri taas on aina myöhässä (useakin tuttavani myöhästyy joskus ja sekin ottaa päähän, mut ku tää yksi aina) eikä koskaan pyydä anteeksi tai ilmoita tms. se on niiiiiin v-maista ja itse vielä kehtaa mullistella jos hänen itsensä täytyy joskus odottaa.
ja sitten naureskelee päälle. Ikään kuin olisi jotenkin tosi sööttiä että hän on tällainen ihq-persoonallinen myöhästelijä. Grrr....
Siis kroonisesri myöhästeleviä. Pahinta on se että he hössöttävät ja pyytelevät kyllä anteeksi mutta yksikään ei esim. soita ja kerro että ei ole edes lähtenyt kotoa (silloin kun pitäisi tavata)...
Jos olette aidosti pahoillanne, tulkaa ajoissa paikalle prkle!!
Välillä pistää oikein ihmettelemään kun itselle se kello opetettiin jo ennen kouluikää, ja toisille se tuntuu olevan täysin vieras vielä aikuisenakin...
hän on aina myöhässä joka ikisestä paikasta.
Synttärikutsussa lukee klo 18, me ollaan 18.15 ja mua hävettää kun se on vaan miehen saamattomuudesta kiinni.
Voi pokkana lähteä silloin kun pitäis mennä ovesta ulos suihkuun ja 10 m myöhemmin päättää että laittakin tämän toisen paidan päälle, joka pitää silittää.
Mua hävettää ihan HIRVEESTI !!!
Jos pitää lähteä kotoolta tasalta että ehtii puoleksi perille niin eikö sitä voisi ilmoittaa heti että lähtö nyt viivästyy nyt jonkin verran. Usein soitetaan vasta sitten puolelta että sori ei nyt ollakaan siellä. Jos puolen tunnin myöhästymisen tietää etukäteen niin itsekin voi aloittaa vaikka jonkun homman kun tietää että sen ehtii puolessa tunnissa tehdä. Yleensä oma aikataulu menee ihan uusiksi kun on itse ollut valmiina silloin puolelta.
Erityisesti ärsyttää myyntiedustajat jotka ilmeisesti ajattelee että istun täällä liikkeessä joka tapauksessa ettei ajalla ole niin väliä. Minalla on paljon asioita joita pitää hoitaa, vaikka viedä tärkeä kirje postiin ennen klo 16 ja jonka olisin ehtinyt viedä sinä aikana jolloin odottelin turhaan edustajaa ja kun edustaja vihdoin saapui niin kirje sitten myöhästyi sen päivän lähetyksestä. Minusta jo vartin myöhäsymisestä olisi kohteliasta ilmoittaa.
Se, että juhlat alkavat kello 18 ei tarkoita sitä, että paikalla tarvitsisi olla kello 18 reikä reikä, varsinkin jos ovat ns. aikuisten juhlat eli iltajuhlat - paitsi tietysti jos juhlien luonteessa on jotakin erityistä, jonka vuoksi mahdolisimman samanaikainen saapuminen on suotavaa.
Lastenjuhlissakin on mun mielestä ihan hyvä, että vieraat saapuvat hivenen eriaikaisesti. Ennnen kutsussa ilmoitettua aikaa saapuu vain totaalimoukka ja jos kaikka haluavat VÄLTTÄMÄTTÄ olla paikalla ensimmäisinä, ei seuraa mitään muuta kuin ruuhka eteiseen ja huonot mahdolisuudet toivottaa jokainen vieras henkiökohtaisesti tervetulleeksi.
Tosin jos iltajuhlissa myöhästyy pöytiin siirtymisestä, se on jo noloa.
ja juhlissa oli vain muutama ihminen. Juhlat alkavat aina tervetuliaismaljalla ja nyt sitten kaikki vaan istuu ja odottaa milloin kummitädin mies saa itsensä liikkeelle.
Kaikki juhlissa tietää että me myöhästytään ja kaikki tietää syypää on mieheni.
Ennen myöhästyttiin enemmän, keksin valehtelen ajan, esim tilaisuus alkaa 18.30 eikä 19. Toimi. Mutta nyt on noita vartin myöhästymisiä.
Jos nähdään ystävän kanssa esim kahvilassa,on aika nuija istua siellä yksin pitkää aikaa. No, laukussa on yleensä pokkari mukana + onneksi näitä ilmaisjakelulehtiä on joka kulmassa.