kuukupin asentaminen
vaikka kuinka yritän rullata pieneksi niin on liian iso. suihkussa yritin laittaa niin että se on märkä mut tuntuu järkky isolta, ja tuntuu nytkin isolta kun on sisällä. kuuluuks tän olla tällasta?
olin kuullu pelkkiä kehuja. lunette koko 2 ja olen kaksi lasta synnyttänyt.
Kommentit (17)
Mulla tulee aina muutama tippa pikkuhousunsuojaan kun asentamisessa väkisinkin jää kupin ulkoreunoille vähän verta joka tulee pois.
Mulla on antenni leikattu kokonaan pois kun mulla on kohdun napukka niin alkaalla että kuppikin pitää olla tosi alhaalla että vuoto menee kuppiin.
Muistan myös tuon harjoitteluvaiheen. Parit kuukautiset meni ennen kuin alkoi homma pelaa. Mulla ei kyllä asennus onnistu suihkussa vaan mun pitää olla wc-istuimella että saan hyvän asennon ja parhaimmin kuppi asettuu kun kuukautiset on runsaimmillaan.
ja laittaa kupin huuhtelematta alapäätään, niin se veri sieltä tulee kyllä pikkareihin.
Muutoin se, että tulee ohivuotoa, kertoisi, että ehkä kuppi ei vielä ole kovin hyvin paikallaan. Lunette on muistaakseni alussa hyvin kova, sen voisi keittää pariin kertaan ja katsoa, jos se vähän löystyisi..
ettekö pelkää kohdun laskeumaa kun olette synnyttäneet ja käytätte kuukuppia? mulle th ja lääkäri varoitteli kun sehän aiheuttaa vakuumin sinne...
en ole synnyttänyt joten en kyllä tuota pelkää. Eikä siinä nyt mikään kovin iso imu taida olla, aika lujaa pitäisi imeä että saisi kohtua liikutettua.
Ohivuotoja ei ole koskaan ollut, kuppia olen käyttänyt reilu pari vuotta. Kuppia tyhjentäessä huuhtaisen alapäätä ja hieman sormella pyyhkäisen pois enimpiä vuotoja jos on kova vuotopäivä. Näin ei ole kertaakaan valunut yhtään verta pikkuhousuihin kupin asentamisen jälkeen.
Antennin olen leikannut melkein kokonaan pois, ja kuppi tuntui minustakin isolta, mutta kun saan sen sisälle niin sitä ei huomaa. Paitsi vessassa numero kakkosella käydessä jos kovasti pitää ponnistaa niin kuppi tulee alemmas kurkkimaan suuaukolle, mutta ei pullahda ulos kuitenkaan.
ettekö pelkää kohdun laskeumaa kun olette synnyttäneet ja käytätte kuukuppia? mulle th ja lääkäri varoitteli kun sehän aiheuttaa vakuumin sinne...
ekasta synnytyksestä jo ilman kuppiakin. Ei tullut edes mieleen että se voisi sitä aiheuttaa/pahentaa. On varmempi kuin tamponi, jonka sai lykättyä niin syvälle, että kohdunnapukka saattoi jäädä alapuolelle. Kupin antennia täytyy kyllä lyhentää, tuntuu ikävästi, eli sen verran ollaan "tipahdettu". Kokeilin siis nyt ekaa kertaa synnytyksen jälkeen, ennen tykkäsin ainakin kovasti.
joten vaikea uskoa että laskeumaa aiheuttaisi...?
en ollut itsekään koskaan kuullut ja ei ollut tullut edes mieleen. lähinnä siksi pistin, että onko jollekin muulle annettu samoja "ohjeita"...
ap jatkaa. nyt on siis ollut yön päällä ja käytön opettelu jatkuu.
onko normaalia että tulee pientä ohivuotoa? eli pikkuhousunsuoja täytyy olla koko ajan..
oli joo alkuun väärässä paikassa eli liian alhaalla. nyt on syvällä mut silti tuntuu jännästi.
pystyttekö muuten ponnistamaan sen ulos? mä melkein pystyin. ihan loppuimun otin vaan pois.
ainakin vaati harjoittelua parien kuukautisten ajan, en kyllä muista enää miksi, jotain siinä asettamisessa varmaan oli hankalaa. Nyt kun on tottunut en enää antaisi pois.
Mutta siihen tottuu, myös siihen asentamiseen. Vähän ajan päästä et muistakaan aikaa ennen kuukuppia. Jos saat sen paikoilleen ilman kipua, ei se ole liian iso. Iso sen täytyy ollakin, että pysyy paikoillaan, eikä päästä reunoilta ohi.
tuntuu kuin se venyttäisi paikat isoiksi...
eiköhän tää tästä.
oletteko leikanneet veto-osaa lyhyemmäksi?
Mulla se painoi inhottavasti. Ja mullakin on toi luneten kakkonen.
on liian alhaalla, jos tuntuu.
Itse en tunne sitä lainkaan, enkä ole lyhentänyt "antenniakaan".
Ehkä jännität vielä vähän sen laittamista, että sen takia tuntuu liian isolta?
t. 3v käyttänyt enkä pois vaihda...
Geishakuulista tai-palloista on kertynyt muutaman vuoden ajalta kokemusta. Kupitteluun siirtyminen on yhtä helppoa kuin geishakuulien käyttö. Ei ongelmaa.